موضوع: "سایر مطالب"

برگزیده‌ای از محصولات رسانه KHAMENEI.IR درباره انتخابات ۱۴۰۲ تاکنون

 برگزیده‌ای از محصولات رسانه KHAMENEI.IR درباره انتخابات ۱۴۰۲ تاکنون

 نماهنگ | انتخابات؛ راه درست

khl.ink/f/55295

 نماهنگ | معجزه مشارکت

khl.ink/f/54739

 نماهنگ | خواص و انتخابات پرشور

khl.ink/f/55059

 نماهنگ | انتخابات؛ میدان نقد جهاد تبیین

khl.ink/f/55059

 کلیپ صوتی | معجزه مشارکت

khl.ink/f/54717

 کلیپ صوتی | انتخابات، مسیر جمهوریت و اسلامیت

khl.ink/f/54717

 کلیپ صوتی | انتخابات،‌ پایه تحول

khl.ink/f/54693

 کلیپ صوتی ویژه ریحانه | بانوان در انتخابات ایفای نقش‌ کنند

khl.ink/f/54740

 اطلاع‌نگاشت | انتخابات باشکوه، راه‌حل مشکلات کشور

khl.ink/f/54703

 یادداشت آقای سیدمرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

https://khl.ink/f/55346

 یادداشت بیاناتی | عامل پیشرفت و حل مشکلات کشور

khl.ink/f/54928

 گزارش هفته شماره ۴۲۸ خط حزب‌الله | معجزه مشارکت مردم

khl.ink/f/55013

 سخن هفته شماره ۴۳۲ خط حزب‌الله | شتاب به حرکت عمودی مردم

khl.ink/f/55307

مشارکت بالا در انتخابات؛ ترسیم کننده راه پیشرفت

 #تحلیل_و_تبیین | مشارکت بالا در انتخابات؛ ترسیم کننده راه پیشرفت

 یادداشتی به قلم آقای سیدمرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره نسبت میزان مشارکت اقشار مختلف مردم با اقتدار، مقبولیت و مشروعیت مجلس

🔹 مجلسی که از مشارکت بالاتر مردم فراهم آمده باشد، از پشتوانه مردمی و مقبولیت بیشتری برخوردار است، زبان دشمنانمان را کوتاه و خیالشان را از توطئه علیه کشورمان منصرف می‌کند، چون متوجه می‌شوند این مجلس که مظهر مردم‌سالاری و در جمهوری اسلامی مظهر مردم‌سالاری دینی است.

🔹 وقتی مجلس دارای نمایندگی اکثریت قاطع مردم باشد، مشکلات و نیازهای کشور در تصمیماتش انعکاس بیشتری پیدا می‌کند و راه‌حل‌های جامع‌تری به دست می‌آید.

🔹 ما یک کشور انقلابی هستیم و باید انقلابی بمانیم. یعنی هنوز راه زیادی در پیش داریم تا با تحول کمبودهای خود را جبران کنیم. جبران نقص‌های علمی، کمبودهای ساختاری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و همه این‌ها به تحول احتیاج دارد ولی تصور من این است که یکی از ابعاد تحول در مجلس شورای اسلامی امر قانون‌گذاری است.

🔹 می‌توان گفت که نبض مردم در مجلس می‌زند یعنی چون نمایندگان از نقاط مختلف کشور از دورترین نقاط نسبت به مرکز در مجلس حضور دارند با مشکلات مردم آشنا هستند.

 ادامه را بخوانید:

khl.ink/f/55346

شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی 

 رهبر انقلاب: جنایتکاران سنگدل بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد/ این جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود/  این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.

 بسم الله الرّحمن الرّحیم

دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.

🔹ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.

🔹اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۴۰۲/۱۰/۱۳

Farsi.Khamenei.ir

طوفان الاقصی یعنی پیروزی نهایی فلسطین

 بعد از ارتحال امام(ره) بطور جدی وارد قضیه فلسطین شدم و به توصیه رهبر انقلاب، جمعیت دفاع از ملّت فلسطین را ایجاد کردیم/ طوفان الاقصی یعنی پیروزی نهایی فلسطین بسیار نزدیک است

گفت‌وگوی تفصیلی رسانه KHAMENEI.IR با سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی، صبیه محترم حضرت امام خمینی (ره)

🔹جهان اسلام باید خود را از زندان ترس از صهیونیسم و غرب رها کند و حمایت‌های عملی از مقاومین فلسطین را در دستور کار خود قرار دهد.

🔹تردیدی نیست که پس از این جنگ شرایط در اراضی اشغالی، منطقه و جهان برخلاف انتظارات و تمایلات جریان صهیونیسم و غرب مستکبر تغییر خواهد کرد و این یعنی پیروزی نهایی بر رژیم صهیونیستی اسرائیل و غرب، بسیار -تأکید می کنم- بسیار نزدیک است.

🔹بعد از ارتحال امام(ره) بطور جدی وارد موضوع فلسطین شدم و با تعدادی از برادران و به توصیه مقام معظم رهبری، اقدام به ایجاد یک تشکل مردمی به نام جمعیت دفاع از ملّت فلسطین کردیم. 

🔹فعالیت این جمعیت در محدوده داخل کشور بود. در همان آغازین روزهای تأسیس جمعیت دفاع از ملّت فلسطین به محضر مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان ضمن تقدیر از حرکت صورت گرفته نکته‌ای در خصوص ضرورت کار برای فلسطین در خارج از مرزهای ایران فرمودند. 

🔹بلافاصله با برخی از عزیزان در داخل و خارج که در حوزه حمایت از فلسطین فعال بودند اتحادیه بین‌المللی سازمانهای غیر دولتی حامی فلسطین را ایجاد کردیم و تلاش نمودیم در این حوزه از ظرفیت سازمانهای خارجی حامی فلسطین نیز برای کمک به فلسطینی‌ها بهره بگیریم.

 پرونده طوفان الاقصی، شکست غیرقابل ترمیم

 متن کامل گفت‌وگو

khl.ink/f/54396

دفاع از فلسطین

​ سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی، صبیه محترم حضرت امام خمینی (ره) در گفت‌وگوی تفصیلی با رسانه KHAMENEI.IR

 دفاع از فلسطین در منظومه فکری امام(ره) یک تکلیف است/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آرمان فلسطین را مطابق خط و نگاه امام تا تحقق آن با جدیت و قویاً دنبال کرده‌اند

🔹️ امام نفسِ مسیحایی بود که در کالبد امت اسلامی و فلسطینیان مأیوس شده از رهایی، دمیده شد. ایشان موضوع مبارزه با رژیم صهیونیستی را در کنار مبارزه با آمریکا و رژیم پهلوی در دستور کار نهضت اسلامی قرار داد.

🔹️ اندیشه امام، فراتر از چارچوب ملّی سیر می‌کند و از همان شروع نهضت، انقلاب اسلامی را آغازی برای شکل دادن به یک نهضت فراگیر جهانی برای دفع ظلم و استقرار عدالت در نظر گرفتند.

🔹️ امام با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» عملاً قضیه اشغال فلسطین و قدس شریف را از حاشیه به متن زندگی دینی مسلمانان آورد.

🔹️ اقدام دیگر امام، فرمان تشکیل سپاه نهضت‌ها بود که بعدها به عنوان «نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» با مأموریت مشخص تلاش برای «آزادی فلسطین» و «حذف رژیم غاصب اسرائیل از صفحه روزگار» به نیروهای نظامی ایران اضافه شد.

🔹️ فلسطین در منظومه فکری امام یک اهمیت تکلیفی دارد و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی برآمده از این تفکر این اولویت را مورد اهتمام خود قرار داده است.

🔹️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشین شایسته حضرت امام، آرمان فلسطین را مطابق خط و نگاه امام تا تحقق آن با جدیت و قویاً دنبال کرده‌اند.

 پرونده طوفان الاقصی، شکست غیرقابل ترمیم


 متن کامل گفت‌وگو👇
khl.ink/f/54396

فیلسوف متفکر

​ فیلسوف متفکر

 رسانه KHAMENEI.IR به‌مناسبت سالگرد رحلت علامه طباطبائی در مطلب پیش‌رو گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی شخصیت و آثار ایشان را بازخوانی می‌کند.


 پدیده‌‌ای کم‌نظیر در حوزه‌های علمیّه در طول قرنها
مرحوم علّامه‌ی طباطبائی از پدیده‌های کم‌نظیر حوزه‌های علمیّه‌ی ما در طول قرنها است؛ انصافاً یک پدیده‌ی کم‌نظیری است. یک خصوصیّاتی در ایشان وجود دارد… که همه‌ی این خصوصیّات جزو فضایل ممتاز انسانی است؛ همه‌ی این خصوصیّاتی که تشکیل‌دهنده‌ی شخصیّت این مرد است، جزو فضایل ممتاز یک انسان است. این خصوصیّات مثلاً اینها است که حالا بعضی‌هایش را من نوشته‌ام: علم، پارسایی و پرهیزکاری، مَلَکات اخلاقی، ذوق و هنر، صفا و رفاقت ــ وفاداری و دوستی و رفاقت و مانند اینها ــ و بسیاری از خصوصیّات دیگری که حالا من لازم ندانستم اینجا بشمرم. مجموعه‌ی این خصوصیّات، تشکیل‌دهنده‌ی شخصیّت این مرد بزرگ است و هر کدام از این خصوصیّات یک فضیلتی از فضایل انسانی است. ۱۴۰۲/۰۸/۱۷

 ادامه را بخوانید:
khl.ink/f/54399

برشی از کتاب #جهاد_مقدس

​ برشی از کتاب #جهاد_مقدس

#سوسنگرد دو بار محاصره شد؛ و حقاً و انصافاً شهر سوسنگرد یک شهر مقاوم و آسیب دیده است. دفعه‌ی اوّل که آنجا محاصره شد، بعد از مدّتی عراقی‌ها توانستند بیایند وارد سوسنگرد بشوند و نیروهای ما را از داخل شهر عقب بزنند و حتی فرماندار معیّن کنند! عراقی‌ها برای سوسنگرد، فرماندار هم معیّن کردند؛ یک چنین خاطره‌ای بود، منتها بعد نیروهای ما رفتند و عراقی‌ها را عقب زدند. و آنها دفعه‌ی بعد [هم] فرار کردند که شاید آخرین دفعه بود که سوسنگرد محاصره بود.
البته این را هم بگویم که من در این فاصله یکی دو بار [هم] سوسنگرد رفتم و نماز جماعت خواندیم، [بعد] من سخنرانی کردم. یک بارش مرحوم شهید مدنی هم با ما بود؛ از جمله کسانی که در آن سفر بودند، ایشان بودند؛ احتمال میدهم آقای موسوی اردبیلی [هم] یک سفر با ما بودند. خاطرات خیلی خوبی داشتیم در آن جریان در سوسنگرد که عرب‌ها رفته بودند هوسه میکردند.
یک خانم عرب بود که خودش و همسرش که نابینا بود، آن چنان شجاعانه هوسه میکردند که من اصلاً تحت تأثیر قرار گرفتم! یک خانم مسنّی بود شاید در حدود ۴۵ سال ولی شجاع و حقّاً مردوار، و معروف بود که ایشان با یک چوب چند نفر از سربازان مهاجم عراقی را انداخته‌اند! یک چنین خانم شجاعی بودند که همسرش یک مرد نابینایی بود؛ او هم خیلی شجاع بود و عجیب بود. من خلاصه خاطرات خیلی خوبی دارم از رفت و آمدهایم به سوسنگرد.

 انتشار به مناسبت سالروز فتح سوسنگرد
https://shop.khameneibook.ir/product/جهاد-مقدس

@KhameneiBook

 نامه آیت‌الله خامنه‌ای به فرمانده لشکر ۹۲ زرهی اهواز

​ نامه آیت‌الله خامنه‌ای به فرمانده لشکر ۹۲ زرهی اهواز برای عملیات آزادسازی سوسنگرد

 متن نامه به شرح زیر است:

شب دوشنبه ۵۹/۸/۲۶ ساعت ۰۱:۱۰
سرکار سرهنگ قاسمی فرمانده لشکر ۹۲ زرهی اهواز
با سلام
شنیدم تیمسار ظهیرنژاد به شما تلفن کرده‌اند که تیپ ۲ فردا وارد عمل نشود مگر بنا به امر. و منظورشان امر آقای رئیس‌جمهور است. من این عدول از تصمیم عصر را قابل توجیه نمی‌دانم. این به‌معنای تعطیل یا به ناکامی کشاندن عملیات فردا است. استعداد دشمن چنان است که آن دو گروهان پیاده یارای کار درستی در برابر آن ندارند و اگر تیپ وارد عمل نشود در حقیقت تک انجام نگرفته است. صبح اگر برای تصمیم نهائی بخواهیم منتظر آمدن تیمسار ظهیرنژاد بمانیم وقت خواهد گذشت. جوانان ما در سوسنگرد حداکثر تا صبح مقاومت خواهند کرد و صبح زود اگر ما قدری بار دشمن را سبک نکنیم همه نابود خواهند شد و شهر کاملاً سقوط خواهد کرد. خلاصه اینکه به نظر و تشخیص ما کار باید به همان روال که عصر صحبت شد پیش برود و تیپ آماده باشد که صبح وارد عمل شود. در غیر این صورت مسئولیت سقوط سوسنگرد با هر کسی است که از این تصمیم عدول کرده است.
سیدعلی خامنه‌ای

 شرح کامل ماجرا و پاسخ دکتر چمران

 به مناسبت سالروز فتح سوسنگرد، رسانه KHAMENEI.IR نامه «دستور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به فرمانده لشکر ۹۲ زرهی اهواز برای ورود به عملیات آزادسازی سوسنگرد» را منتشر می‌کند.

Farsi.Khamenei.ir

گزیده وصیتنامه شهید رضا همدانی

 «اسلام واقعی» 

#میخواهم_از_تو_بخوانم

گزید‌ه‌هایی از وصیت‌نامه‌های شهدا که رهبر انقلاب آن‌ها را بخشی از منشور معنوی انقلاب میدانند.

 ای مادران و پدران چشم و گوش را باز كنيد و حالا كه از هر لحاظ انقلابی و از كتابهای پرمعنی و اسلام واقعی را می‌توان استفاده كرد، نبايد راه قبل از انقلاب و گذشته‌ها را رفت و آنها برای ما تمدن درست كردند و همه ما را عقب افتاده و دست شكسته بار آوردند و رفتند و مردند، ما بايد راه ديگری را انتخاب كنيم كه برای فرزندانمان ثمربخش باشد. 

 وصیتنامه شهید رضا همدانی

@khamenei_reyhaneh

تکلیف‌مداری، تواضع و تعهد به اهل‌بیت(ع)

​ #تحلیل_و_تبیین | تکلیف‌مداری، تواضع و تعهد به اهل‌بیت(ع)

 رسانه KHAMENEI.IR در گفتاری از حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی، نگاهی به سیره علمی و اخلاقی علامه سیّدمحمدحسین طباطبائی داشته است.

🔹علامه به‌خاطر روحیه تکلیف‌مداری نیاز دید که جوان‌ها باید با مسائل فلسفی آشنا بشوند تا بتوانند جواب مارکسیست‌ها را بدهند، جواب شبهات را بدهند؛ لذا شروع به نوشتن کتاب فلسفه‌ی روان به فارسی کردند. بعد به تبع ایشان شاگردانشان مثل شهید مطهری کتاب‌های فلسفی زیادی نوشتند.

🔹 شاید گاهی کسانی که صاحب‌نظر می‌شوند در رشته‌ای ممکن است اگر یک‌وقت‌هایی یک روایتی را با فکر خودشان در تعارضی ببینند سعی بکنند آن روایت را توجیه بکنند؛ اما ایشان به‌هیچ‌عنوان این‌گونه نبوده‌اند.

🔹 علامه به یک مقام علمی‌ای رسیده بود که فیلسوفان دنیا می‌دانستند که ایشان چه کسی است و می‌آمدند در محضرش شاگردی می‌کردند.


 متن کامل را بخوانید👇
khl.ink/f/54386

علامه طباطبائی

​ علامه طباطبائی به آنچه میدانست عمل کرد

 رهبر انقلاب: مرحوم علامه طباطبائی… در عرصه‌ی معارف توحیدی و مفاهیم عرشی‌ای که به آنها در فکر رسیده بود، صرفاً به زایش فکری بسنده نکرد؛ در نفْس شریف خودش و قلب شریف خودش به آن حقایق و معارف متحقّق شد، عمل کرد به آنچه میدانست…

 این حلم ایشان، این تواضع ایشان ناشی از تحقّق همان معانی و معارف عالیه در نفْس خود ایشان است. خودش را تربیت کرد، خودش را از این مدارج عالی انسانی و معرفتی توانست بالا بکشد و بالا ببرد؛ لذا بود که در بین مردم بود، ولیکن با خدا بود.

 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷

#سخن_نگاشت

Farsi.Khamenei.ir

شاگردان علامه طباطبائی

​ اغلب شاگردان علامه طباطبائی جزو نقش‌آفرینان در انقلاب اسلامی‌اند

 رهبر انقلاب: شاگردان علامه طباطبائی غالباً جزو نقش‌آفرینان در انقلاب اسلامی‌اند. در این مجلس خبرگانی که قانون اساسی را نوشت، تعداد زیادی از آن افراد شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند؛ چه در مجلس خبرگان، چه قبل از مجلس خبرگان در آن جمعی که قانون اساسی نوشته میشد که مرحوم آقای مطهّری هم جزو آنها بود، اینها شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند. و تعدادی از شهدای بنامِ انقلاب اسلامی از شاگردهای آقای طباطبائی‌اند؛ شهید مطهّری شاگرد ایشان است، شهید بهشتی شاگرد ایشان است، شهید قدّوسی شاگرد ایشان است، شهید آشیخ علی حیدری نهاوندی شاگرد ایشان است.

