این روزها تو نیکی می‌کن و در دجله انداز...

این روزها تو نیکی می‌کن و در دجله انداز…
#همبستگی_اجتماعی برای بالا نگه داشتن پرچم اقتصادی

 این روزها نیاز به عملی کردن مفهوم همبستگی اجتماعی در فضای جامعه کاملا احساس می‌شود. از سوی دیگر رهبر انقلاب در پیام نوروزی سال 99،‌ به برخی «کسبه‌ی مشکل‌دار» اشاره کردند که به خاطر کرونا دچار سختی‌هایی شده‌اند و همه میدانیم بسیاری از خانواده‌ها که به فروش روزهای پایانی سال چشم دوخته بودند، گرفتار سختی‌هایی شده‌اند.
 به همین خاطر در این یادداشت به شما سه ایده را پیشنهاد میکنیم تا ما خانم‌ها هم به اندازه‌ی خود،‌ سهمی در کاهش مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا داشته باشیم:

اینترنتی خرید کنیم!
امروزه بیشتر کسب و کارها، امکان خرید اینترنتی را برای مشتریان فراهم کرده‌اند. ما در این روزها که بهتر است در خانه بمانیم و فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شویم، میتوانیم اینترنتی خرید کنیم. بعضی خریدها را می‌توان چند روز در گوشه امنی در خانه که مطمئن هستیم کسی به آن دست نمی‌زند، قرار داد و سپس آن را باز و استفاده کرد. بعضی از خریدها به گونه‌ای هستند که می‌توان بلافاصله آن را ضدعفونی یا شستشو کرد. با کارهای این چنینی، می‌توان هم خودمان را از ویروس کرونا مصون بداریم و هم از کسب و کارها حمایت کنیم.

از کسب و کارهای کوچک و نوپا خرید کنیم!
اگر محصول موردنیاز شما در کسب و کارهای کوچک وجود دارد، برای خرید آنها را در الویت‌تان قرار دهید. کسب و کارهای بزرگ و چندین ساله، احتمالا به حمایت آنچنانی نیاز ندارند اما در آن سر طیف، کسب و کارهای نوپایی قرار دارند که با حمایت ما رونق میگیرند. البته درست است که ما به نیت حمایت از هم‌میهنان‌مان و بهبود وضعیت اقتصادی آنان، خرید میکنیم اما همزمان به اقتصاد کشورمان نیز سود میرسانیم و باعث قوی شدن اقتصاد کشور نیز میشویم.

کسب و کارهای کوچک و نوپا را به دیگران معرفی کنید
حتی اگر جز آن دسته از افرادی هستیم که توانایی مالی بالایی برای خرید در این روزها نداریم، به اطرافیان‌مان کسب و کارهای کوچک را معرفی کنیم. این معرفی میتواند به صورت مجازی و با معرفی صفحه آن کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی یا به صورت حضوری به افراد فامیل و دوستان باشد. این کار در ترویج و رونق کسب و کارها بسیار موثر است و همانطور که میدانید، مختص شرایط ویژه فعلی نیست.

#مهارتهای_زندگی

 شما اگر ایده و تجربه‌ای دارید، به @reyhanehcontact ارسال کنید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.