به یاد رفیق خوشبخت آقا

به یاد رفیق خوشبخت آقا

 مرور مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دی‌ماه 98 برای جوانان و نوجوانان

 درس خارج فقه آقا روز یکشنبه اول دی ماه برگزار شد، آقا ابتدای این جلسه شرحی حدیثی از پیامبر را گفتند: «یکی از اصحاب پیامبر می‌گوید؛ خدمت حضرت بودیم و غذا خوردیم؛ گفتیم: شما کسی بهتر از ما هم می‌شناسید؟ اوّل که به تو ایمان آوردیم، اسلام را اختیار کردیم؛ بعد هم که با تو آمدیم و جنگ کردیم؛ بهتر از این چه می‌شود؟. پیغمبر (ص) فرمود آن کسانی که به من ایمان می‌آورند، در حالی که من را ندیده‌اند، از شما افضلند».
آقا گفتند: «واقعش همین است. آن جوانِ مؤمنِ مخلصی که از همه‌ لذّات زندگی چشم می‌پوشد، میرود در راه خدا جهاد [می‌کند] -حالا یا در جبهه‌های دفاع مقدّس، مثل آن دوران‌ها، یا در جبهه‌ی دفاع از حرم، مثل زمان ما، یا دفاع از امنیّت، فرق نمی‌کند- از آن‌ها بالاترند». ‌98/10/1

 اما صبح جمعه سیزده دی ماه، یک خبر سخت و سنگین خواب را از چشم‌مان گرفت، از همان لحظات اول که خبر شهادت حاج قاسم عزیز را شنیدیم، منتظر صحبت‌های آقا بودیم. آقا همان روز در منزل شهید گفتند: «جهادش جهاد بزرگی بود، خدای متعال شهادت او را هم شهادت بزرگی قرار داد. خوشا به حالش، خوشا به حالش، خوشا به حالش! او به آرزوی خودش رسید». بعد توصیه کردند: «مجاهدت در راه خدا یعنی یک مبارزه‌ِ درونی؛ هر جهاد بیرونی، در واقع تکیه دارد به یک جهاد درونی. شما هم تکیه کنید به همان مجاهدت درونی خودتان و با یاد خدا دل‌تان را آرامش بدهید. بدانید که مردم قدر پدر شما را دانستند و این ناشی از اخلاص است. اگر اخلاص نباشد، این جور دل‌های مردم متوجّه نمی‌شود؛ دل‌ها دست خدا است». 98/10/13

 اولین کسانی که بعد از شهادت حاج قاسم مهمان حسینیه امام خمینی (ره) شدند، جمعی از مردم قم بودند. آقا در این دیدار فرمودند: «قضیّه‌ نوزدهم دی فقط به خاطر ایمان و غیرت دینی از سوی مردم انجام گرفت، خدای متعال به این حرکت برکت داد و منتهی شد به قیام عظیم ماه بهمن سال 57. ما می‌توانیم به برکت ایمان و غیرت دینی کارهای بزرگی انجام بدهیم».
آقا از ایشان به عنوان رفیق خوب و عزیز و خوشبخت نام بردند. و به ویژگی‌هایی از جمله شجاعت همراه تدبیر، اخلاص، انقلابی بودن ، تسلط بر عرصه نظامی و مراقبت حدود شرعی اشاره کردند. 
سپس گفتند: «به شدّت پایبند به انقلاب، پایبند به خطّ مبارک و نورانیِ امام راحل (رضوان الله علیه) بود. به کمک ملّت‌های منطقه، توانست همه‌ نقشه‌های نامشروع آمریکا در منطقه‌ غرب آسیا را خنثی کند».
 ایشان با اشاره به شهادت بزرگ این شهید گفتند: «امروز در مقابل آنچه او سرمنشأ آن شد و برای کشور بلکه برای منطقه به وجود آورد، در مقابل او من تعظیم می‌کنم. معنویّت او، شهادت او را این ‌جور برجسته کرد. شهادت او، زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه‌ دنیا کشید. دشمنان در مقابل عظمت ملّت ایران احساس خضوع کردند». 98/10/18

 آقا در خطبه‌های نماز جمعه تهران که 27 دی برگزار شد هم فرمودند: «این شهادت رسوایی دولت آمریکا را رقم زد؛ اعتراف کردند که ما تروریست هستیم. عکس‌العمل و واکنش قدرت‌مندانه‌ سپاه طرف دیگر قضیّه است، مهم‌تر و بالاتر از ضربه‌ نظامی، ضربه‌ حیثیّتی بود، ضربه‌ به هیبت ابرقدرتیِ آمریکا بود». خیلی از ما پس از شهادت سپهبد سلیمانی دوست داشتیم بدانیم که وظیفه ما چیست؟. آقا در دیدار مردم قم فرمودند: «وظیفه‌ ما به عنوان مردم، اوّلاً دشمن‌شناسی است؛ بعد، دانستن نقشه‌ دشمن و بعد، دانستن شیوه‌ مقابله‌ با نقشه‌ دشمن».
ایشان نقشه دشمن و راه مقابله با آن را توضیح داده و در آخر هم فرمودند:« دشمنی این جبهه‌ دشمنی که نام بردم؛ دشمنی ذاتی است، دشمنی همیشگی است». 98/10/18

 27 دی که پس از هشت سال رهبر انقلاب خطیب نماز جمعه تهران بودند. در مورد ایام الله صحبت کردند. ایشان گفتند: «ایّام‌الله نشانه‌اند. برای کسانی که این دو صفت را دارند: صبّارند و شکورند. صبّار یعنی کسی که سر تا پا استقامت و صبر است، شکورند، یعنی نعمت را می‌شناسند، قدرشناس نعمتند، بر اساس آن احساس مسئولیّت می‌کنند». سپس آقا از بدرقه شهید سلیمانی که بزرگ‌ترین بدرقه جهان بود و همچنین از روزی که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، به عنوان ایام الله یاد کردند. هم‌چنین آقا با اشاره به تلاش دشمن برای تحت شعاع قرار دادن ایام الله گفتند:
«آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند، باطن، همان باطن است؛ هیچ تفاوتی ندارد». 98/10/27

 آیت الله سیدعلی خامنه ای و نوجوانان ایران اسلامی
 @nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.