 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷

#سخن_نگاشت

Farsi.Khamenei.ir

پایگاه فکری تهاجمی

 تشکیل پایگاه فکری تهاجمی را باید از علامه طباطبائی یاد بگیریم

 رهبر انقلاب: یک خصوصیّت جذاب… جهادِ فکریِ کم‌نظیرِ آقای طباطبائی در بحبوحه‌ی تهاجم اندیشه‌های وارداتی و بیگانه است… هم با اصول فلسفه و هم با بیانات تفسیری… این کتاب المیزان سرشار است از مسائل سیاسی و اجتماعی که… اینها امروز هم مسائلِ روزِ ما است؛ اینها در اختیار افراد قرار میگرفت. این پایگاه فکری تهاجمی را مرحوم آقای طباطبائی به وجود آورد؛ این، آن کاری است که به نظر من ماها باید این کار را از آقای طباطبائی یاد بگیریم: تشکیل پایگاه‌های فکری پُرکننده‌ی خلأ‌ها و دارای جنبه‌ی تهاجم، نه موضع انفعالی و تدافعی.

بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷

 #سخن_نگاشت

 Farsi.Khamenei.ir

فیلسوف‌سازی

​علامه طباطبائی انصافاً فیلسوف‌سازی کرد

 رهبر انقلاب: شاگردپروریِ مرحوم آقای طباطبائی چیز عجیبی است. این یکی از هنرهای هر عالِمی است؛ در بین علما داریم کسانی که شاگردپرورند و شاگردهای زیادی دارند؛ مرحوم آقای طباطبائی از این قبیل آدمها است…

 تربیتِ شاگردِ فیلسوف مثل شهید مطهّری، مثل شهید بهشتی، مثل مرحوم آقای مصباح و دیگران، و مثل بعضی از بزرگانی که امروز هستند، تربیت امثال اینها را به تعدادی که از درس مرحوم آقای طباطبائی استفاده کردند، بنده هیچ سراغ ندارم در هیچ کس دیگری… ایشان زنده کرد فلسفه را و انصافاً فیلسوف‌سازی کرد.

 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷

#سخن_نگاشت

Farsi.Khamenei.ir

​تنوع علمی مرحوم علامه طباطبائی

​تنوع علمی مرحوم علامه طباطبائی کم‌نظیر است

 رهبر انقلاب: مرحوم علامه طباطبائی… در تنوّع دانشی انصافاً کم‌نظیر است… ایشان فقیه است، اصولی است، فیلسوف است، دارای غُور شدید در عرفان نظری است، عالِم به هیئت و ریاضیات است، عالِم برجسته‌ی تفسیر و علوم قرآنی است، شاعر است، ادیب است، در علم انساب، علم نسب، ایشان یک فرد ماهر و فعّال است… یعنی انسان یک تنوّع علمی عجیبی در ایشان مشاهده میکند. حالا مثلاً گفتم ریاضیات و هیئت؛ میدانید ــ یعنی شاید معروف است ــ که نقشه‌ی مدرسه حجّتیّه‌ی فعلی را ایشان کشیده؛ یعنی یک معمار به تمام معنا و یک معمار کامل است.

 بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷

#سخن_نگاشت

Farsi.Khamenei.ir

قدرت ایمان، پیروز میدان

قدرت ایمان، پیروز میدان

 رهبر انقلاب: فاجعه‌ای که در غزّه به وسیله‌ی صهیونیست‌ها و به کمک آمریکایی‌ها و در واقع به دست آمریکایی‌ها دارد اتّفاق می‌افتد، یک فاجعه‌ی بی‌نظیر است.

میدان، میدان غزّه و اسرائیل نیست، میدان حق و باطل است. میدان، میدان استکبار و ایمان است؛‌ یک طرف قدرت ایمان، یک طرف قدرت استکبار.

 البتّه قدرت استکبار با فشار نظامی و بمباران و فاجعه و جنایت پیش می‌آید، امّا قدرت ایمان بر همه‌ی اینها به توفیق الهی غلبه پیدا خواهد کرد. ۱۴۰۲/۰۸/۱۰

سایت

هفته‌ی کتاب و کتابخوانی

 هیچ چیز جای کتاب را پر نمی‌کند 

|هفته‌ی کتاب و کتابخوانی|

 تهیه‌ی کتابهای #انتشارات_انقلاب_اسلامی

وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)

از کتابفروشی‌ها

و

پایگاه الکترونیکی انتشارات:

www.shop.khameneibook.ir

www.khameneibook.ir

عضو شوید👇👇👇

@KhameneiBook

 اِنَّ وَعدَ اللهِ حَق

 اِنَّ وَعدَ اللهِ حَق

 رهبر انقلاب: ما شک نداریم که «اِنَّ وَعدَ اللهِ حَق»‌؛ وعده‌ی الهی حق است. وَ لا یَستَخِفَّنَّکَ الَّذینَ لا یوقِنون‌‌؛ اینهایی که به وعده‌ی الهی یقین ندارند، با منفی‌بافی‌های خودشان شما را باید متزلزل نکنند، سست نکنند.
 و ان‌شاءالله پیروزی نهایی و نه چندان دیر، با مردم فلسطین و فلسطین خواهد بود.

سایت | آپارات

شیخ شهید مقاومت

#تحلیل_و_تبیین | شیخ شهید مقاومت

 رسانه KHAMENEI.IR در گزارشی به بررسی زندگی و مبارزات شیخ احمد یاسین، بنیانگذار حرکت مقاومت اسلامی فلسطین حماس پرداخته است.

🔹صفحه به صفحه تاریخ پنجاه سال اخیر فلسطین را بدون نام «شیخ احمد یاسین» نمی‌توان ورق زد. مردی که با انتخاب مسیر زندگی‌اش، از روی ویلچر تاریخ امت فلسطین و اسلام را با چهره همیشه لبخند بر لب‌هایش ثبت و ضبط کرد.

🔹اقدامات شیخ احمد یاسین و مجموعه تشکیلاتی که در دل فلسطین و زیر سایه سنگین حضور امنیتی و نظامی صهیونیست‌ها برپا کرده بود، تل‌آویو را حسابی کلافه کرده بود. در سال ۱۹۸۸ دستگیر و به تبعید به لبنان تهدید شد. تهدیدی که کارساز نبود و اشغالگران شیخ حماس را در سال ۱۹۸۹ همراه با ده‌ها عضو دیگر جنش مقاومت اسلامی دستگیر و به ۱۵ سال حبس محکوم کردند.

🔹 ترجمه عربی

متن کامل را بخوانید👇
khl.ink/f/54366

 مطالب مرتبط:
 بین‌سطور | ایران مقاومت را رشید میخواهد
 نماهنگ | در خط مقدم

مدیر بلند همت

​ مدیر بلند همت

🔹 رهبرانقلاب: یکی از خصوصیات برجسته شهید طهرانی‌مقدم مدیریت بود. یک مدیر طبیعی بود، درس مدیریت هم نخوانده بود، اما واقعاً یک مدیر بود.

 سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی‌ مقدم

Farsi.Khamenei.ir

تولیدات رسانه KHAMENEI.IR

 تولیدات رسانه KHAMENEI.IR در هفته‌ای که گذشت…

 بین‌سطور | ایران مقاومت را رشید میخواهد 

khl.ink/f/54353

 نماهنگ ویژه | در خط مقدم

khl.ink/f/54344 

 خط دیدار | بسته تصویری مرور بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق

khl.ink/f/54323

نماهنگ | مانع نفوذ انگلیس‌ها

khl.ink/f/54316

 نماهنگ | بدون لکنت علیه اشغالگر

khl.ink/f/54310

نماهنگ | فراموش نکنید

khl.ink/f/54338

 نماهنگ | ان وعد الله حق

khl.ink/f/54356

 بسته صوتی خط دیدار | روایت دیدار نخست وزیر عراق

khl.ink/f/54327

کلیپ صوتی | غزه؛ میدان حق و باطل

khl.ink/f/54311

 کلیپ صوتی | مرگ بر آمریکا یک خط‌مشی است

khl.ink/f/54345

 کلیپ صوتی | ان وعد الله حق

khl.ink/f/54347

 مجموعه لوح | شکست خورده واقعی

khl.ink/f/54329

 لوح | روز نزدیک پیروزی 

khl.ink/f/54351 

 لوح | در خط مقدم 

khl.ink/f/54352 

 نمودار | بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان

farsi.khamenei.ir/roadmap-content?id=54303

 نمودار | ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور 

farsi.khamenei.ir/roadmap-content?id=54340

 تحلیل و تبیین | گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی لطیفی

khl.ink/f/54337

 تحلیل و تبیین | یادداشتی با موضوع آشنایی نسل جدید با اسناد لانه جاسوسی؛ خنثی‌کننده توطئه‌های آمریکا

khl.ink/f/54270

تحلیل و تبیین | یادداشتی با موضوع از پاریس تا غزه؛ مقاومت خوب، مقاومت بد!

khl.ink/f/54328

شماره جدید نشریه خط حزب‌الله | «حزب‌اللهی»‌ فدایی ملت و مملکت

khl.ink/f/54354

مطالب بازنشری دیداری و مناسبتی

FARSI.KHAMENEI.IR/

بخش نوجوان

Nojavan.Khamenei.ir

 سایر زبانها

KHAMENEI.IR

شبهه‌ی خرید زمین‌های فلسطینیان توسّط صهیونیست‌ها

​آیا فلسطینی‌ها زمین‌های خود را به صهیونیست‌ها فروختند؟

 پاسخ رهبر انقلاب به شبهه‌ی خرید زمین‌های فلسطینیان توسّط صهیونیست‌ها

 در اینجا، قدرتمندان عالم به این غصب بزرگ و ظلم بی‌نظیر کمک کردند. آنها به این حرکتی که شبیه آن در دنیای معاصر و حتّی در گذشته هم اتّفاق نیفتاده است، کمک کردند. تلخ‌تر اینکه، بیرون راندن مردم فلسطین از سرزمین خودشان، به حالت عادی هم انجام نگرفت. یک وقت است که می‌آیند زمینهایشان را میخرند، پولش را میدهند، و میگویند: «باید بروید.»
البتّه این هم ظلم است، این هم غصب است؛ امّا این طور هم عمل نکردند. شبانه رفتند و یک ده را با اهلش سوزاندند! هر که توانست خودش را نجات دهد، نجات داد و هر که ماند، سوخت که سوخت!
قضیّه‌ی «دیر‌یاسین» راست است؛ قضیه‌ی «کفر‌قاسم» راست است؛ روستاهایی را که صهیونیست‌ها آتش زدند، حقیقت دارد.

 برشی از کتاب #فلسطین
(ره‌نامه‌ی ۳۸)
https://shop.khameneibook.ir/product/کتاب-فلسطین-ره-نامه-38

@KhameneiBook

«حزب‌اللهی» فدایی ملت و مملکت

#سخن_هفته | «حزب‌اللهی» فدایی ملت و مملکت

هدف و مطلوب نیروهای مؤمن و انقلابی حقیقی، منفعت است یا مسوولیت و خدمت؟

🔹عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر می‌کند…

یکی از اقدامات موفق انقلاب‌اسلامی «مفهوم‌سازی»، «واژه‌پردازی» و تولید‌ ادبیات مخصوص به خود بود: «وقتی یک فکر جدید - مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی - مطرح میشود، مفاهیم جدیدی را در جامعه القاء میکند؛ لذا این حرکت و این نهضت باید واژه‌های متناسب خودش را دارا باشد.» ۱۳۹۰/۷/۲۲موضوعی که دقیقا در مقابل رویکرد استفاده از «ادبیات دشمن» قرار می‌گیرد: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است.» ۱۳۹۴/۱۲/۵یکی از مفاهیم و کلیدواژه‌هایی که در جریان حرکت انقلابیِ ملت ایران به عرصه‌ی عمومی وارد شد «حزب الله» و «حزب‌اللهی» بود.اما به راستی معنای حقیقی این مفاهیم چیست؟ و حزب‌اللهی کیست؟

در منظومه‌ی فکری و معارفیِ انقلاب اسلامی حزب‌اللهی به‌عنوان تعبیری برآمده از آموزه‌های قرآنی، معنای روشنی دارد: «حزب‌اللهی، یعنی آن‌که در خدمت خداست و هیچ وابستگی تشکیلاتىِ سیاسی، جز وابستگی به انقلاب و اساس انقلاب - که اراده‌ی الهی است - ندارد.» ۱۳۶۹/۸/۱در این نگاه «یک فرد فقط متدین را حزب‌اللهی نمیگویند؛ حزب اللهی آن کسی است که برای حرکت در جهات دینی انگیزه دارد.» ۱۳۶۹/۱۰/۴

براساس نگاه اصیل برآمده از معارف انقلاب اسلامی، انسانِ حزب‌اللهی، انسانِ آماده و پای کارِ انجام وظیفه است: «حزب‌الّلهی بودن، یعنی آماده کار بودن برای انجام تکلیف الهی.»۱۳۷۱/۵/۷ براساس این تفکر و جهت‌گیری است که فرد حزب‌اللهی و بسیجی برای انجام وظیفه خدمت به کشور و مردم هزینه می‌دهد بدون آنکه چشم‌داشت مادی و دنیایی داشته باشد: «بسیج یعنى چه کسى؟ یعنى آن کسى که تا فهمید در مملکت حادثه‌اى است و تا فهمید دشمن حمله کرده است، نگاه نکرد که زراعت دارد، دکان دارد، کار ادارى دارد، امتحان دارد، کنکور دارد و ترم دانشکده‌اش عقب افتاده است. همه اینها را گذاشت و به جبهه رفت.

🔹این را مى‌گوییم «حزب‌اللهى». امروز هم اگر بفهمد دشمن به هر شکلى درصدد تعرض است، دیگر خواب راحت به چشمش نمى‌آید و نمى‌تواند آرام بگیرد. این، «حزب‌اللهى» است.» ۱۳۷۱/۷/۱۶ لذا «حزب‌الّلهی یعنی آن عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند و احساس مسئولیّت میکند.» ۱۳۷۲/۵/۸درست در نقطه‌ی مقابل این تفکر و روحیه، فردی است که «هیچ مسئولیّتی در مقابل مسائل کشور خودش و جامعه‌ی خودش قائل نیست و تنها همین - را - بلد است که به شکم خود و لذائذ خود و جیب خود برسد و بپردازد.» ۱۳۷۲/۵/۸براساس این چارچوب است که حزب اللهی برای منفعت شخصی خود کار نمی‌کند: «عدّه‌ای هم هستند که اینها حرفی هم ندارند که برای اسلام و انقلاب، یک‌وقت یک کاری هم بکنند، امّا برایشان در درجه‌ی اوّل، مسائل شخصی خودشان است یا چهره شدنشان؛ اینها حزب‌اللهی نیستند.» ۱۳۶۲/۶/۸

 ادامه را در بله | ایتا خط حزب‌الله بخوانید

این هفته در نو+جوان

 #مرور | این هفته در نو+جوان چه گذشت؟ 

 مروری کوتاه بر منتخبی از مطالبی که شما دیدید و پسندیدید

 شما می‌توانید نسخه باکیفیت این محصولات را به آسانی از سایت یا نرم‌افزار موبایلی نو+جوان دریافت کنید.👇

 صفحه اصلی سایت

 nojavan.khamenei.ir

 #دیدنی | زندگی قاچاقی!

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23626

 #زنگ_دیدار | نوجوان تحلیلگر 

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23643

 #دیدنی | غربی‌های بی‌شرم!

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23618

 #شنیدنی | سنت الهی مقاومت

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=19697

 #دیدنی | از دست دادن!

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23633

 #نکته‌ناک | در سفارت آمریکا چه خبر بود؟

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23641

 #معرفی_کتاب | من پناهنده نیستم

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23632

 #دیدنی | دادِ بی‌داد!

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23638

 #تماشایی | تکلیف هشتادی‌ها

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23637

 #معرفی_کتاب | یک تکه زمین کوچک

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23631

 #تماشایی | به توان ایمان

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23647

 #تماشایی | مقاومت، کلید پیروزی

 https://rubika.ir/post/EbfePUAoxJ

 #تماشایی | صهیونیست‌ها کوچک می‌شوند!

 https://rubika.ir/post/auPvySTWTJ

نصب یا بروزرسانی #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان

 http://cafebazaar.ir/app/?id=com.rayanehsabz.nojavan&ref=share

 #سفیر نو+جوان باشید و این محصولات را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار

 @Nojavan_khamenei

پیام تسلیت رهبر انقلاب به آیت‌الله جنتی

پیام تسلیت رهبر انقلاب به آیت‌الله جنتی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان را تسلیت گفتند.

🔹متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

آیةالله جناب آقای جنتی دامت برکاته

درگذشت همسر مکرمه را به آن جناب تسلیت عرض میکنم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای ایشان مسالت میکنم.

