دست برتر

دست برتر

?دوازده آبان امسال آقا فرمودند: «جوان‌های عزیز! این ملّت پیش برود و #حرکت بکند، تردیدی نیست که در آینده‌ نه‌چندان دوری خواهد توانست به اوجی در دنیا برسد که در تعاملات جهانی، همیشه #دست_برتر را داشته باشد »

 در کنار همه‌ امیدی که از شنیدن این جملات می‌گیریم، آن بخش کنجکاو شخصیت‌مان دائم می‌پرسد؛ مگر می‌شود؟ می‌دانید! برای #جواب سوال‌مان باید بدانیم آقا از کدام #زاویه به کشور، به جهان و احوال جهان نگاه می‌کنند…

 وقتی از داخل یک #لوله بیرون را نگاه می‌کنید، از دنیا به قدر قطر همان لوله می‌بینید. بعضی از ما به مسائل #کشور و #جهان هم از داخل یک لوله‌ تنگ و باریک نگاه می‌کنیم و اتفاقاً لوله را به سمت #نقطه_ضعف‌ها گرفته‌ایم و طبیعی ا‌ست که فکر کنیم دیگر امیدی باقی نمانده است. اما آقا تمام آنچه رخ می‌دهد را کنار هم می‌بینند…

 در طول سال تحصیلی حتی شاگرد زرنگ‌ها هم گاه به دلایل مختلف یکی دو تا امتحان را به قول خودشان خراب می‌کنند. در آن لحظات حتماً خیلی هم ناراحتند و از خودشان شاکی می‌شوند، مهم این است که #مسیر_کلی را درست رفته‌اند.

 یکی دیگر از نکاتی که در نگاه رهبر انقلاب دیده می‌شود همین نکته است، آقا می‌گویند: « اینکه در یک جایی فلان مقصود را داشتیم [ولی] تحقّق پیدا نکرد؛ مطلقاً بایستی اجازه ندهید که #یأس و #ناامیدی بر شما غالب بشود. اگر بنا باشد که انسان از شکست‌ها مأیوس بشود، ما صد بار باید در دوران مبارزه و صد بار باید در جنگ هشت‌ساله‌ تحمیلی مأیوس می‌شدیم، #عقب‌نشینی می‌کردیم….اگر بنا بود انسان با #شکست و با عقب‌نشینی مقطعی و مانند این‌ها مأیوس بشود که هیچ چیز به سامان نمی‌رسید. نخیر! یأس به‌خاطر ناکامی‌های مقطعی و موقّت، مطلقاً در زندگی‌تان راه نداشته باشد. »
 96/3/17

 متن کامل یادداشت دست برتر و چهار دلیل که اثبات می‌کند#آینده_روشنه را در سایت نو+جوان بخوانید…
? http://beta.nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=10804

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.