«راهبرد مقاومت» و پیام‌های یک دیدار دیپلماتیک

#تببین_تحلیل | «راهبرد مقاومت» و پیام‌های یک دیدار دیپلماتیک
 نگاهی تحلیلی به مواضع قاطعانه رهبر انقلاب در دیدار نخست‌وزیر ژاپن

 دیدار رهبر انقلاب اسلامی و شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در روز پنجشنبه 23 خرداد ماه 1398 و مواضع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌سرعت به یکی از اخبار مهم دنیا تبدیل شد. سخنانی که چه از جهت محتوا و سوگیری و چه از نظر ادبیات و لحن، صراحتی خاص داشت. این سخنان رهبر انقلاب ضمن آنکه پاسخی قاطع به برخی اظهارات آمریکایی‌ها بود عملا خط بُطلانی نیز بر تحلیل‌ها و خبرسازی‌های انحرافی کشید.

اما این بیانات صریح و قاطعانه را در چارچوب کدام الگویِ تحلیلی می‌توان فهم و صورتبندی کرد؟ به‌بیان دیگر «منطقِ تحلیل» این موضع‌گیری قاطعانه چیست؟
در ادامه براساس نگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسئله‌ی درگیری و کشمکش جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا به این سوال پاسخ می‌دهیم.

 رهبر انقلاب، دشمن و پازل دشمنی را کاملا می‌شناسند و درست در نقطه‌ی مقابل، شکست این طراحی‌ها را هدف گرفته‌اند. آنچه در دیدار نخست‌وزیر ژاپن با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گذشت را باید در این چارچوب تحلیلی دید و فهم کرد. قاطعیت و صراحتی که در سخنان و مواضع رهبر انقلاب دیده می‌شود دقیقا براساس شناخت نقشه‌ی عملیاتی دشمن و راهکار درست و کارآمدِ مقابله با آن است. در مقابل دولتی زورگو، بی‌منطق و مستکبر چون آمریکا و شخصیتی چون «ترامپ» در رأس آن باید «پیام قدرت» از سوی ایران اسلامی ارسال شود و حتی «یک قدم» عقب‌نشینی در مقابل آمریکایی‌ها عملا بازی در زمین آنها و کمک به پیشرفت «راهبرد فشار» است. بنابراین باید قاطعانه موضع گرفت و در چارچوب راهبرد مقاومت امکان هیچگونه بهره‌برداری‌ای را به دشمن نداد.

متن کامل یادداشت را از پیوند زیر دنبال کنید ?

http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=42842

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.