والسلام علیکم و رحمةالله

سیدعلی خامنه‌ای 

۱۵ آبان ۱۴۰۲

 Farsi.Khamenei.ir

کمک آمریکا

​ اگر کمک آمریکا نباشد رژیم صهیونیستی ظرف چند روز فلج میشود

رهبر انقلاب: صهیونیست‌هایی که حاکم بر فلسطین اشغالی و فلسطین مظلوم هستند، مستظهر به حمایت آمریکا هستند. اگر حمایت آمریکا نبود،‌اگر پشتیبانی‌های تسلیحاتی آمریکا نبود، دولت فاسد جعلی دروغین رژیم صهیونیستی در همان هفته‌ی اوّل از بین رفته بود، بَرافتاده بود. آمریکایی‌ها پشت اینها قرار دارند…

 الان رژیم صهیونیستی دچار حیرت است، دچار ناچاری است، نمیداند چه کار باید بکند و هر کاری که میکند از روی اضطرار است؛ یعنی نمیفهمد چه کار باید بکند. اگر کمک آمریکا نبود و نباشد، قطعاً رژیم صهیونیستی در ظرف چند روز فلج خواهد شد. ۱۴۰۲/۸/۱۰

#سخن_نگاشت

Farsi.Khamenei.ir

آمریکا، فرانسه و انگلیس در مقابل فلسطینِ مظلوم

​ در قضایای اخیر فشار روی ملت فلسطین صرفاً از سمت رژیم صهیونیستی نبود

 آمریکا، فرانسه و انگلیس در مقابل فلسطینِ مظلوم ایستادند

رهبر انقلاب: دنیای اسلام این را فراموش نکند که در این قضیّه‌ی مهم و تعیین‌کننده، آن کسی که در مقابل اسلام، در مقابل یک ملّت مسلمان، در مقابلِ فلسطینِ مظلوم ایستاد، آمریکا بود، فرانسه بود، انگلیس بود؛ این را دنیای اسلام فراموش نکند، این را بفهمند؛ در معاملاتشان، در معادلاتشان، در تحلیل‌هایشان فراموش نکنند این را که چه کسی ایستاده است و دارد روی این مردم مظلوم و ملّت مظلوم فشار می‌آورد؛ صِرف رژیم صهیونیستی نیست. ۱۴۰۲/۸/۱۰

#سخن_نگاشت

Farsi.Khamenei.ir

از پاریس تا غزه؛ مقاومت خوب، مقاومت بد!

​ #تحلیل_و_تبیین | از پاریس تا غزه؛ مقاومت خوب، مقاومت بد!

 پرونده طوفان الاقصی، شکست غیرقابل ترمیم

 رسانه KHAMENEI.IR در یادداشتی به مقایسه رفتار دوگانه غربی‌ها در برابر مقاومت مردم فلسطین و مقاومت مردم فرانسه در جنگ جهانی دوم پرداخته است.

🔹 بدون شک هیچ نیروی اشغالگری اهل شنیدن حرف نیست و فقط زبان زور را می‌فهمد. «مقاومت فرانسه» برای آزادی کشور خود می‌جنگید اما نازی‌ها نام این مقاومت را خرابکاری و عملیات تروریستی گذاشته بودند.

🔹 فرض کنیم، متفقین موفق به پیروزی در جنگ نمی‌شدند و فرانسه همچنان در اشغال آلمانی‌ها بود. آیا گذشت هشتاد سال، معادله اشغال و مقاومت را تغییر می‌داد؟ آیا کسی می توانست بگوید چون هشتاد سال گذشته است پس دیگر مقاومت بی فایده است و باید از آن دست کشید.

🔹 غربی‌های حامی رژیم اسراییل باید این سؤال جدی را از خود بپرسند که چطور مقاومت فرانسوی افتخارآمیز و قابل تقدیر است اما مقاومت فلسطینی، تروریسم نامیده شده و نکوهش می‌شود؟!


 متن کامل را بخوانید
khl.ink/f/54328

ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور

ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل یکصد و دهم قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی توسعه دریا محور را برای اقدام به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند. 

براساس این ابلاغیه قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه‌های مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها را، شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرائی لازم در مهلت شش ماهه ارائه کند.

متن سیاست‌های کلی توسعه دریا محور به این شرح است:

دریاها و خصوصاً دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها از مواهب الهی و ذخایر و منابع سرشاری برای زمینه‌سازی رشد علم و فناوری، افزایش کار و ثروت، تأمین نیازهای حیاتی و تولید اقتدار و بستر مناسبی برای تمدن‌سازی می‌باشند. ایران با موقعیت ممتاز جغرافیایی و قرارداشتن بین دو دریا و برخورداری از هزاران کیلومتر سواحل و نیز جزایر و ظرفیت‌های فراوان بر زمین مانده، لازم است با حضور مؤثر در ساحل، فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره‌گیری از آن به عنوان یک پیشران و محور توسعه کشور، برای احراز جایگاه شایسته منطقه‌ای و جهانی در بهره‌گیری از دریا اقدام کند. از این رو سیاست‌های کلی توسعه دریا محور به شرح زیر تعیین می‌گردد:

🔹۱- سیاست‌گذاری یکپارچه امور دریایی و تقسیم کار ملی و مدیریت چابک و کارآمد دریا به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دریا، برای احراز جایگاه شایسته جهانی و رتبه اول در منطقه.

🔹۲- توسعه فعالیت‌های اقتصادی دریامحور و ایجاد قطب‌های توسعه دریایی پیشران در سواحل، جزایر و پس‌کرانه‌ها به گونه‌ای که نرخ رشد اقتصادی در حوزه فعالیت‌های دریامحور (اقتصاد دریامحور) طی ده سال همواره حداقل دو برابر نرخ رشد اقتصادی کشور باشد.

🔹۳- تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی با ایجاد زیرساخت‌های لازم نرم افزاری و سخت افزاری (حقوقی، اقتصادی، زیربنایی و امنیتی)

🔹۴- تدوین طرح جامع توسعه دریامحور با پهنه‌بندی دریا، کرانه و پس‌کرانه و تعیین سهم و جغرافیای جمعیت، تجارت، صنعت، کشاورزی و گردشگری، خصوصاً در سواحل و جزایر جنوب و بالاخص سواحل مکران با تاکید بر هویت ایرانی-اسلامی طی حداکثر یک سال پس از ابلاغ سیاست.

🔹۵- بهره‌برداری حداکثری و بهینه از ظرفیت‌ها، منابع و ذخایر زیست بوم دریایی با ممانعت از تخریب محیط زیست دریایی بخصوص توسط کشورهای دیگر.

🔹۶- تأمین و ارتقاء سرمایه انسانی و مدیریت متعهد و کارآمد و ایجاد پشتوانه علمی، آموزشی و پژوهشی برای توسعه دریامحور و زیست بوم نوآوری و فناوری دریایی.

🔹۷- توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ مقیاس و دانش بنیان زیرساختی، تولیدی و خدماتی با کشورهای همسایه و سایر کشورها به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی و حضور مؤثر در معابر بین‌المللی و دستیابی به موقعیت قطب‌های منطقه‌ای.

🔹۸- افزایش سهم کشور در حمل و نقل دریایی و ترانزیت با ایجاد و تقویت شبکه حمل و نقل ترکیبی.

🔹۹- حمایت از سرمایه‌گذاران بومی و محلی در طرح‌های توسعه‌ای و حمایت از فعالان اقتصادی و بنگاه‌های کوچک و متوسط جوامع محلی در حوزه‌های مختلف از جمله صیادی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری.

 Farsi.Khamenei.ir

همایش علمی «نظریه نظام انقلابی مبانی، الزامات و راهبردها»

سومین همایش سالانه اندیشگاه بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی

 همایش علمی «نظریه نظام انقلابی مبانی، الزامات و راهبردها»

 سومین همایش سالانه‌ اندیشگاه بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی، با تمرکز بر «نظریه‌ نظام انقلابی»، و بررسی ابعاد نظری و از پس مواجهه نظری، شناخت الزامات و راهبردهای تحقق آن در ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

🔹 مهلت ارسال چکیده مقالات: تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲

🔹 مهلت ارسال متن کامل مقالات: ۳۰ آذر ۱۴۰۲

 مطالعه جزئیات بیشتر و ارسال آثار:

khl.ink/f/54321

طوفان‌الاقصیٰ

 طوفان‌الاقصیٰ درس تحقیر دولتهای مستکبر با تکیه بر عزم راسخ

رهبر انقلاب: یکی از کارهای مهمّی که [عملیّات] طوفان‌الاقصیٰ انجام داد این بود که نشان داد چگونه یک گروه اندک ــ‌اینها در مقابل آنها کمند دیگر؛ تعدادشان کمتر است ــ با تدارکات و امکانات بسیار کم امّا با ایمان و عزم راسخ، میتواند محصول سالها تلاش جنایت‌کارانه‌ی دشمن را در ظرف چند ساعت دود کند و به هوا بفرستد؛ میتواند دولتهای متکبّر و مستکبر عالم را تحقیر کند؛ فلسطینی‌ها، هم رژیم غاصب را، هم پشتیبانان رژیم غاصب را تحقیر کردند، با عمل خودشان، با شجاعت خودشان، با اقدام خودشان، و امروز با صبر خودشان. این یک درس بزرگ است. ۱۴۰۲/۸/۱۰

 #سخن_نگاشت

 Farsi.Khamenei.ir

رسوایی آمریکا در اسناد آمریکایی

​ #تحلیل_و_تبیین | رسوایی آمریکا در اسناد آمریکایی

 گفت‌وگوی رسانه KHAMENEI.IR با حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره استفاده از اسناد لانه جاسوسی در محتوای کتاب‌های درسی و آشنایی نسل جدید با خیانت‌های آمریکا

🔹 اسناد لانه جاسوسی به جامعه‌ جهانی و مردم ایران نشان داد که در سفارت آمریکا فعالیت‌هایی بیشتر از فعالیت‌های معلوم و عادی دیپلماتیک انجام می‌شود. شاید اگر این اسناد کشف نمی‌شد ما به صورت واضح و آشکار نمی‌توانستیم این ادعا را داشته باشیم که آنجا نه‌تنها مرکز جاسوسی بلکه قطعاً در یک‌سری از زمینه‌ها مرکز توطئه علیه اراده‌ مردم بوده است.

🔹 دغدغه رهبر انقلاب این است که نسل جدیدی که دوره‌ قبل از انقلاب و سلطه آمریکا بر ایران را درک نکرده‌اند، بتوانند از نوشتجات خود آمریکایی‌ها بخوانند که آنها چه نفوذی داشتند و چطور با نگاه تحقیرآمیز به ایران و ایرانی می‌نگریستند و منافع ملی خودشان برایشان مهم‌تر بود.

🔹  به‌واسطه‌ تلاش‌هایی که انجام شد، مجموعه‌ جدید و مفصلی از اسناد به کتاب‌های درسی اضافه شد. درواقع کار سال گذشته انجام شد اما از مهر ۱۴۰۲ در کتاب‌های درسی درج شده است.


 متن کامل را بخوانید👇
khl.ink/f/54337

در خط مقدم

 در خط مقدم

رهبر انقلاب: من اعتقاد دارم که شما، آقای شیخ احمد یاسین و این برادران و برادرانی که در فلسطین دارند جهاد می‌کنند در خطّ مقدم جنگ اسلام با کفر و جنگ حق با باطل هستند….ما در آینده هیچ شکی نداریم… وعده‌ی خداوند راست است که فرمود: ولینصرن‌ الله‌ من‌ ینصره‌ ان‌الله‌ لقوی‌ عزیز. ۱۳۷۷/۲/۱۲

 مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره شهید شیخ احمد یاسین بنیانگذار حماس

روزِ نزدیکِ پیروزی

بیانات رهبر انقلاب درباره پیروز نهایی مساله فلسطین

 روزِ نزدیکِ پیروزی


 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
ضربه‌ای که به رژیم صهیونیستی خورده جبران‌پذیر نیست؛ این را من اوّل هم گفتم، الان هم تأکید میکنم و تکرار میکنم…  رژیم صهیونیستی الان درمانده است، متحیّر است و نمیداند چه کار باید بکند… ما شک نداریم که «اِنَّ وَعدَ اللَهِ حَق»‌؛ وعده‌ی الهی حق است. وَ لا یَستَخِفَّنَّکَ الَّذینَ لا یوقِنون‌‌؛ اینهایی که به وعده‌ی الهی یقین ندارند، با منفی‌بافی‌های خودشان شما را باید متزلزل نکنند، سست نکنند. و ان‌شاءالله پیروزی نهایی و نه چندان دیر، با مردم فلسطین و فلسطین خواهد بود.
۱۴۰۲/۸/۱۰

شبهه‌ی ناصبی بودن مردم فلسطین

آیا فلسطینی‌ها ناصبی‌اند؟

 پاسخ رهبر انقلاب به شبهه‌ی ناصبی بودن مردم فلسطین

 … یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل میکند؛ دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علما، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی‌ کمک میکنید؛ اهل غزّه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزّه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌ّبن‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبی‌اند؟! بله، سنّی‌اند؛ اما ناصبی؟!

 برشی از کتاب #فلسطین
(ره‌نامه‌ی ۳۸)
https://shop.khameneibook.ir/product/کتاب-فلسطین-ره-نامه-38

@KhameneiBook

ستاد اجرائی فرمان امام

 با حکم رهبر انقلاب اسلامی

پرویز فتاح رئیس ستاد اجرائی فرمان امام شد

🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آقای مهندس سید پرویز فتاح را به ریاست ستاد اجرائی فرمان امام منصوب و از خدمات با ارزش آقای دکتر مخبر تشکر کردند.

 متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس سیّد پرویز فتاح دام توفیقه

ستاد اجرائی فرمان امام در شمار نهادهای پربهره برای کشور و از یادگارهای با برکت امام راحل رضوان‌الله‌علیه است. در سال‌های اخیر با ابتکارها و تلاش‌های پرثمر جناب آقای دکتر مخبر این نهاد به جایگاه برجسته‌ئی در خدمت‌رسانی چند جانبه به کشور و رفع محرومیت و سازندگی و سلامت دست یافت. اکنون با کناره‌گیری ایشان، ریاست ستاد اجرائی را به جنابعالی که دارای تجربیات با ارزشی در خدمت به محرومان در کمیته‌ی امداد و بنیاد مستضعفان می‌باشید، می‌سپارم. وظیفه‌ی اصلی این ستاد، رفع محرومیت‌های اقشار ضعیف و توانمندسازی آنان و رسیدگی به مناطق محروم است. برنامه‌ریزی براساس خطوط اصلی مذکور در پیوست این حکم و پیگیری جدی کارها را از شما انتظار دارم.

لازم می‌دانم از خدمات با ارزش جناب آقای مخبر صمیمانه تشکر کنم.

سیدعلی خامنه‌ای

۶ ابان ۱۴۰۲

 Farsi.Khamenei.ir

رئیس بنیاد مستضعفان

با حکم رهبر انقلاب اسلامی

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان شد

🔹 در پی انتصاب آقای فتاح به ریاست ستاد اجرائی فرمان امام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آقای حسین دهقان را به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای حسین دهقان دام توفیقه

با انتقال جناب آقای فتاح به ستاد اجرائی فرمان امام و با تقدیر و تشکّر از مدیریت مسئولانه و پرتلاش ایشان در جهت خدمت به محرومان، جنابعالی را که از سوابق برجسته‌ئی در مدیریت‌های کلان برخوردار می‌باشید، به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب می‌کنم.

مهمترین توصیه‌ی اینجانب توانمندسازی اقشار ضعیف، و به کار گرفتن این امانت ملی برای آبادانی و پیشرفت در مناطق محروم، و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص انقلابی و جهادی با رعایت بندهای اقتصاد مقاومتی است. 

توفیقات شما را از خداوند متعال خواستارم.

سیدعلی خامنه‌ای 

۷ ابان ۱۴۰۲

 Farsi.Khamenei.ir

جنایت و مکافات

 #تحلیل_و_تبیین | جنایت و مکافات؛ میراث شهرک‌نشینان متجاوز

 پرونده طوفان الاقصی، شکست غیرقابل ترمیم

 رسانه KHAMENEI.IR در گزارشی رویکرد و رفتار شهرک‌نشینان صهیونیست نسبت به مسلمانان فلسطینی را بررسی کرده است.

🔹 اعمال خشونت‌‌‌آمیز شهرک‌‌‌نشینان در سالیان گذشته تاکنون یک‌روند همیشگی بوده است. فقط بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲، حملات شهرک‌‌‌نشینان تقریباً چهار برابر شد. یا در سال ۲۰۱۴، سازمان ملل تعداد بیش از ۳۲۰ اقدام خشونت‌‌‌آمیز را فقط از سوی شهرک‌‌‌نشینان به‌اصطلاح غیرنظامی اعلام کرد.

🔹 خروش مبارزان فلسطینی که در روزهای گذشته مشاهده شد، ریشه در رفتار حاکمیت جعلی اسرائیل و همچنین دهه‌‌‌ها کنشگری سبعانه و رفتار غیرانسانی شهرک‌‌‌نشینان اسرائیلی در هم‌زیستی و مجاورت با مسلمانانی دارد که ساکنان اصلی فلسطین هستند.

🔹 گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان در گزارشی اعلام می‌‌‌کند که هفتاد هزار فلسطینی ساکن در منطقه C کرانه باختری در معرض انواع خشونت از جمله آزار و اذیت، خشونت فیزیکی و تخریب اموال قرار دارند. 

 متن کامل را بخوانید👇

khl.ink/f/54242

شریک جرم قطعی

شریک جرم قطعی

رهبر انقلاب: آمریکا شریک جرم قطعی جنایت‌کاران است؛ یعنی در این جنایت، دست آمریکا تا مِرفق در خون مظلومان و کودکان و بیماران و زنها و مانند اینها داخل شده و آلوده است؛ در واقع، او دارد به یک نحوی مدیریّت میکند این جنایتی را که در غزّه دارد انجام میگیرد.

 Farsi.Khamenei.ir

بمبرائیل!

 بمبرائیل!

 جنایتکارانی که در مقابل چشم همه دنیا نسل‌کشی می‌کنن

 «رژیم ضربه‌خورده‌ی از پاافتاده، با تسلیحات و بمب‌های کذایی، این چون زورش به رزمندگان نخواهد رسید، انتقامش را از مردم بی‌دفاع می‌گیرد.» ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

 #در_قدس_نماز_می‌خوانیم

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار

 @Nojavan_khamenei

بدرقه ستاره‌ها

​ بدرقه ستاره‌ها

🔹 رهبرانقلاب: این دختر جوان تربیت‌شده دامان اهل‌بیت، با پاشیدن بذر معرفت در طول مسیر و بعد رسیدن به قم، موجب شد که قم به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل‌بیت بدرخشد.

