موضوع: "موضوعات روز"

نشانه انحطاط

نشانه انحطاط

رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: به نظر من یکی از نشانه‌های انحطاط آمریکا، بر سر کار آمدن کسانی مثل رئیس‌جمهور فعلی و رئیس‌جمهور قبلی است.

یک کشور سیصد میلیونی، سیصد و خرده‌ای میلیون، خودشان را میکُشند، یک رئیس‌جمهور سر کار می‌آورند مثل ترامپ، که همه‌ی دنیا او را دیوانه دانستند؛ بعد او ساقط میشود یکی می‌آید مثل این، که حالا شما قضایای این را دیگر میدانید.

این دلیل انحطاط یک ملّت است؛ این دلیل انحطاط یک تمدّن است. ۱۴۰۱/۸/۱۱

Farsi.Khamenei.ir

هدف اصلی دشمن

#تحلیل_و_تبیین | هدف اصلی دشمن، شکستن ایران متحد است
گفت‌وگو با آقای مهندس سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با موضوع نگاهی به جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران در اغتشاشات اخیر

جنگ ترکیبی، آمیخته یا هیبریدی همان‌طور که از نام آن پیداست، ترکیبی از همه امکانات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای از پا درآوردن دشمن و کشورهای مورد هدف است. انقلاب‌های رنگی برای برهم زدن انتخابات‌ها و تغییر نتیجه آن مطابق آن‌چه مد نظر دشمن است از جمله این روش‌هایی هستند که می‌توان به آنها توجه داشت.

دشمنان متوجه شدند که تحریم‌های اقتصادی، که به‌زعم آنها فلج‌کننده بود، دور زده و خنثی شده‌اند. دیدند که مذاکرات با استواری از طرف ایران پیش می‌رود -که البته باید تقویت هم شود- و چون آمریکایی‌ها بازی را بر هم زده بودند، نمی‌خواستند این مذاکرات به نتیجه برسد و ایران روی آرامش ببیند. این اغتشاشات انتقامی بود از موفقیت‌هایی که جمهوری اسلامی در منطقه داشته است.

ادامه را بخوانید
https://khl.ink/f/51314

بحران مادران مجرد

گزارش | بحران مادران مجرد، گریبان‌گیر خانواده غربی

تحریریه ریحانه

رهبرانقلاب در خرداد ماه سال 1396 خطاب به خواهران تشکل‌های دانشجویی بیان کردند که این تشکلها مساله زن در غرب را پیگیری کنند. از همین رو «ریحانه» در پرونده #غرب_از_زبان_غرب، با استناد بر تحقیقات و پژوهش‌های غربی، مساله ظلم به جایگاه و کرامت زن و بی‌هویت کردن او در غرب را مورد بررسی قرار می‌دهد. دومین مطلب از این پرونده را در ادامه بخوانید.

در این گزارش می‌خوانیم:

اداره‌ی سرشماری آمریکا، در سال 2020، خبر از رقم 18.5 میلیونی کودکان تک‌والد داد.
شکل‌گیری انقلاب جنسی در مغرب زمین اثرات گسترده‌ای برای جامعه‌ی زنان داشت؛ پنبه‌ی نقش‌های فطری زنان را در خانواده زد و در عوض پیشگیری از بارداری و روابط آزاد را رواج داد.
بر اساس نتایج مطالعه‌ای که یکی از سازمان‌های قضایی دولت آمریکا منتشر کرده است فرزندانی که پدر نداشته و همراه مادرمجرد خود زندگی می‌کنند بیشتر به سمت جرایم خشن کشیده می‌شوند.

متن کامل از اینجا بخوانید.

مطلب نخست پرونده غرب از زبان غرب از اینجا در دسترس است.


@Khamenei_Reyhaneh