یک زیارت دانشجویی دلچسب

 یک زیارت دانشجویی دلچسب

اگر شما هم برای اردوهای راهیان نور دانشجویی ثبت نام کرده‌اید، شک نکنید که نقطه‌ای روشن در دوران زندگی‌تان خواهد بود. از برکات دوستانه و معنوی که این سفر استفاده کنید. اگر دل به صحبت‌های راویان بدهید حتماً می‌توانید بهره معنوی از این سفر ببرید.
 رهبر انقلاب هم این نکته را قبلا گوشزد کرده بودند که صرف رفتن به راهیان نور کافی نیست:
«صِرف اینکه ما حالا یک گوشه‌ای قرار بدهیم که هرکس خواست برود، مثلا دانشجویی بیاید آنجا اسم بنویسد و راه بیفتد، کار فقط این نیست. به‌عنوان یک گنج نگاه کنید، به‌عنوان یک معدن عظیم پُرسود و پُرمنفعت به این حادثه نگاه کنید؛ ببینید در قبالش چه‌کار باید کرد. باید کار و فکر و برنامه‌ریزی کرد.» 1395/12/16
برای بهره بیشتر از این سفر این چند توصیه را بخوانید:
تک‌‌روی نکنید
قبل از هر کاری با مسئول اتوبوس یا کاروان هماهنگ و همراه باشید. مسیر سفر طولانی است و دفعات زیادی باید از وسیله نقلیه پیاده شوید یا با سیل جمعیتی که همگی برای بازدید از مناطق آمده‌اند، مواجه شوید. به همین علت سعی کنید از ابتدای سفر با قوانینی که برای سفر گذاشته می‌شود هماهنگ شوید.

 فقط وسایل ضروری به همراه داشته باشید

محل اسکان شما به صورت دسته جمعی است و طبیعتاً فضای زیادی در اختیار گروه‌ها قرار نمی‌گیرد. سعی کنید وسایلتان را در یک کوله‌پشتی سبک سامان دهید. دو عدد مانتو نخی، دو روسری، و یک شال پشمی مهم‌ترین پوشاکی هستند که شاید در این مناطق به کمک شما بیاید تا از گرمای روز و سرمای شب نجاتتان دهد.

 با هماهنگی نذر کنید
اگر نذر دارید که فعالیت خاصی را در این مناطق انجام دهید، با دست‌اندر‌کاران ستاد راهیان نور مشورت کنید، وسایلی مانند پیکسل و برچسب در سال‌های گذشته به شکل اشباع شده‌ای توزیع شده است. برای مثال می‌توانید وسایل بهداشتی مانند جای مایع دستشویی که در اردوگاه‌ها زیاد استفاده می‌شود و به سرعت خراب می‌شوند نذر کنید یا هر وسیله پر مصرفی که این روزها وجودشان در این مناطق ضروری است.

 از درک هیچ لحظه‌ای غافل نشوید
در مناطق و همراه راویان، از هر لحظه‌ای به خوبی استفاده کنید. فضا را درک کنید و به دنبال نشانه‌هایی بگردید که قبل از سفر در کتاب‌ها و خاطرات خوانده‌اید. عکاسی، فیلمبرداری و سلفی گرفتن ممکن است همه برای ثبت خاطرات خوب باشند ولی شما را از درک لحظه حال غافل می‌کنند که شاید هیچ‌گاه دیگر این سفر با این ویژگی‌ها نصیب شما نشود.

 شما هم اگر تجربه و نظری دارید در بخش نظرات بنویسید.

#مهارتهای_زندگی

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.