سالروز وفات حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها)

@Khamenei_Reyhaneh

لحظاتی تکان‌دهنده از صبوری و توکل فلسطینی‌ها

#ریل | لحظاتی تکان‌دهنده از صبوری و توکل فلسطینی‌ها

 رهبر انقلاب، روز گذشته: فرزندش شهید میشود، خدا را حمد میکند؛ فرزندش شهید میشود، میگوید فدای فلسطین؛ نوجوان مجروح خدا را شکر میکند و آیات قرآن را میخواند. این صبوری این مردم خیلی مهم است…. همین صبوری و توکّل به دادِ اینها خواهد رسید؛ همین موجب خواهد شد که اینها پیروز بشوند و در نهایت پیروز میدان خواهند شد.

Farsi.Khamenei.ir

فرزند صالح

 «فرزند صالح» 

 مجموعه تصویری #میخواهم_از_تو_بخوانم

 گزید‌ه‌هایی از وصیت‌نامه‌های شهدا که رهبر انقلاب آن‌ها را بخشی از منشور معنوی انقلاب میدانند.

 از تمامي پدر و مادران مي خواهم که به امانتهاي خداوندی خيانت نکنند و فرزندان صالحی تحويل جامعه اسلامی دهند زيرا که هيچ چيز بهتر از فرزند صالح نيست.

 وصیتنامه شهید دانش‌آموز محمدامین احمدپور شهید اهل سنت استان فارس

 شب‌های جمعه انتشار بخشی از وصیتنامه شهدا

@Khamenei_Reyhaneh

بی‌تفاوتی جایز نیست!

 بی‌تفاوتی جایز نیست!

 رهبر انقلاب: در قضیّه‌ی غزّه، این [وظیفه‌ی] واکنش بر دوش همه‌ی ما وجود دارد؛ باید واکنش نشان بدهیم؛ عدّه‌ای گرسنه‌اند، عدّه‌ای زیر بمبارانند، عدّه‌ای دارند صدتا صدتا به شهادت میرسند. در این جبهه‌بندی‌های متعدّدی که وجود دارد در سطح جهان، در سطح کشور، عالِم ــ چه عالِم دانشگاه، چه عالِم حوزه ــ باید اوّلاً تلاش کند حق را بشناسد، حق مشخّص بشود، در کنار حق بِایستد؛ بی‌تفاوتی، نگاه کردنِ بی‌تفاوت، برای عالِم و دانشمند جایز نیست. ۱۴۰۲/۰۷/۲۵

#سخن_نگاشت | #طوفان_الأقصى 

طوفان الاقصی؛ خشم و غرور فلسطین در نقطه برگشت‌ناپذیر

​ #تحلیل_و_تبیین | طوفان الاقصی؛ خشم و غرور فلسطین در نقطه برگشت‌ناپذیر

 پرونده طوفان الاقصی، شکست غیرقابل ترمیم

 یادداشتی از آقای محسن فائضی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی درباره تأثیر عملیات طوفان الاقصی در آزادی و آینده فلسطین

🔹 می‌توان خط قرمز مسجدالاقصی (مانند نبرد سیف القدس در رمضان ۲۰۲۱)، جسارت به مرابطین و عدم تن دادن رژیم صهیونیستی به تبادل اسرا را ۳ دلیل شروع نبرد مقاومت دانست.

🔹ظلم و اشغالگری صهیونیست‌ها نه مربوط به سال ۱۹۴۸ و نه مربوط به جنگ خونین ۲۰۱۴، بلکه روزانه و ساعت به ساعت بوده است. «النکبة مستمرة» بهترین کلمه برای وصف آن چیزی است که صهیونیست‌ها چندین دهه بر سر ملت فلسطین آورده است.

🔹 طوفان الأقصی به خوبی نشان داد که فلسطین در مسیر بازیابی هویت خودش می‌ایستد و نتیجه می‌گیرد.

🔹 متن گفتگو به زبان عربی


 متن کامل را بخوانید👇
khl.ink/f/54194

طوفان الاقصی، طوفان حماسه‌ها

​ #تحلیل_و_تبیین | طوفان الاقصی، طوفان حماسه‌ها

 پرونده طوفان الاقصی، شکست غیرقابل ترمیم

 در نظام محاسباتی‌ای که بدون مفهوم عزت و باور به خدا اتفاقات را می‌سنجد، فریادهای مادری که پیکر بی‌جان پسرش را بغل کرده و گریه می‌کند اما از همسرش نمی‌خواهد که از جنگ برگردد و آه دختر بچه‌ای که از تنهایی می‌ترسد اما به پدرش نمی‌گوید که از جنگ برگردد، هرگز نمی‌گنجد. با محاسبه مادی نمی‌توان فهم کرد که چرا فلسطین هرچقدر هم شهید بدهد از راهش برنمی‌گردد. این نوع زندگی انتخاب آزادگان جهان است.

🔹 «ریحانه»؛ بخش زن، خانواده و سبک زندگی رسانه KHAMENEI.IR در یادداشتی به بررسی ابعاد اهمیت عملیات طوفان الاقصی پرداخته است.


 ادامه را بخوانید:
khl.ink/f/54178

پویش کتابخوانی «جاذبه‌‌ی حسینی»

 انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّ‌ظلّه‌العالی) که به مناسبت ماه صفر و ایام اربعین سیّد و سالار شهیدان امام حسین(علیه‌السّلام)، پویش کتابخوانی «جاذبه‌‌ی حسینی» را برگزار کرده بود، در حال حاضر با اتمام این پویش، برندگان آن را اعلام کرد.

 گفتنی‌ست به مناسبت اربعین حسینی، کتاب صوتی و نسخه‌ی الکترونیکی جاذبه‌ی حسینی به صورت رایگان و در قالب هدیه در اختیار زائران اربعین حسینی و علاقمندان قرار گرفته بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد‌ و مخاطبان، کتاب صوتی را بیش از ۱۸ هزار بار و نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب را بیش از ۱۱ هزار بار دریافت کردند.

در این پویش کتابخوانی بیش از ۲۳۰۰ نفر شرکت کرده بودند و از میان مخاطبانی که به همه‌ی سوالات پاسخ صحیح داده‌اند، ۴۰ نفر به قید قرعه، برنده‌ی جایزه‌ی متبرک حرم سیدالشهداء(علیه‌السّلام) شده‌اند.

 لازم بذکر است کتاب «جاذبه‌ی حسینی» دربردارنده‌‌ی گزیده‌‌ی بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و اربعین حسینی است.

 مخاطبان می‌توانند برای مشاهده‌ی نتایج پویش کتابخوانی «جاذبه‌ی حسینی» به پایگاه الکترونیکی انتشارات انقلاب اسلامی به نشانی مراجعه نمایند:

https://khameneibook.ir/content/یرندگان-پویش-کتابخوانی-جاذبه-حسینی-اعلام-شدند

@KhameneiBook

ملت فلسطین

 ملت فلسطین را نشناخته‌اند

 رهبر انقلاب: عزم جوانان شجاع و از جان‌گذشته فلسطینی، با این جنایتهای علیه او، استوارتر میشود. رژیم صهیونیستی هر کار هم بکند، جبران شکست مفتضحانه‌ای را که در این قضیّه خورد نخواهد توانست بکند.
۱۸و۲۵مهرماه۱۴۰۲

در دام جنایت خود گرفتار

در دام جنایت خود گرفتار

 رهبر انقلاب:‌ وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. شما با ملّت فلسطین چه کردید؟

  در مقابل این همه ظلم چه واکنشی از خودش نشان بدهد؟ خب معلوم است که طوفان به‌پا میکند.

  این دشمن خبیث و ظالم، حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته.

  این مظلوم‌نمایی، صد درصد خلاف واقع و دروغ است.

 این رژیم غاصب هر چه هست، مظلوم نیست؛ ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوه‌گو هست، همه‌ی اینها هست، امّا مظلوم نیست؛ ظالم است. هیچ کس نمیتواند از این هیولای دیوسیرت چهره‌ی یک مظلوم بسازد.

 *این مظلوم‌نمایی را رژیم اشغالگر بهانه قرار داده است برای اینکه بتواند باز به ظلمِ مضاعفِ خودش ادامه بدهد.*

 آنچه جلوی چشم همه‌ی دنیا است جنایتِ نسل‌کشیِ رژیمِ غاصب است.

حمله به غزّه، مراکز پُرجمعیّت را انتخاب میکنند و میزنند، حمله به خانه‌های مردم، حمله به غیر نظامیان.

  سران و تصمیم‌گیران رژیم غاصب و حمایت‌کنندگان‌شان بدانند که همین کار، بلای بزرگ‌تری بر سر آنها خواهد آورد؛ بدانند واکنش این ظلمها سیلیِ سنگین‌تری بر رخسار زشت آنها است.

 اگر چنانچه این جنایت ادامه پیدا کند، مسلمانها بی‌تاب میشوند، نیروهای مقاومت بی‌تاب میشوند، دیگر کسی جلوی اینها را نمیتواند بگیرد؛ این را بدانند. بعد، از کسانی توقّع نکنند که «نگذارید فلان گروه، فلان کار را بکند»؛ کسی نمیتواند جلوی اینها را بگیرد وقتی بی‌تاب شدند.

 Farsi.Khamenei.ir

شکست رژیم اشغالگر قدس

#تحلیل_و_تبیین | آمریکا به دنبال ترمیم شکست رژیم اشغالگر قدس است

 پرونده طوفان الاقصی، شکست غیرقابل ترمیم

گفت‌وگوی رسانه KHAMENEI.IR با آقای محمدرضا رئوف‌شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس درباره ریشه‌های ترمیم‌ناپذیری شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الأقصی

🔹 در اختیار گرفتن تعداد قابل‌توجهی از اسرای نظامی و شهرک‌نشین به‌عنوان مهم‌ترین برگه مذاکراتی در آینده و همچنین بهره‌گیری از اصل غافلگیری در این عملیات از جمله نقاط متمایز در این مرحله است.

🔹 به نظر من حماس این عملیات را از نقطه‌ای شروع کرد که عضو دیگر محور مقاومت در لبنان (حزب‌الله) در سال ۲۰۰۶ و در جریان جنگ سی‌وسه روزه آن را به پایان رسانده بود.

🔹 شدت خشم و واکنش رژیم صهیونیستی به این عملیات، عمق فاجعه و شدت فشار روانی را که اسرائیل با آن مواجه است را منعکس می‌نماید. حادثه پانزدهم مهر سؤال بزرگی را در اذهان و افکار عمومی جامعه صهیونیستی در رابطه با ماندگار بودن این رژیم به‌جا گذاشت.


 متن کامل را بخوانید👇
khl.ink/f/54183

ولادت امام حسن عسكری(علیه‌السلام)

​ امام حسن عسکری(علیه‌السلام) و برادران امام…

 رهبر انقلاب: امام حسن عسکری(علیه‌السلام) حزب طرف‌دار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوم‌وخویش درجه‌ی یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛  و  مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آن کس که دنبال راه امام عسکری(علیه‌السلام)  است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.

 ولادت امام حسن عسكری(علیه‌السلام)

Farsi.Khamenei.ir

تلگراف تسلیت

​ تلگراف تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به امام خمینی(ره) در آبان‌ ۱۳۵۶

 حضرت آیت‌الله العظمی آقای خمینی، متّع‌ الله‌ المسلمین‌ بطول‌ بقائه‌
نجف، عراق. انا لله و انا الیه راجعون.
خداوند حکیم دشوارترین محن و بلیاتی را که بر اولیای خود مقدر فرموده است، بر آن قلب واسع نازل فرمود. این نیز یک شباهت دیگر به حسین بن علی علیه‌السلام. اینجانب تأثّرات خود را، با یاد حلم و صبر و توکل آن روح بزرگ، تسلّا می‌بخشم و پایداری آن وجود برکت‌خیز را مسئلت می‌کنم.
خیابان خاکی، کوچه فروغ، کوچه فریدون، پلاک ۱۴، سیدعلی خامنه‌ای

 سالگرد رحلت آیت‌الله شهید سیّد مصطفی خمینی

Farsi.Khamenei.ir

این هفته در نو+جوان

​ #مرور | این هفته در نو+جوان چه گذشت؟

 مروری کوتاه بر منتخبی از مطالبی که شما دیدید و پسندیدید

 شما می‌توانید نسخه باکیفیت این محصولات را به آسانی از سایت یا نرم‌افزار موبایلی نو+جوان دریافت کنید.👇

 صفحه اصلی سایت
nojavan.khamenei.ir

#پرونده | در قدس نماز می‌خوانیم
nojavan.khamenei.ir/folder?hgt=1101

#مأموریت | حافظی که با بقیه فرق دارد
nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23485
#دستچین | پیامبر زاریا!
nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23521
#شنیدنی | ظلم پذیر نیستیم
nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=19506
#دیدنی | اگر بی‌تاب شوند
nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23531
#دیدنی | همه برای فلسطین!
nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23534
#دیدنی | جنایت نسل‌کشی
nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23533
#دیدنی | جنایت جلوی چشم جهان
nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23532
#تماشایی | رژیم غاصب در حال تمام شدن
https://rubika.ir/post/qorHTKGsVq
#تماشایی | نهضت سرحال
https://rubika.ir/post/zRbZUXZIdb

 نصب یا بروزرسانی #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.rayanehsabz.nojavan&ref=share

#سفیر نو+جوان باشید و این محصولات را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
@Nojavan_khamenei

شیشه عمر رژیم اشغالگر

​ #تحلیل_و_تبیین | شیشه عمر رژیم اشغالگر شکسته است

 پرونده: شکست غیرقابل ترمیم

 گفت‌وگوی رسانه KHAMENEI.IR با دکتر سید احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در لبنان و اردن درباره قضایای فلسطین و عملیات افتخارآمیز طوفان الاقصی

🔹 در طوفان الاقصی، رکن اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی شکست خورد و حفره بزرگی به وجود آمد، چراکه رژیم صهیونیستی از بزرگ‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برخوردار است.

🔹امروز به فضل آگاهی و بیداری که در غرب اتفاق افتاده شیشه عمر رژیم صهیونیستی که در گرو همین بیداری است شکسته شده و مردم کشورهای غربی از مسئولان جنایتکار خودشان سؤال می‌کنند که چرا با هزینه بالا باید گلوله تهیه شود و به سینه فلسطینی‌های مظلوم شلیک شود.

🔹  تا اشغال هست، شعله مقاومت خاموش نخواهد شد و دیر یا زود رژیم صهیونیستی باید به این واقعیت تن دهد و از این منطقه برود.


 متن کامل را بخوانید
khl.ink/f/54121

رفوزگی و رسوایی مدعیان حقوق بشر 2

 ادامه #گزارش_هفته

🔹 غزه، سنگ محک ادعاهای گزاف غربی

آنچه امروز در غزه صورت می‌گیرد و کشتارها و فجایعی که از سوی ارتش صهیونیستی نسبت به حدود ۲ میلیون ساکن این باریکۀ ۴۰در ۸‌کیلومتری صورت می‌گیرد، بارهاوبارها از آنچه در لیبی صورت می‌گرفت یا شایعه‌ای که دربارۀ وجود سلاح‌های شیمیایی در عراق و سوریه، صورت‌گرفته سهمگین‌تر است. اگر بهانه حملات موشکی آمریکا به سوریه، احتمال و شایعۀ اثبات نشدۀ تسلیحات شیمیایی بود؛ اما در جریان حملات وحشیانۀ این روزها در نوار غزه عملاً از فسفر سفید علیه غیرنظامیان در مناطق مسکونی استفاده می‌شود. سلاحی آتش‌زا که استفادۀ ارتش صهیونیستی از آن در نوار غزه جلوی چشم مردم جهان و دوربین های رسانه های جهان صورت می‌گیرد. سلاح کشتارجمعی که بافت‌های استخوانی و ماهیچه‌ای انسان را سوزانده و سلول‌های مجاری تنفسی و ریوی را نابود می‌کند؛ واکنش غرب در اینجا اما سکوت است و تماشا و حتی با وقاحت تمام، حمایت!

اگر در مورد مداخلۀ نظامی در لیبی، ایجاب می‌کرد که مسئله حمایت بشردوستانه از مردم لیبی سردست گرفته شود؛ اما در مورد بمباران سنگین غزه و ریختن هزاران تن بمب روی سر ۲ میلیون نفر توسط صهیونیست‌ها، کسی در مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و رسانه‌ای غرب،نگران بشر ساکن در نوار غزه نیست. بشر و حقوق او آنجایی مهم است و دفاع از آن ضرورت دارد که منافع غرب و ناتو و امریکا ایجاب کند. بشر و حقوق او برای غرب راهی برای رسیدن به منافعشان است وگرنه آنجایی که نفعی برای آنها وجود نداشته باشد سخن‌گفتن از آن هم ضرورتی ندارد. امپراطوری دروغ‌پردازی در نظام رسانه‌ای غرب در برابر شایعه سازی صهیونیست‌ها مبنی بر سربریدن کودکان و نوزادان که نه‌تنها به اثبات نرسید؛ بلکه دفتر شخص نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم حاضر به تأیید آن نشد، چه عملیات روانی‌هایی که نکرد؛ این رسانه ها تا چند روز ذهن و روان میلیاردها مخاطب در چهارگوشۀ دنیا را با این‌همانی و یکسان قراردادن داعش با مردان مقاومت در فلسطین، مورد هجمه رسانه‌ای قرار داد، اما همین نظام رسانه‌ای در مورد کشتار روزانۀ چند صد نفر کودک در نوار غزه که تصاویر و ویدئوهای آنها روزانه منتشر شده و در دسترس است سکوت محض پیشه کرده و حتی از آن حمایت هم کرده است. حمله به آمبولانس‌ها و مراکز بهداشتی و پزشکی، قطع آب، برق، سوخت، آذوقه و کوچ اجباری مردم شمال غزه و راندن آنها به جنوب را هم به این فهرست اضافه کنید. یک نسل‌کشی تمام‌عیار جلوی چشم جهان در حال رخ‌دادن است و تمدن پرادعا و توخالی غرب، با تمام قوا پشت آن ایستاده است. 

🔹 بيمارستان"المعمدانی” و افشای‌ استانداردهای دوگانه‌غرب

۲۵ مهرماه (۱۷ اکتبر) و حمله تأسف‌بار  رژیم صهیونیستی به بیمارستان الاهلی العربی (المعمدانی) غزه و تکه‌تکه‌شدن صدها انسان بی‌گناه از زن و مرد و کودک و نوجوان، سنگ محکی دیگر برای صحت سنجی ادعاهای غربی‌ها در آزادی و دفاع از حقوق بشر، حقوق کودکان و غیرنظامیان شد.  در حالی که بمب‌های رژیم‌صهیونیستی، خانه‌ها را بر سر زنان و کودکان‌فلسطینی آوار می‌کنند و حمله وحشیانه صهیونیست‌های جنایتکار به بیمارستان المعمدانی، مردم جهان را بیش از همیشه خشمگین کرده است، کشورهای اروپایی که اجازه برگزاری تظاهرات به طرفداران اسرائیل را بدون هیچ محدودیتی می‌دهند و حتی برخی سیاستمداران اروپایی شخصا در آن شرکت کرده اند، اما ممنوعیت‌های مختلفی برای تظاهرات همبستگی با فلسطین اعمال کرده اند. تظاهرات همبستگی با فلسطین در فرانسه و آلمان به دلیل “تشکیل تهدیدی برای نظم و امنیت عمومی” ! غيرمجاز اعلام شده است، همچنین وزیر کشورانگلستان اعلام کرده که ممکن است اهتزاز پرچم فلسطین در برخی شرایط در این کشور قانونی نباشد. امروز “غزه مقاوم و مظلوم” رسوایی “استانداردهای دوگانه غرب” را در قلب‌پایتخت کشورهای اروپایی و پیش چشمان مردم به تصویر کشیده و سندی برای عدم‌صداقت مدعیان آزادی و صلح شده است؛ رفتارهای متعارضی که حتی اصل آزادی‌های‌‌مدنی ادعایی آنان را در قبال شهروندان خود نقض کرده است.

 سخن پایانی اینکه امروز حرکتها و راهپیمایی‌های خودجوشی که در بسیاری از کشورهای مختلف در چهارگوشه جهان به راه افتاده است، خشم مردم از رژیم نامشروع صهیونیستی و تنفر از رویکرد متناقض سردمداران آمریکای و غربی را در قبال انسان‌ها به اوج خود رسانده و رسوایی تمدن غرب در ادعای حقوق بشر را در صفحه پایانی این پرونده رقم زده است.

 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله

 @Khatt_khamenei

رفوزگی و رسوایی مدعیان‌ حقوق‌ بشر 1

 #گزارش_هفته | رفوزگی ورسوایی مدعیان‌حقوق‌بشر

 آخرین صفحه از پرونده کشورهای غربی، آمریکا و اروپا در وقایع اخیر غزه‌چگونه ورق میخورد؟

🔹 یک مستطیل جغرافیایی از شمال به جنوب به طول ۴۰کیلومتر و عرض ۶ تا ۱۰ کیلومتر. مستطیلی که با جای‌دادن حدود ۱.۹میلیون نفر جمعیت، جزء ۳ نقطۀ پرتراکم جمعیتی در دنیاست. جایی از این کره زمین که بیش از هفتاد‌سال در آتش اشغالگری نژادپرستان صهیونیست می‌سوزد وسنگ‌محکی برای ملتها وکشورهای مختلف شده و تک‌به‌تک شعارهای حقوق بشری غرب، حالا در آن در حال محک خوردن است تا عیار آن مشخص شود. مرور پرونده نهادهای مسوول بین المللی و اکثر کشورها و سیاستمداران در سالهای گذشته نشان از ضعف و سستی در حمایت از مظلومان فلسطینی و حقوق بشر میباشد و امروز غزه، جایی برای راستی‌آزمایی شعارها و ادعاهایی است که غرب همواره از آنها به‌عنوان اهرم سیاسی استفاده کرده تا به دیگر جوامع غیرغربی که همراه سیاست‌های غربی نیستند فشار وارد کند.

🔹 دموکراسی موردپسند مردم یا غرب؟!

برآمدن حماس در منطقه نوار غزه پیش و بیش از هر چیزی به خواست و انتخاب مردم روی داد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در انتخابات سال ۲۰۰۶ موفق شد اکثریت مجلس فلسطین (مرکب از دو منطقه نوار غزه و کرانۀ باختری) را کسب کند. در ادامه هم به‌مانند همۀ ساختارهای پارلمانی دنیا، مقرر شد ادارۀ اجرایی دولت توسط حماس صورت بگیرد. نقطۀ آغاز اختلافات مجامع بین‌المللی و غرب و دولت‌های مدعی حامی دموکراسی و انتخاب مردم فلسطین از همین‌جا تشدید شد. حماس هرچند با رأی و انتخاب مردم فلسطین روی کارآمد اما در ادامه در محاصرۀ اقتصادی اتحادیه اروپا و امریکا  و سایر دولت‌های همسو با سیاست‌های غرب قرار گرفت.

آمریکا و اتحادیه اروپا در ادامه اما کمک‌های خود را به فلسطین قطع کردند. حماس هرچند در چارچوب رقابت‌های مردم‌سالار و با انتخاب و رای مستقیم مردم سرزمین فلسطین بر سرکار آمده و در چارچوب قواعد دموکراسی و مردم‌سالاری به مسند قدرت رسیده بود؛ اما از دید غرب و امریکا، اینها کافی نبود. دموکراسی، رای، نظر و انتخاب مردم از دید غرب وقتی ارزشمند است که به پیروزی جریان‌های متمایل به سیاست‌های غرب بینجامد و هر نتیجه‌ای جز این باید حذف شده و به حاشیه رانده شود و برای حماس هم همین اتفاق افتاد. پیروزی انتخابات پارلمانی فلسطین از جانب اتحادیه اروپا و امریکا مورد پذیرش قرار نگرفت. دموکراسی برای غرب فقط ابزار و بهانه است برای رسیدن به نتیجه مدنظر آنها!

🔹 مداخلۀ بشردوستانه فقط در جهت منافع ما!

افکار عمومی هنوز از یاد نبرده است که کارتل رسانه‌ای غرب و بازوی رسانه‌ای ناتو در مواردی همچون حمله به عراق و حتی حملات گاه‌وبیگاه ارتش امریکا به سوریه به بهانۀ مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و کشتارجمعی، چگونه پشت شعارهای حقوق بشر، تأمین امنیت جهانی و صلح برای بشریت، پنهان شد. اولی شاید در سال‌های دورتر بود؛ اما دومی هنوز به یک دهه هم نرسیده. زمانی که ناوگان موشک‌های دوربرد امریکایی به بهانۀ آنچه که احتمال ایجاد زرادخانۀ شیمیایی عنوان می‌شد اهداف متعددی را در خاک سوریه هدف قرار دادند.حمله نظامی ناتو به کشور لیبی که طبق قطعنامه  ۱۹۷۳ شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفت باهدف و شعار «مداخلۀ پیش‌دستانۀ بشردوستانه» صورت گرفت. در تصویری که امپراطوری رسانه‌ای غرب ساخته بود، تهاجم به خاک یک کشور در شمال آفریقا و در جنوب دریای مدیترانه، حمایت از مردم لیبی در برابر کشتار و حملۀ هولناک، تلقی می‌شد! این عملیات شامل سه بخش تحریم و ممنوعیت تسلیحات، اجرای منطقه پروازممنوع و اقدام برای حفاظت از غیرنظامیان بود. در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ میلادی، عملیات نظامی با شلیک بیش از ۱۱۰ موشک کروز توسط آمریکا و انگلستان آغاز شد. نیروی هوایی فرانسه و نیروی هوایی انگلستان وظیفه پرواز بر تمام نقاط لیبی را داشتند. نیروی دریایی انگلیس نیز محاصره دریایی را شروع نمود. حمله هوایی علیه تانک‌های ارتش لیبی اولین‌بار توسط نیروی هوایی فرانسه انجام شد. داستان سوءاستفاده ناتو و کشورهای غربی از واژگان انسانی و حملات تهاجمی و تحت‌فشار قراردادن کشورهای دیگر و دست‌اندازی به خاک کشورها، البته در شکل‌های مختلف در طول این سال‌ها تکرار شده است و هم اکنون نیز در اوکراین نیز به شکل دیگری، منافع کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکایی در حال تأمین است!

 ادامه دارد… 

تولیدات رسانه KHAMENEI.IR

​ تولیدات رسانه KHAMENEI.IR در هفته‌ای که گذشت…

 مثبت۱۰۰ثانیه | نسل‌کشی کسب و کار صهیونیست‌هاست
khl.ink/f/54157

 جهت | پیشرفت و اشتغال برای نخبه جوان
khl.ink/f/54177

خط دیدار | بسته تصویری مرور بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی
khl.ink/f/54135

 نماهنگ | مردم فلسطین را نشناخته‌اند
khl.ink/f/54119

 نماهنگ | مردم عصبانی‌اند
khl.ink/f/54149

 نماهنگ | محاکمه
khl.ink/f/54164

نماهنگ | رژیم غاصب نسل‌‌کش
khl.ink/f/54179

 گزارش خبری | به سوی قله
khl.ink/f/54166

 بسته صوتی خط دیدار | روایت دیدار  نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر انقلاب
khl.ink/f/54141

 کلیپ صوتی | جنایت نسل‌کشی رژیم غاصب
khl.ink/f/54142

 کلیپ صوتی | رژیم غاصب نسل‌‌کش
khl.ink/f/54162

 لوح | این سازه‌های ویران تجدید بنا نخواهد شد
khl.ink/f/54113

 لوح | رژیم غاصب نسل‌‌کش
khl.ink/f/54147

 لوح | مردم عصبانی‌اند
khl.ink/f/54154

 لوح | امت اسلام بی‌تاب است
khl.ink/f/54169

 لوح | کار آمریکاست
khl.ink/f/54170

 لوح | گام بزرگ برای نجات
khl.ink/f/54171

 تحلیل و تبیین | گفت‌وگو با دکتر مسعود اسداللهی
khl.ink/f/54111

 تحلیل و تبیین | گفت‌وگو با آقای ناصر ابوشریف
khl.ink/f/54114

 تحلیل و تبیین | گفت‌وگو با آقای صباح زنگنه
khl.ink/f/54120

 شماره جدید نشریه خط حزب‌الله | رفوزگی و رسوایی مدعیان حقوق بشر
khl.ink/f/54175

بخش نوجوان
Nojavan.Khamenei.ir

سایر زبانها
KHAMENEI.IR

گام بزرگ برای نجات

 KHAMENEI.IR

 گام بزرگ برای نجات
 رهبر انقلاب: همه‌ی دنیای اسلام موظّف است که از فلسطینی‌ها حمایت کند و باذن‌الله حمایت هم خواهد کرد، امّا این کار، کار خود فلسطینی‌ها است؛ طرّاحان هوشمند، جوانان شجاع، فعّالان ازجان‌گذشته توانسته‌اند این حماسه را به وجود بیاورند و این حماسه ان‌شاءالله گام بزرگی برای نجات فلسطین خواهد بود.

کار آمریکاست

 KHAMENEI.IR

 کار آمریکاست
 رهبر انقلاب در دیدار اخیر: آن طوری که اطلاعات متعدد به ما میگوید سیاست جاری این روزها یعنی همین هفته‌ی اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکایی‌ها دارند تنظیم می‌کنند. کارهایی که دارد انجام میگیرد سیاست‌ آمریکایی‌هاست. آمریکایی‌ها مسئولیت خودشان را مورد توجه قرار بدهند، مسئولند. بمباران‌ها علیه غزه باید فوراً قطع بشود.

سیاستِ آمریکایی

 سیاستِ آمریکایی

 رهبر انقلاب در دیدار اخیر: آن طوری که اطلاعات متعدد به ما میگوید سیاست جاری این روزها یعنی همین هفته‌ی اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکایی‌ها دارند تنظیم می‌کنند. کارهایی که دارد انجام میگیرد سیاست‌ آمریکایی‌هاست. آمریکایی‌ها مسئولیت خودشان را مورد توجه قرار بدهند، مسئولند. بمباران‌ها علیه غزه باید فوراً قطع بشود.

فلسطینِ فلسطینیان

​ فلسطینِ فلسطینیان

مدّعای ما آزادی #فلسطین است، نه آزادیِ بخشی از فلسطین. هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است. طرح دو دولت که لباس حق‌به‌جانبِ «پذیرش دولت فلسطین به عضویّت سازمان ملل» را بر آن پوشانده‌اند، چیزی جز تن دادن به خواسته‌ی صهیونیست‌ها، یعنی «پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین» نیست. این به معنای پایمال کردن حقّ ملّت فلسطین، نادیده گرفتن حقّ تاریخی آوارگان فلسطینی، و حتّی تهدید حقّ فلسطینیانِ ساکن سرزمینهای ۱۹۴۸ است؛ به معنای باقی ماندن غدّه‌ی سرطانی و تهدید دائمی پیکره‌ی امّت اسلامی، مخصوصاً ملّت‌های منطقه است؛ به معنای تکرار رنجهای ده‌ها ساله و پایمال کردن خون شهداست.
هر طرح عملیّاتی باید بر مبنای اصلِ «همه‌ی فلسطین برای همه‌ی مردم فلسطین» باشد. فلسطین، فلسطینِ «از نهر تا بحر» است، نه حتّی یک وجب کمتر.

 برشی از کتاب #فلسطین (ره‌نامه‌ی ۳۸)
#انتشارات_انقلاب_اسلامی

https://shop.khameneibook.ir/product/کتاب-فلسطین-ره-نامه-38

@KhameneiBook

طوفان الاقصی

​ #تحلیل_و_تبیین | طوفان الاقصی؛ اعلام حقی که فراموش نمی‌شود

 پرونده: شکست غیرقابل ترمیم

 گفت‌وگوی رسانه KHAMENEI.IR با آقای صباح زنگنه، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره قضایای فلسطین و عملیات افتخارآمیز طوفان الاقصی

🔹 افزایش حمله‌ها که منجر به افزایش قربانیان فلسطین می‌شود هیچ‌گاه در تاریخ فلسطین منجر به تسلیم مردم فلسطین نشده و اصرار این مردم بیشتر بر ایستادگی، مقاومت، ثبات و ماندن در سرزمینشان است.

🔹 از ۵۰ سال پیش تاکنون ضربه و نفوذی مثل عملیات طوفان الاقصی از سوی اعراب یا سایر کشورها در این رژیم پدید نیامده و لذا یک شکست تاریخی برایشان محسوب می‌شود.

🔹  حرکت طوفان الاقصی اولاً تاکید بسیار روشنی بر حفظ حرمت مسجد الاقصی در همین عنوان دارد و فریاد بزرگی در میان مسلمانان و حتی مسیحیان خواهد بود. از طرف دیگر، این حرکت که با امکانات اندک توانسته دژ محکم و نفوذناپذیر به تعبیر خود اسرائیلی‌ها را مورد حمله قرار دهد. فروریختن این دژ اطلاعاتی و امنیتی موفقیت بزرگی است.


 متن کامل را بخوانید👇
khl.ink/f/54120

انتصاب نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه

​ انتصاب نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه

🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ حبیب‌الله غفوری را به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه منصوب کردند.
 متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ حبیب‌الله غفوری دامت افاضاتُه
اکنون که جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای علماء دامت توفیقاتُه از امامت جمعه‌ی کرمانشاه کناره‌گیری کرده‌اند، با تقدیر و تشکر از خدمات معنوی و اخلاقی ایشان، جنابعالی را به امامت جمعه و نمایندگی خود در آن شهر و استان منصوب میکنم.
دلاورمردان کرمانشاه و عموم مردم مؤمن و صادق و صمیمی آن سامان، خاطره‌ی وفاداری خود به انقلاب اسلامی را در حوادث گوناگون زنده نگاه داشته و یکی از سنگرهای مهم امنیت کشور بوده و می‌باشند. وظیفه‌ی عالِم دینی و جایگاه امامت جمعه در میان این برادران و خواهران محترم، حساس و خطیر است. ارتباط با همه‌ی قشرها به‌ویژه جوانان و حضور در مجامع علمی و دینی و اجتماعی آنان سفارش مؤکد اینجانب است. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۵ مهر ۱۴۰۲

Farsi.Khamenei.ir

مردم عصبانی‌اند

​ #ریل | مردم عصبانی‌اند

 رهبر انقلاب: در قضیّه‌ی فلسطین، آنچه جلوی چشم همه‌ی دنیا است جنایتِ نسل‌کشیِ رژیمِ غاصب است؛ این را همه‌ی دنیا دارند مشاهده میکنند.

 بمبارانها باید فوراً قطع بشود.

ملّتهای مسلمان عصبانی‌اند، جدّاً عصبانی‌اند؛ نشانه‌هایش را شما دارید می‌بینید: اجتماعات گروه‌های مردم، نه فقط در کشورهای اسلامی… در کشورهای اروپایی؛ در کشورهای غربی، مردم اجتماعات میکنند ــ مسلمان و غیر مسلمان ــ در کشورهای اسلامی هم که روشن است. مردم عصبانی‌اند.

Farsi.Khamenei.ir

محاکمه!

محاکمه!

  به جرم نسل‌کُشی فلسطینی‌ها در غزه

 رهبر انقلاب: در قضیّه‌ی فلسطین، آنچه که جلوی چشم همه‌ی دنیا است جنایتِ نسل‌کشیِ رژیمِ غاصب است… مراکز پُرجمعیّت را انتخاب میکنند و میزنند. چند هزار تا حالا کشته دادند فلسطینی‌ها در غزّه، در همین چند روز! … دولتِ غاصبِ رژیمِ صهیونیستیِ امروز قطعاً باید محاکمه بشود. ۱۴۰۲/۷/۲۵

 مجموعه #سخن_نگاشت محاکمه

 Farsi.Khamenei.ir

مسابقه علمی دنیا

 رهبر انقلاب: بنده در اینکه در مسابقه علمی دنیا باید سهیم باشیم تردیدی ندارم؛

 اما مبنا قراردادن مقاله علمی به عنوان شرط ارتقا هیات علمی منطقی ندارد

 اینکه همه اساتید و هیات علمی را موظف کنیم که اگر میخواهید ارتقا بیابید، باید بروید پیش فلان مجله معروف یا فلان مرکز علمی دنیا امتحان بدهید و رتبه خود را مشخص کنید، این را منطقی نمیدانم. 1402/7/25

 Farsi.Khamenei.ir

جنایت نسل‌کشی رژیم غاصب

 رهبر انقلاب: میگویند چرا فلسطینیها، غیرنظامیها را کشتند! اولا شهرکها غیرنظامی نیستند، ثانیا رژیم غاصب الان صدبرابر دارد غیرنظامی در غزه میکشد/رژیم صهیونیستی امروز قطعاً باید محاکمه بشود

 رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی:

در قضیه فلسطین آنچه که جلوی چشم همه دنیاست جنایت نسل‌کشی رژیم غاصب است. این را همه دنیا دارند مشاهده میکنند. مسئولین بعضی از کشورها که با مسئولین کشور ما صحبت کردند در دفاع از رژیم غاصب صهیونیستی، اعتراضشان این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیها را کشتند؟ اولاً این حرف خلاف واقع است یعنی اصلاً اینهایی که در شهرکها و اینها هستند غیرنظامی نیستند همه‌شان مسلح‌اند. حالا گیرم غیرنظامی، چه تعداد غیرنظامی کشته شده؟ صدبرابر الان دارد رژیم غاصب از زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی میکشد که در این ساختمانهای غزه نظامیها که ساکن نیستند. نظامیها جاهای خودشان هستند، میدانند هم آنها. اینها همین مردمند، مراکز پرجمعیت را انتخاب میکنند و میزنند. چند هزار تا الان کشته دادند فلسطینی‌ها در غزه، در همین چند روز. این جنایت جلوی چشم همه مردم دنیاست. اینها باید محاکمه بشوند. دولت غاصب رژیم صهیونیستی امروز قطعاً باید محاکمه بشود.۱۴۰۲/۷/۲۵

 #بسته_خبری

 Farsi.Khamenei.ir

حرکت مبتکرانه‌

رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی:

امروز به یک حرکت مبتکرانه‌ از سوی دستگاه‌های علمی کشور نیاز داریم / عقب‌ماندگی علمی موجب آسیب‌پذیر شدن کشور می‌شود

 بنده چند سال قبل از این در چند جلسه‌ی علمی و دانشگاهی و اینها یک مطلبی را بیان کردم و آن، این بود گفتم این‌جوری گفته میشود که ما سرعت رشدمان زیاد است اما به این مغرور نشویم ما به این غرّه نشویم که حالا سرعت رشدمان این‌قدر زیاد است برای خاطر اینکه با وجود این سرعت رشد ما هنوز در دانش عقبیم، ما نسبت به دنیا، دنیای علم از لحاظ علمی عقبیم.

ما برای ورود به یک فصل تازه‌ای از تحرک علمی باید خودمان را آماده کنیم، یعنی درست است جهش علمی انجام گرفته، حرکت علمی خوب بوده، اما امروز ما احتیاج داریم به یک حرکت مبتکرانه‌ای از سوی دستگاه‌های علمی کشور تا عقب نیفتیم.

بنده بارها گفتم‌ام ؛ «العلم سلطان» علم قدرت است. اگر بخواهیم کشور از آسیبهای متعارف کشورهای دنیا مصون و برکنار بماند یک کار مهم و در درجه‌ی اول پیشرفت علمی است. اگر عقب ماندیم آسیب‌پذیر خواهیم شد. ۱۴۰۲/۷/۲۵

 #بسته_خبری

 Farsi.Khamenei.ir

واکنش در برابر قضیه غزه

 رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی:

امروز واکنش در برابر قضیه غزه مسئولیتِ همگانی است / نخبگان و عالمانِ حوزه و دانشگاه بی‌تفاوت نباشند

 علم مسئولیت‌آور است. مثل همه‌ی داراییهای دیگر. دارایی فکری، دارایی مالی، دارایی قدرت؛ اینها همه مسئولیت‌آور است. علم هم از جمله‌ی همین دارایی‌های ارزشمند است. علم دارید، این علم شما را مسئول میکند. یعنی باید هم از علمتان به نفع مردم استفاده کنید، هم از اعتباری که این علم به شما داده به نفع مردم استفاده کنید.  هم خود آن دانش در خدمت به مردم باید قرار بگیرد.

 خدای متعال این تعهد را از علما گرفته، از دانشمندان گرفته که در این زمینه تحمل نکنند. پرخوری ستمگر و گرسنگی ستمدیده را تحمل نباید بکنند. عکس‌العمل باید نشان بدهیم. واکنش نشان بدهیم.

 امروز در قضیه‌ی غزه، این واکنش بر دوش همه‌ی ما وجود دارد. باید واکنش نشان بدهیم. عده‌ای گرسنه‌اند، عده‌ای زیر بمباران‌اند، عده‌ای دارند صد تا صد تا به شهادت میرسند. عالم، چه عالم دانشگاه، چه عالم حوزه باید تلاش کند حق را بشناسد، در کنار حق بایستد. نگاه کردن بی‌تفاوت برای عالم و دانشمند جایز نیست. ۱۴۰۲/۷/۲۵

 #بسته_خبری

 Farsi.Khamenei.ir

گفت‌وگو با معاون علمی رئیس‌جمهور

 گفت‌وگو با معاون علمی رئیس‌جمهور پیش از آغاز دیدار با رهبر انقلاب درباره برنامه ؛

استفاده از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور سرعت گرفته است

 دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی کوتاه پیش از آغاز دیدار امروز نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با رهبر انقلاب:

🔹 افتخار داریم به رسم هرسال در آغاز شروع سال تحصیلی به همراه جمع حدود هزار نفری از نخبگان کشور با رهبر انقلاب دیدار کنیم.

🔹 طیف متعددی از نخبگان کشور شامل برگزیدگان کنکور، برگزیدگان المپیادها، استادان جوان، برگزیدگان جایزه‌های علوم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و تمام کسانی که به نحوی مستعدین و نخبگان حوزه علم و فناوری در کشور هستند در یک فرایندهایی برای حضور در این برنامه ثبت نام میکنند و بر مبنایی امتیازاتی که دارند انتخاب میشوند. هر سال از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار استفاده میکنیم و نقشه راه یکساله ما در حوزه نخبگان همیشه با این دیدار تعیین میشود.

🔹 یکی از نکاتی که وجود دارد، سخنان نخبگان در این دیدار و بیانات رهبر انقلاب پس از آن بعد از دیدار دسته‌بندی و بعد از آن وارد مرحله اجرا می‌شود. 

🔹 یکی از اقداماتی که از سال گذشته سرعت گرفت، موضوع استفاده از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور، جذب و انتخاب آن‌ها در دستگاه اجرایی کشور و همین‌طور سرعت گرفتن جریان جذب نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها بود. 

🔹 رهبر انقلاب توصیه‌ها و درخواست‌هایی به شکل خاص در حوزه‌های کلان کشور مثل معدن و کشاورزی و … داشتند که برای آن‌ها در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده و از چند ماه گذشته در دست اجراست.

 Farsi.Khamenei.ir

راهبرد «قتل عام»

 #تحلیل_و_تبیین | راهبرد «قتل عام» به خیال ترمیم «شکست ترمیم‌ناپذیر»

 پرونده: شکست غیرقابل ترمیم

 بررسی ابعاد عملیات طوفان‌ الأقصی در گفت‌وگو با آقای ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران 

🔹در عملیات طوفان الاقصی، اسرائیل شکست بزرگی را متحمل شد و به مرز فروپاشی رسید و الان کاری که انجام می‌دهد صرفاً قتل عام در پاسخ و تلاش برای از بین بردن این تصویر و این چهره شکسته شده است.

🔹 اکنون آنچه اسرائیل انجام می‌دهد صرفا قتل عام‌هایی است که غرب از آن حمایت می‌کند. این نیز فروپاشی تمام ارزش‌های اخلاقی و انسانی در برابر تمام جهانیان است. یک ملت از بین برده می شود و انواع جرایم ضد بشریت و ضد انسانیت صورت می‌گیرد که همه آنها ضبط، عکسبرداری و به طور زنده در سراسر جهان پخش می‌شوند. سقوط تمام ارزش‌های اخلاقی، بی آبرویی برای دولت‌هایی که دموکراسی را می‌ستایند، یک دروغ آشکار و واضح. 

🔹 برنامه‌ریزی، آموزش، اجرا و رهبری عملیات طوفان الاقصی، همه کار فلسطینی‌ها و برای اهداف فلسطینی‌هاست.

🔹 متن گفتگو به زبان عربی

 متن کامل را بخوانید👇

khl.ink/f/54114

دوره آموزش مجازی «خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» 

 دوره آموزش مجازی «خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» 

🔹مرکز آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی برگزار می کند: 

 دوره آموزشی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن فرصتی ست برای شناخت اسلام ناب انقلابی و بازسازی نظام اندیشه دینی.

🔹 مخاطبان: عموم علاقه مندان به معارف اسلامی

 مهلت ثبت نام: تا ۵ آبان ١۴٠٢

 شروع دوره: ١٠ آبان ١۴٠٢

 مدت‌زمان برگزاری دوره: ۳۰ روز

 جهت ثبت‌نام به نشانی amozesh.mpfe.ir  مراجعه کرده و رویداد دوره آموزشی «خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن » را انتخاب نمایید.

 مرکز آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی

@mpfe_ir

دوره آموزش مجازی «عصر جدید عالم» 

دوره آموزش مجازی «عصر جدید عالم» 

 مرکز آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی برگزار می کند:  

 عصرجدیدعالم دوره ای ست که در آن سعی شده است تا فرصتی را برای پرداختن به مسئله‌های پردامنه پیرامون مبانی، ماهیت، مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم و تحلیل و تفسیر آنها از نظام فکری آیت‌الله خامنه‌ای بوجود آورد. 

🔸 توضیحات کلی: 

۱-این دوره شامل ۴ مسیر آموزشی می باشد. 

۲-هر فراگیر می تواند بنا به مسئله خود مسیر آموزشی مورد نظر خود را انتخاب کند. 

٣- درس دوره از بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایجاد شده و دوره مدرس دیگری ندارد.

۴- توضیحات جزئی در نشست های توجیهی بیان می شود.

🔹 مخاطبان: دانش‌آموختگان حوزوی و دانشگاهی

 مهلت ثبت نام: تا ۵ آبان ۱۴۰٢

 شروع دوره : ١٠ آبان ۱۴۰۲

 مدت‌زمان برگزاری دوره: ۳۰ روز

 جهت ثبت‌نام به نشانی amozesh.mpfe.ir مراجعه کرده و رویداد «عصرجدیدعالم» را انتخاب نمایید.

 مرکز آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی

@mpfe_ir

دوره‌های آموزشی معارف انقلاب اسلامی

 پنجمین فراخوان عمومی دوره‌های آموزشی معارف انقلاب اسلامی

🔹️ مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) در راستای تبیین و ترویج معارف انقلاب اسلامی، علاوه بر ارائه مشاوره آموزشی و حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت مدرس توسط سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌های مردمی، با استفاده از «ظرفیت‌های آموزشی نوین و روزآمدِ علمی»، اقدام به طراحی، تولید و برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع با هدف ارتقای نظام دانایی عموم علاقه مندانِ معارف انقلاب اسلامی و شکل‌دهی نهضتی معرفتی و تبیینی به صورت فراگیر می‌نماید.

🔸️ «استفاده از جایگاه استادی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای»، «بهره‌گیری از الگوهای آموزشی بدیع و روزآمد و همچنین «استفاده از ظرفیت آموزش مجازی»، از ویژگی‌های طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی این مؤسسه است.

این دوره‌ها برای افراد واجد شرایط به صورت ترکیبی (حضوری-غیرحضوری) برگزار می‌شود.

 ادامه👇

khl.ink/f/54122

فروریختن سازه اطلاعاتی اسرائیل

#تحلیل_و_تبیین | سازه اطلاعاتی اسرائیل فروریخته است

 پرونده: شکست غیرقابل ترمیم

 تحلیل زوایای مختلف بیانات مهم رهبر انقلاب درباره شکست ترمیم‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی در گفت‌وگو با دکتر سلمان رضوی کارشناس مسائل فلسطین

🔹گذشت زمان بیشتر این فروپاشی سازه‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل را نشان خواهد داد. به نظر من مهمترین غافلگیری، غافلگیری اطلاعاتی بود.

🔹 در عرصه اقتصادی مطمئناً از چند زاویه خسارات جدی خواهد بود. یکی خسارات مستقیم ناشی از تخریب حملات موشکی مقاومت در اطراف نوار غزه، عسقلان و تل آویو و … . بخشی از این خسارات هم برمی‌گردد به هزینه فراخوان حدود صد هزار نیروی احتیاط و بخشی دیگری نیز به تجهیزات استفاده شده مربوط می‌شود.

🔹به نظر می‌رسد پایان این عملیات موجب تشکیل کمیته‌ای خواهد شد همانند وینوگراد و نتیجه‌ی این کمیته هم اعلام شکست و مقصر قلمداد کردن نتانیاهو، گالانت و دیگرانی که تصمیم گیر در عرصه‌ی سیاسی نظامی هستند خواهد بود. خب این حداقل نتیجه‌ی سیاسی است.

🔹 متن گفتگو به زبان عربی

 متن کامل را بخوانید👇

khl.ink/f/54084

شکست رژیم‌صهیونیستی

​ #تحلیل_و_تبیین | سه راهبردی که شکست رژیم‌صهیونیستی را ترمیم‌ناپذیر کرد

 گفت‌وگوی رسانه KHAMENEI.IR با دکتر مسعود اسداللهی کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای درباره عملیات افتخارآمیز طوفان الاقصی

🔹 ترمیم‌ناپذیری شکست در عملیات طوفان الاقصی برای صهیونیست‌ها به ماهیت این رژیم بر میگردد. معروف است که می‌گویند همه دولت‌ها ارتش دارند اما اسرائیل ارتشی است که دولت دارد.

🔹 مقاومت فلسطین ظرف دو روز به همه اهدافی که در این عملیات برای خودش ترسیم کرده بود رسید. آنها یک آفند و یک پدافند را طراحی کرده بودند و موفق شدند وارد سرزمینهای ۱۹۴۸ بشوند، ۲۲ شهرک صهیونیست‌نشین را تصرف و افراد مختلفی را اسیر کنند که همه در جنگ هم اسیر نشده‌ بلکه برخی نظامیانی هستند که در خانه‌هایشان اسیر شده‌اند.

#شکست_غیرقابل_ترمیم | پرونده شکست غیرقابل ترمیم

Farsi.Khamenei.ir

سازه‌های ویران

 این سازه‌های ویران تجدید بنا نخواهد شد

 رهبر انقلاب در دیدار اخیر: من میگویم این زلزله‌ی ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست… من عرض میکنم از شنبه‌ی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی دیگر رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست. ۱۴۰۲/۷/۱۸

 #شکست_غیرقابل_ترمیم

KHAMENEI.IR

مظلوم‌ترین ملت مسلمان

 مظلوم‌ترین ملت مسلمان

 #ملت_فلسطین_را_نشناخته‌اند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا: در تاریخ اخیر دنیا ــ تا آنجایی که ما در این برهه‌ی اخیر دنیا، یعنی در این صد سال اخیر یا بیشتر سراغ داریم ــ هیچ ملّتی از ملّتهای اسلامی با دشمنی مثل دشمنی که فلسطینی‌ها امروز با آن مواجه هستند مواجه نبوده؛ دشمنی با این شرارت، با این خباثت، با این بی‌رحمی، با این خونخواری، هرگز در مواجهه با ملّتهای اسلامی و کشورهای اسلامی نبوده. ملّتها در بسیاری از مواقع مظلوم واقع شده‌اند، امّا دشمن آنها این قدر بی‌حیا، این قدر خبیث، این قدر بی‌رحم نبوده. 

 هیچ ملّتی از ملّتهای مسلمان، مثل ملّت فلسطین، در فشار، در محاصره، در کمبود قرار نداشته و ندارد؛ نه امروز در دنیا سراغ داریم، نه در این برهه‌ای که حالا جلوی چشم ما است سراغ داریم.

 ‌بخشی از بیانات اخیر فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح. ۱۴۰۲/۷/۱۸

#سخن_نگاشت | #طوفان_الأقصی

Farsi.Khamenei.ir

ملتی که طوفان به پا میکند

 ملتی که طوفان به پا میکند

 #ملت_فلسطین_را_نشناخته‌اند

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا: ملت فلسطین، یک ملّت غیور، یک ملّت کهن‌سال است.ملّت فلسطین ملّت امروز و دیروز نیست، یک ملّت چندهزارساله است. این ملت در مقابل این همه ظلم چه واکنشی از خودش نشان بدهد؟ خب معلوم است که طوفان به‌پا میکند؛ فرصت پیدا کند، طوفان به‌پا میکند.

 ‌بخشی از بیانات اخیر فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح. ۱۴۰۲/۷/۱۸

 #سخن_نگاشت | #طوفان_الأقصی

Farsi.Khamenei.ir

زمانه بیداری فلسطین است

​ زمانه بیداری فلسطین است

#ملت_فلسطین_را_نشناخته‌اند

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا: عزم جوانان شجاع فلسطینی، عزم ازجان‌گذشتگان فلسطینی، با این جنایتها استوارتر میشود؛ امروز این‌جور است. گذشت آن روزی که کسانی می‌آمدند بلکه بتوانند با زبان، با نشست‌وبرخاست با ظالم، برای خودشان در فلسطین یک موقعیّتی ایجاد کنند؛ آن زمان دیگر گذشت. امروز فلسطینی‌ها بیدارند، جوانها بیدارند، طرّاحان فلسطینی با مهارت کامل مشغول کارند.

 ‌بخشی از بیانات اخیر فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح. ۱۴۰۲/۷/۱۸

#سخن_نگاشت | #طوفان_الأقصی

Farsi.Khamenei.ir

خطای محاسبه صهیونیست‌ها

 خطای محاسبه صهیونیست‌ها از نظر رهبر انقلاب؛

 ملت فلسطین را نشناخته‌اند

 آنچه رهبر انقلاب در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام درباره خطای محاسباتی صهیونیست‌ها در عدم شناخت ملت فلسطین گفتند؛ درباره عدم شناخت یک ملّت غیور و کهن‌سال؛ یک ملّت با قدمتی چندهزارساله: ملت فلسطین.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

🔹️ در تاریخ اخیر دنیا ــ تا آنجایی که ما در این برهه‌ی اخیر دنیا، یعنی در این صد سال اخیر یا بیشتر سراغ داریم ــ هیچ ملّتی از ملّتهای اسلامی با دشمنی مثل دشمنی که فلسطینی‌ها امروز با آن مواجه هستند مواجه نبوده؛ دشمنی با این شرارت، با این خباثت، با این بی‌رحمی، با این خونخواری، هرگز در مواجهه با ملّتهای اسلامی و کشورهای اسلامی نبوده. ملّتها در بسیاری از مواقع مظلوم واقع شده‌اند، امّا دشمن آنها این قدر بی‌حیا، این قدر خبیث، این قدر بی‌رحم نبوده. هیچ ملّتی از ملّتهای مسلمان، مثل ملّت فلسطین، در فشار، در محاصره، در کمبود قرار نداشته و ندارد؛ نه امروز در دنیا سراغ داریم، نه در این برهه‌ای که حالا جلوی چشم ما است سراغ داریم.

🔸️ در مقابل این همه ظلم و جنایت، یک ملّت چه‌ کار کند؟ یک ملّت غیور، یک ملّت کهن‌سال ــ ملّت فلسطین ملّت امروز و دیروز نیست، یک ملّت چندهزارساله است ــ در مقابل این همه ظلم چه واکنشی از خودش نشان بدهد؟ خب معلوم است که طوفان به‌پا میکند؛ فرصت پیدا کند، طوفان به‌پا میکند.

🔹️ عزم جوانان شجاع فلسطینی، عزم ازجان‌گذشتگان فلسطینی، با این جنایتها[ی صهیونیست علیه آنها] استوارتر میشود؛ امروز این‌جور است. گذشت آن روزی که کسانی می‌آمدند بلکه بتوانند با زبان، با نشست‌وبرخاست با ظالم، برای خودشان در فلسطین یک موقعیّتی ایجاد کنند؛ آن زمان دیگر گذشت. امروز فلسطینی‌ها بیدارند،جوانها بیدارند، طرّاحان فلسطینی با مهارت کامل مشغول کارند. 

🔸️ آنهایی که میگویند عملیات طوفان الاقصی، «کار فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است» ملّت فلسطین را نشناخته‌اند، ملّت فلسطین را دست‌کم گرفته‌اند؛ اشتباهشان در همین است؛ اینجا هم محاسبه‌ی غلط میکنند. البتّه همه‌ی دنیای اسلام موظّف است که از فلسطینی‌ها حمایت کند و باذن‌الله حمایت هم خواهد کرد، امّا این کار، کار خود فلسطینی‌ها است؛ طرّاحان هوشمند، جوانان شجاع، فعّالان ازجان‌گذشته توانسته‌اند این حماسه را به وجود بیاورند و این حماسه ان‌شاءالله گام بزرگی برای نجات فلسطین خواهد بود. ۱۴۰۲/۷/۱۸

 #ملت_فلسطین_را_نشناخته‌اند | #طوفان_الأقصى 

 Farsi.Khamenei.ir

این هفته در نو+جوان 

#مرور | این هفته در نو+جوان چه گذشت؟ 

 مروری کوتاه بر منتخبی از مطالبی که شما دیدید و پسندیدید

 شما می‌توانید نسخه باکیفیت این محصولات را به آسانی از سایت یا نرم‌افزار موبایلی نو+جوان دریافت کنید. 

 صفحه اصلی سایت

 nojavan.khamenei.ir

 #پرونده | در قدس نماز می‌خوانیم

 nojavan.khamenei.ir/folder?hgt=1101

 #مأموریت | سپر مردم

nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23445

 #دستچین | رژیم رفتنی

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23474

 #دیدنی | تنها راه نجات

nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=19967

 #شنیدنی | نژادپرستان نابودند 

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23085

 #دیدنی | پادگان تروریستی 

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=22005

 #دیدنی | درمان سرطان!

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23453

 #تماشایی | قدس راه شهیدان 

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=17131

 #دیدنی | رژیم غاصب رفتنی است 

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23451

 #دیدنی | مظلومِ قدرت‌گرفته!

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23449

 #دیدنی | نهضت قبراق

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23448

 #دیدنی | اسب بازنده!

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23477

#دیدنی | ارتش شکستنی

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23484

 #دیدنی | مظلوم‌نمایی هیولا

nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23476

 #دیدنی | طوفان مظلومان

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=23475

#تماشایی | یار مظلوم و دشمن ظالم

 nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=20786

 #تماشایی | هیولای کودک‌کش

 https://rubika.ir/post/hORAprMruK

 #تماشایی | امنیت نباشه، هیچ چیز نیست

 https://rubika.ir/post/ZoCHbvcAxp

 نصب یا بروزرسانی #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان

 http://cafebazaar.ir/app/?id=com.rayanehsabz.nojavan&ref=share

 #سفیر نو+جوان باشید و این محصولات را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار

 @Nojavan_khamenei

دست واحد، عامل نابودی غاصب

 #تحلیل_و_تبیین | دست واحد، عامل نابودی غاصب

 پرونده: شکست غیرقابل ترمیم

 گفت‌وگوی رسانه Khamenei.ir با دکتر عباس خامه‌یار، رایزن سابق فرهنگی ایران در لبنان درباره نقش اتحاد کشورهای اسلامی منطقه در تسریع فرآیند زوال و نابودی اسرائیل

🔹 یک جهش، شاهکار و مقاومت بی‌سابقه اتفاق افتاده و ملت فلسطین از حالت تدافعی به حالت هجومی پیش رفته و با یک هجوم همه‌جانبه با به‌کارگیری سلاح‌های جدید و مدرن سیستم گنبد آهنین و جنگ‌های سایبری و قدرت نیروی دشمن را زمین‌گیر کرد.

🔹اینکه مقاومت بتواند یک هجوم چندبعدی داشته باشد، ۱۱ پایگاه نظامی را تسخیر، ۲۰ شهرک را تصرف و ۴۰ نیروی گارد مرزی را به هلاکت برسانند و اینگونه دیوار ضخیم حائل را که بیش از یک میلیارد دلار هزینه ساختنش است از بین ببرند و تا فاصله ۴۵ کیلومتری غزه نفوذ کنند و از یک برتری اطلاعاتی فوق‌العاده برخوردار باشند و راز غافلگیری را در این حمله به مدت بیش از یک سال نگه دارند، یک کار بزرگ است.

 متن کامل را بخوانید

khl.ink/f/54082

فلسطین و غزه؛ مظهر قدرت اسلام

 رهبر انقلاب در دیدار رهبر جنبش اسلامی نیجریه تاکید کردند:

 فلسطین و غزه؛ مظهر قدرت اسلام

 همه دنیای اسلام باید به مردم فلسطین کمک کنند

 شیخ زکزاکی و همسر ایشان مظهر مجاهد حقیقی فی سبیل الله

🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شیخ  ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، همسر و فرزندان ایشان، با قدردانی از مجاهدت‌های ایشان و خانواده‌اش، قدرت روز افزون اسلام در جهان به‌رغم توطئه‌های گسترده را نتیجه مجاهدت‌ها دانستند و با اشاره به شرایط فلسطین اشغالی و به‌ویژه غزه گفتند: امروز یکی از مظاهر قدرت اسلام همین مسائلی است که در فلسطین در حال روی دادن است.

🔹 ایشان تاکید کردند: قضایای روزهای اخیر فلسطین به‌ویژه بمباران‌ها و شهادت زنان و کودکان و مردان، دل انسان را مجروح می‌کند اما بخش دیگری از این قضایا نشان دهنده  قدرت باور نکردنی اسلام در فلسطین است و با لطف و عنایت خداوند متعال این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد.

🔹 رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: همه در دنیای اسلام وظیفه دارند به مردم فلسطین کمک کنند.

🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل نظام اسلامی در ایران و شکل‌گیری حکومتی بر مبنای تفکر اسلام سیاسی بعد از قرن‌های متمادی را یکی از وجوه قدرت اسلام برشمردند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی از زمان تاسیس تاکنون روز به روز قوی‌تر شده و در آینده نیز قوی‌تر از حال، خواهد شد.

🔹 ایشان فعالیت‌های اسلامی در دنیا را روز به روز درحال گسترش خواندند و افزودند: امروز حرکت اسلامی در نقاط مختلف دنیا همچون آفریقا، آسیا، اروپا و شمال آمریکا درحال گسترش است و با عنایت خداوند، موفقیت‌های این حرکت با قدرت بیشتری ادامه خواهد شد.

🔹 رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود دیدار با شیخ زکزاکی و خانواده ایشان را بسیار خوشحال کننده خواندند و خطاب به آنان گفتند: شما  مصداق مجاهد حقیقی فی سبیل الله هستید و امیدواریم که بتوانید مجاهدت خود را ادامه دهید.

 شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی در نیجریه و همسر ایشان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی فراوان از این دیدار، احساسات خود را غیرقابل توصیف خواندند و گفتند: امیدواریم با دعاهای جنابعالی و تلاش‌ها و مجاهدت مسلمانان، اسلام روز به روز گسترش بیشتری بیابد.

 Farsi.Khamenei.ir

ثمره مقاومت؛ فلسطین قوی۳

ادامه #سخن_هفته

🔸نابودی اسرائیل در آینده نزدیک به‌شرط مبارزه و اتحاد مسلمانان

امروز با شکست‌های پی‌درپی و آشکارشدن نشانه‌های ضعف و زوال رژیم صهیونیستی و از دیگر سو افزایش قوت و اقتدار جریان مقاومت که با عزم جوانان شجاع فلسطینی رقم خورده است، بیش‌تر از هر زمان دیگری روند فروپاشی این رژیم تسریع شده است. در شرایطی که رژیم صهیونیستی دست به جنایت علیه مردم بی‌پناه غزه زده است و با قطع آب  و برق و محاصره غذایی و داروئی و با پرتاب انواع موشک و راکت و حتی بمب‌های فسفری ممنوعه بین‌المللی، در حال رقم‌زدن یک جنایت جنگی است، امت اسلامی به‌خصوص نخبگان و جوانان باید حساسیت بیشتری نسبت به وظایف خود، داشته باشند «دنیای اسلام در مقابل این جنایت‌ها نبایستی ساکت بمانند، بایستی عکس‌العمل نشان بدهند.»۱۴۰۲/۷/۱۸ همگام با امت اسلامی اگر دولت‌های اسلامی نیز با درس عبرت‌گرفتن از تجربه‌های گذشته، تمام‌قد در کنار ملت فلسطین بایستند، «رژیم صهیونیستی… به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.» ۱۳۹۵/۹/۲۴

 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله

@Khatt_khamenei

ثمره مقاومت؛ فلسطین قوی۲

 ادامه #سخن_هفته

🔸"طوفان الاقصی” رؤیای عادی‌سازی را بر باد داد

سازه سست دیگر رژیم صهیونیستی برای بقا و زمینه‌سازی گسترش جنایات خود، عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه بود که “طوفان الاقصی” پایه‌های این سازه را نیز به لرزه درآورد؛ به‌گونه‌ای که کشورهای منطقه را از قمارکردن بر روی اسب بازنده صهیونیستی، پشیمان کرد. پس از غرّش “طوفان الاقصی” و شکست ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر جنایت‌های فجیعی که در چند روز اخیر علیه ملت فلسطین انجام دادند، سردمداران کشورهای اسلامی و عربی، ترمز عادی‌سازی را کشیدند که شکستی سخت و غیرقابل‌جبران در حوزه دیپلماسی برای صهیونیست ها است. شکست روند عادی سازی برخی کشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر قدس، موفقیتی است که در پناه قدرت رو افزون گروه‌های مقاومت در فلسطین شکل‌گرفته است: «گذشت آن روزی که کسانی می‌آمدند بلکه بتوانند با زبان، با نشست‌وبرخاست با ظالم، برای خودشان در فلسطین یک موقعیّتی ایجاد کنند؛ آن زمان دیگر گذشت.» ۱۴۰۲/۷/۱۸  

🔸بیماری‌های لاعلاج اسرائیل و رژیمی که به پایان نزدیک می‌شود

فراتر از شکست‌های متعدد در صحنه نبرد نظامی، رژیم صهیونیستی دچار بیماری‌های لاعلاج درونی است که این رژیم را به‌سوی پایان خود فرامی‌خواند؛ یکی از این بیماری‌ها، ماهیت نژادپرستی و کینه و غیظ فراوان صهیونیست‌ها از همه ملت‌های غیر از خودشان است: «رژیم صهیونیستی لبریز از کینه و غیظ است… نسبت به جمهوری اسلامی که خب معلوم و واضح است، امّا نسبت به کشورهای دیگر هم همین‌جور است… از مصر هم کینه دارند، از سوریه هم کینه دارند، از عراق هم کینه دارند. چرا؟ [چون] هدف آنها «از نیل تا فرات بود»؛ خب نشده. این کشورها در برهه‌های مختلف به دلایل مختلف نگذاشتند؛ [لذا] اینها سرشار از کینه‌اند، سرشار از غیظند.»۱۴۰۲/۷/۱۱

اختلافات سیاسی شدید در میان کابینه رژیم و همچنین اعتراضات گسترده و مستمر به طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو نیز منجر به شکاف داخلی عمیق در بین شهرک‌نشینان شده است.  چالش دیگر رژیم صهیونیستی بعد از “طوفان الاقصی” موج جدید مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی است؛ یهودیانی که با وعده ارض موعود، در دهه‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند، به‌صورت میلیونی از سرزمین وحشت خارج شده‌اند. مهم‌ترین دلیل افزایش مهاجرت، مسائل امنیتی است که پس از شکست‌های رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان روند صعودی شدیدی به خود گرفته و حالا با برپاشدن “طوفان الاقصی” به بالاترین میزان خود خواهد رسید.  اما مهاجرت بیش از دو میلیون نفر در طول سال‌های گذشته تنها بحران جمعیتی اسرائیل نیست؛ هفت دهه جنایت، نسل‌کشی و شهرک‌سازی برای غلبه جمعیتی صهیونیست‌ها علیه ساکنین واقعی این سرزمین راهگشا نبوده است؛ آمارها نشان می‌دهد هر چقدر رشد جمعیت میان اشغالگران پایین است، این رقم در میان فلسطینی‌ها، افزایشی است به‌گونه‌ای که در حال حاضر جمعیت فلسطینی‌ها بیشتر از اشغالگران شده و همین مسئله تبدیل به یک تهدید بالقوه برای اسرائیل شده است.

🔸مقاومت فلسطین قوی‌تر از همیشه در مقابل ضعیف‌ترین اسرائیل تاریخ

وقتی در کنار سیاهه ضعف و ناکارآمدی و شکست‌های رژیم صهیونیستی، به قوت و قدرت روزافزون نیروهای مقاومت فلسطین نگاه می‌کنیم که باانگیزه‌تر و متحدتر از گذشته، پای‌کار جهاد برای نجات فلسطین و آزادی قدس شریف ایستاده‌اند، در یک‌روند تدریجی، باید کار اسرائیل را تمام شده حساب کرد. «امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضدّ غصب، ضدّ ظلم، ضدّ صهیونیسم از همیشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است.» ۱۴۰۲/۷/۱۱  عملیات طوفان‌الاقصی چنان هیبت دروغین رژیم صهیونیستی را در‌هم‌ شکست که آنها دست به فرافکنی زدند، از جمله اینکه ایران اسلامی را پشت این حرکت معرّفی کردند، اما واقعیت این است که‌ حماسه طوفان‌الاقصی، ثمره مقاومت فلسطین قوی است: «‌امروز فلسطینی‌ها بیدارند،جوانها بیدارند، طرّاحان فلسطینی با مهارت کامل مشغول کارند… آنهایی که میگویند «کار فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است» ملّت فلسطین را نشناخته‌اند، ملّت فلسطین را دست‌کم گرفته‌اند؛ اشتباهشان در همین است؛ اینجا هم محاسبه‌ی غلط میکنند… این کار، کار خود فلسطینی‌ها است؛ طرّاحان هوشمند، جوانان شجاع، فعّالان ازجان‌گذشته توانسته‌اند این حماسه را به وجود بیاورند.»۱۴۰۲/۷/۱۸

 ادامه دارد…

ثمره مقاومت؛ فلسطین قوی 1

 #سخن_هفته | ثمره مقاومت؛ فلسطین قوی

چگونه عملیات اخیر جوانان غیور و هوشـمند فلسـطینی در ” طوفان الاقصی ” یک شکسـت غیرقابل ‌ترمیم برای رژیم صهیونیسـتی رقم زد؟

🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: حامیان رژیم غاصب و آنهایی که میگویند «کار فلسطینی‌ها ناشی از  غیرفلسطینی‌ها است» ملّت فلسطین را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند؛ اینجا هم محاسبه‌ی غلط میکنند.

🔸صبح روز ۱۵ مهرماه (هفت اکتبر) طوفانی در فلسطین اشغالی به پا شد که پایه‌های سست رژیم جعلی صهیونیستی را لرزاند؛ عملیات تاریخی با نام «طوفان الاقصی» که به‌زعم دوستان و دشمنان صهیونیست‌ها، بزرگ‌ترین ضربه را به اعتبار و حیثیت و امنیت رژیم اشغالگر قدس در طول موجودیت ننگین ۷۵ ساله‌اش وارد کرد. جوانان دلیر  حماس و رزمندگان فلسطینی، با انجام یک عملیات پیچیده و در ابعاد مختلف هوایی و زمینی توانستند به قلب سرزمین‌های اشغالی بزنند و هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر قدس را در هم بشکنند؛ عملیاتی پیش دستانه که ضربه‌های جبران‌ناپذیری به آنها وارد کرد: «این زلزله‌ی ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست.» ۱۴۰۲/۷/۱۸

🔸"طوفان الاقصی” و پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی

 در طول سال‌های گذشته، غرب علی الخصوص آمریکا، بهترین تسلیحات و مهمات زرادخانه‌های خود را به اسرائیل داده و به بهترین فناوری‌های الکترونیکی مجهز کرده بود و از سوی دیگر رسانه‌های غربی با تبلیغات گسترده، تصویری غیر قابل شکست برای ارتش صهیونیستی ساخته بودند. همچنین کابینه نتانیاهو و شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) همواره با پروپاگاندا و تبلیغات فراوان، سعی در القای برخورداری از زبده‌ترین جاسوسان و پیشرفته‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی را داشتند. تبلیغات رسانه‌ای این انگاره را ایجاد کرده بود که این ارتش با این سازوبرگ نظامی و ادوات و تجهیزات اطلاعاتی و با حمایت تسلیحاتی و مالی غرب، باخت نخواهد داد! “طوفان الاقصی” اما این تصویر دروغین از ارتش خیالی صهیونیست‌ها را به یکباره برهم زد؛ عملیاتی چندوجهی و سریع که تنها در ۲۰ دقیقه، نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی را با بیش از ۵ هزار موشک هدف قرار داد. همچنین پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع در مناطق اشغالی را هدف قرار دادند.  کشته‌شدن سربازان در دیوار حائل، عبور رزمندگان فلسطینی از حریم زمینی و هوایی مرزها، غنیمت گرفته‌شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌ها، فرار صهیونیست‌ها با لباس‌شخصی، به دست‌گرفتن گذرگاه‌ها و حداقل سه شهرک در عرض ۵ ساعت همگی نشان از رعایت اصل غافلگیری و شُوکه شدن صهیونیست‌ها دارد. فرودآمدن نیروهای حماس با گلایدر از هوا در شهرک‌های نزدیک  غزه و هم‌زمان ورود زمینی نیروها با موتورسیکلت به این مناطق، عملیاتی نیست که ظرف یک شب یا حتی چند هفته طرح‌ریزی شده باشد. برنامه‌ریزی هوشمندانه فلسطینی‌ها و مجاهدت جوانان جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را در برابر یک شکست اطلاعاتی و امنیتی سخت قرار داد و “شکست‌ناپذیری” را از افسانه به طنز تبدیل کرد.

بر اساس آنچه گردان‌های القسام اعلام کردند تعداد اسرای صهیونیست‌ها چندین برابر آن چیزی است که نتانیاهو تصور می‌کند و با این شکست بزرگ، بدون شک رژیم صهیونیستی دیگر نخواهد توانست همانند گذشته به جایگاه ویژه ارتش، مهارت خلبانان و فرماندهان نظامی، ساختار امنیتی، تجهیزات راداری و مخابراتی و به سامانه‌های پدافندی همانند گنبد آهنین و فلاخن داوود و… تفاخر کند و این شکست سنگین، در تاریخ این  منطقه باقی خواهد ماند.  “طوفان الاقصی” حالا شیشه عمر اسرائیل را شکسته است؛ شکستی غیرقابل‌ترمیم که رژیم صهیونیستی را بیشتر از گذشته، در تأمین امنیت خویش ناتوان نشان داده و یک افتضاح اطلاعاتی و شکست نظامی بزرگ را در کارنامه این رژیم اشغالگر ثبت کرده است. افتضاحی که این رژیم غاصب با بمباران وسیع مردم بی‌پناه غزه و جنایات جنگی علیه زنان و کودکان مظلوم فلسطینی، سعی کرده بر آن سرپوش بگذارد!

 ادامه دارد …

​در دام جنایت خود گرفتار

​در دام جنایت خود گرفتار

رهبر انقلاب: این بلا را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. شما با ملّت فلسطین چه کردید؟ اقدام شجاعانه و در عین ‌حال فداکارانه‌ی فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدّت آن افزایش پیدا کرده بود؛ مقصّر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است. ۱۴۰۲/۷/۱۸

#طوفان_الاقصی | #لوح

 Farsi.Khamenei.ir

امضای ناب فلسطینی

 #تحلیل_و_تبیین | امضای ناب فلسطینی برای آزادی کامل از بحر تا نهر

 پرونده: شکست غیرقابل ترمیم

 خالد قدومی نماینده حماس در ایران، در گفتاری به تشریح چرایی غیرقابل ترمیم بودن شکست اسرائیل در عملیات طوفان الأقصی پرداخته است

🔹 علیرغم آمادگی امنیتی و اطلاعاتی دشمن صهیونیستی، مقاومت از نظر فنی آن‌ها را غافلگیر کرد. مقاومت چند روز قبل از عملیات، مانورهایی را در کنار سیم خاردارهای مرز غزه و شهرک های مجاور مناطق فلسطین اشغالی انجام داده بود، اما توسط دشمن نادیده گرفته شد.

🔹مقاومت از دو طریق نفوذ کرد، اول از طریق هوایی و پاراگلایدرها و موشک‌های هدایت شونده که گنبد آهنین نتوانست تمامی این موشک‌ها را رهگیری کند و دوم از راه زمینی.

🔹 اشغالگران در واقع باید اذعان کنند که این نبرد، آغازِ نبردی بر پایان این دشمن صهیونیستی و آزادی اسیران ما و آزادی مسجدالاقصی ماست. إن‌شاءالله پایان این اشغال نزدیک است.

🔹عملیات طوفان الاقصی به یاری خداوند متعال با امضای ناب و تماماً فلسطینی انجام گرفت. 

🔹 متن گفتار به زبان عربی

 متن کامل را بخوانید

khl.ink/f/54090

پرونده "شکست غیرقابل ترمیم"

 پرونده “شکست غیرقابل ترمیم”

بررسی ابعاد عملیات افتخارآمیز طوفان الاقصی

🔹 گفت‌وگو با دکتر علی عبدی

khl.ink/f/54079

🔹 گفت‌وگو با سرلشکر امین حطیط

khl.ink/f/54083

🔹 گفت‌وگو با دکتر سلمان رضوی

khl.ink/f/54084

🔹 گفت‌وگو با دکتر عباس خامه‌یار

khl.ink/f/54082

🔹 گفت‌وگو با آقای سیدهادی افقهی

khl.ink/f/54069

🔹 گفت‌وگو با آقای سیدرضا صدرالحسینی

khl.ink/f/54060

🔹 گفتاری از آقای خالد قدومی

khl.ink/f/54090

🔹 مثبت۱۰۰ثانیه: زلزله در پادگان سگ‌های هار

khl.ink/f/54081

🔹 نماهنگ: کار، کار فلسطینی‌هاست

khl.ink/f/54093

🔹 نماهنگ: در انتظار طوفان

khl.ink/f/54072

🔹 نماهنگ: شکست غیر قابل ترمیم

khl.ink/f/54080

🔹 لوح: در انتظار طوفان

khl.ink/f/54051

🔹 اطلاع‌نگاشت: طوفان الاقصی، طوفان غیرت

khl.ink/f/54068

🔹 کلیپ صوتی: شکست غیر قابل ترمیم

khl.ink/f/54067

🔹 کلیپ صوتی: در انتظار طوفان

khl.ink/f/54089

 از اینجا بخوانید:

farsi.khamenei.ir/others-special?id=54095

شکست غیرقابل ترمیم

 #تحلیل_و_تبیین | غیر قابل ترمیم بودن شکست اسرائیل به روایت سرلشکر لبنانی

 پرونده: شکست غیرقابل ترمیم

 گفت‌وگوی رسانه عربی Khamenei.ir با سرلشکر امین حطیط درباره عوامل شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر

🔹 اسرائیل اخیراً وارد مرحله شکاف و عقب‌ماندگی انگیزه‌ای شده است. بسیاری از داوطلبان به مراکز آموزشی خود نمی‌پیوندند و گفته می‌شود نیروهای چترباز از نظر انگیزه آمادگی عملیات در پشت خطوط را ندارند و نیروهای پیاده نظام هم اراده و روحیه جنگیدن ندارند.

🔹 کاهش انگیزه جنگی در یک یا دو روز قابل ترمیم نیست زیرا ماهیت آن مستلزم یک ترمیم ریشه‌ای است و این موضوعی است که بعد از آشکار شدن وضعیت اسرائیل امکان پذیر نیست.

🔹عملیات طوفان الاقصی چشم انداز منطقه را نه تنها در مجاورت اسرائیل، بلکه در کل منطقه غرب آسیا تغییر داد. این روند به پروژه‌های بزرگ از جمله ادغام اسرائیل در منطقه، عادی‌سازی، ایجاد اتحاد علیه ایران و پروژه‌های اسرائیل و آمریکا برای هدایت اقتصادهای منطقه از طریق کریدور اقتصادی هند به اروپا پایان داد. 

متن گفت‌وگو به زبان عربی

متن کامل را بخوانید

khl.ink/f/54083

از سنگ تا موشک

 ویژه ساعت شهادت شهید سلیمانی و یاران در فرودگاه بغداد

 از سنگ تا موشک

 مجموعه مصور «قهرمان؛ سلیمانی»

روایت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره شهید حاج قاسم سلیمانی

🔻 رهبر انقلاب: آمریکایی‌ها در مورد فلسطین طرحشان و نقشه‌شان این بود که قضیّه‌ی فلسطین را به فراموشی بسپرند؛ فلسطینی‌ها را در حالت ضعف نگه دارند که جرئت نکنند دَم از مبارزه بزنند.

این مرد یعنی سردار سلیمانی، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد؛ کاری کرد که یک منطقه‌ی کوچکی، یک وجب جا مثل نوار غزّه در مقابل رژیم صهیونیستیِ با آن همه ادّعا می‌ایستد، کاری و بلایی سرِ آنها می‌آورد که آنها سرِ ۴۸ ساعت میگویند آقا بیایید آتش‌بس بدهید؛ اینها را حاج قاسم سلیمانی کرد.

🔻دستشان را پُر کرد. کاری کرد که بتوانند بِایستند، بتوانند مقاومت کنند. این چیزی است که برادران فلسطینی ما مکرّر ‌در ‌مکرّر پیش خود بنده گفته‌اند. البتّه من میدانستم امّا آنها هم آمدند پیش ما شهادت دادند.

 سایر کیفیت‌ها👇

https://khl.ink/f/51660

#baghdad0120

​ در انتظار طوفان

​ در انتظار طوفان

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. شما با ملّت فلسطین چه کردید؟ اقدام شجاعانه و در عین ‌حال فداکارانه‌ی فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدّت آن افزایش پیدا کرده بود؛ مقصّر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است… ای ستمگران صهیونیست! مقصّر خود شما هستید؛ عامل این طوفان خود شما هستید؛ خودتان بلا را به سر خودتان آوردید.» ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

KHAMENEI.IR

کار، کار فلسطینی‌هاست

کار، کار فلسطینی‌هاست

 تجلیل رهبر معظم انقلاب از ملت و جوانان فلسطین: آنهایی که میگویند «کار فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است» ملّت فلسطین را نشناخته‌اند، ملّت فلسطین را دست‌کم گرفته‌اند!

 ما از فلسطین دفاع میکنیم، ما از مبارزات دفاع میکنیم، ما پیشانی و بازوی طرّاحان مدبّر و هوشمند و جوانان شجاع فلسطینی را میبوسیم، ما به آنها افتخار میکنیم

Farsi.Khamenei.ir

درگذشت والده حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری

 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت والده حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری، تولیت مدرسه علمیه مروی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای تحریری دامت برکاته

درگذشت والده‌ی گرامی را تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۴۰۲/۰۷/۲۰

 Farsi.Khamenei.ir

درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین ارفع

 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین ارفع

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم ارفع، از اساتید اخلاق تهران را تسلیت گفتند.

 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت عالم خدوم و پرهیزکار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید کاظم ارفع رحمت الله علیه را به خاندان مکرّم و همه‌ی بازماندگان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۴۰۲/۰۷/۲۰

 Farsi.Khamenei.ir

شکست اخیر اسرائیل

​ #تحلیل_و_تبیین | چرا شکست اخیر اسرائیل غیرقابل ترمیم است؟

 گفت‌وگوی رسانه Khamenei.ir با دکتر علی عبدی، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به مناسبت بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره عملیات افتخارآمیز طوفان الاقصی

🔹عملیات طوفان الاقصی باعث حیرت دوست و دشمن شده است؛ یعنی چه دوستان فلسطین و مقاومت فلسطین که ما باشیم و چه دشمنانشان انگشت حیرت به دهان ماندند که مقاومت فلسطین با چه توانمندی توانسته عملیاتی را با این حجم از پیچیدگی و ترکیبی بودنش با این حد از پنهانکاری و حفاظت اطلاعات انجام دهد که در عرصه نظامی اسرائیل را به‌طور صددرصد غافلگیر کند.

🔹  رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری مسئله شکست اسرائیلی‌ها را متذکر شدند اما نکته جدید آن بود که فرمودند این شکست غیرقابل ترمیم است.

🔹 اگر دقیق‌تر، فنی‌تر و علمی‌تر توضیح دهیم به این برمی‌گردد به زمانی که رژیم صهیونیستی ازسوی داوید بن گوریون پایه‌گذاری شد، یک دکترین نظامی برای این رژیم توسط بن گوریون تعریف و طراحی شد که تا روز ۱۵ مهر اصول این دکترین کماکان برقرار بود.


 متن کامل را بخوانید
khl.ink/f/54079

تولیت مسجد مقدس جمکران

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد را به تولیت مسجد مقدس جمکران منصوب کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد(دامت توفیقاتُه)

با تشکر و تقدیر از خدمات با ارزش جناب حجت‌الاسلام آقای رحیمیان(دامت افاضاتُه) در دوران خدمت در مسجد مقدس جمکران، جنابعالی را به تولیت آن مکان شریف و نورانی منصوب می‌کنم. خدمتگزاری در آن جایگاه محترم، منزلت والا و افتخار بزرگی است و شایسته است به شکرانه‌ی آن، همه‌ی توان را برای خدمت به زائران و تسهیل بهره‌مندی از معنویت آن و نیز ارشاد و هدایت فکری آنان به کار برید. توفیق شما را از خداوند متعال مسالت دارم.

سیدعلی خامنه‌ای

Farsi.Khamenei.ir

فرآیند زوال رژیم غاصب

 #تحلیل_و_تبیین | فرآیند زوال رژیم غاصب سرعت گرفته است

 گفت‌وگوی رسانه Khamenei.ir با دکتر سیدافقهی، کارشناس مسائل جهان اسلام به مناسبت بیانات رهبر انقلاب درباره قضایای فلسطین و عملیات افتخارآمیز طوفان الاقص

🔹 بحران‌زدایی و تحقق بحران‌آفرینی رژیم صهیونیستی و کشیدن بساط از زیر پای این رژیم متجاوز و خودکامه چیزی است که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب هدف‌گذاری کردند و کشورهای اسلامی باید در این راستا حرکت کنند. 

🔹 سازمانی به نام حماس چند روز است که رژیم صهیونیستی را به خاک مسکنت و ذلت نشانده و همه کاسه چه‌کنم به دست گرفته‌اند که هم دوست و هم دشمن می‌گوید چه شد و این حادثه چه بود!؟

🔹 بیش از ۸۰۰ کشته، بیش از ۲۰۰۰ زخمی و بیش از ۱۴۰۰ اسیر کار یک سازمان بوده است؛ وای به روزی که جهان عرب و جهان اسلام دست به دست هم دهند و از امکانات اقتصادی، نظامی، تبلیغاتی، اجتماعی و پتانسیل‌های بشری استفاده کنند.

 متن کامل را بخوانید

khl.ink/f/54069

قمارباز بازنده

 قمارباز بازنده

 رهبر انقلاب: دولتهایی که قمار عادّی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برای خودشان شیوه‌ کار قرار میدهند، دارند اشتباه میکنند… به قول اروپایی‌ها دارند روی اسب بازنده شرط‌بندی میکنند. امروز وضع رژیم صهیونیستی وضعی نیست که مشوّق نزدیکی به او باشد؛ نباید این اشتباه را بکنند. رژیم غاصب، رفتنی است. ۱۴۰۲/۰۷/۱۱

#طوفان_الاقصی | #لوح

Farsi.Khamenei.ir