آمریکا 98، همان آمریکا 43 | همیشه دشمن

آمریکا 98، همان آمریکا 43 | همیشه دشمن

 مرور مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در آبان‌ماه 98 برای جوانان و نوجوانان

 رسیدیم به دیدار دانش‌آموزان و دانش‌جویان، مرور کردن بیانات سال 98 به شماره یازدهم رسیده ولی دیداری که 12 آبان انجام شد را نمی‌توان مرور کرد، باید جمله جمله‌اش را بخوانیم. این دیدار همان است که تا مدت‌ها هم‌خوانی آن روی زبان‌مان بود و نماهنگ‌هایش را روی گوشی و لپ‌تاپ داشتیم. انگار یکی یکی ما آن روز مهمان حسینیه امام‌خمینی(ره) بودیم. اگر بیانات را نخواندید هنوز هم دیر نشده، خلاصه دیدار را خوانده و بعد سراغ متن کامل بروید. آقا در دو محور کلی صحبت کردند. اول در مورد آمریکا و بعد هم در مورد مسئله داخلی که شعار سال 98 بود، یعنی رونق تولید.
رهبر انقلاب با این جملات از مهمان‌های‌شان استقبال کردند: «خیلی خوش‌آمدید جوانان عزیز، فرزندان عزیز محبوب این ملّت؛ نسل نو و پُرشور و تشنه‌ تلاش و کار».
آقا به همه ما گفتند: «در صراط مستقیم خودتان را حفظ کنید، نگه دارید. این کشور به شما احتیاج دارد؛. باید شما این کشور را بسازید.»
بعد در مورد سابقه دشمنی آمریکا با ایران فرمودند: «آمریکا از آبان سال 43 که رژیم دست‌‌نشانده‌ آمریکا در ایران، امام عزیز ما را تبعید کرد، تا آبان سال 98 که الان باشد، هیچ تغییری نکرده؛ آمریکا همان آمریکا است؛ همان گرگ‌صفتیِ آن روز، امروز هم در آمریکا هست؛ همان دیکتاتوری جهانی و بین‌المللی، امروز [هم] در آمریکا وجود دارد. البتّه با شیوه‌های جدیدتر، با ابزارهای تازه‌تر. بله، ؛ از سال 43 آمریکا ضعیف‌تر شده، لکن در عین حال، هم وحشی‌تر شده هم وقیح‌تر شده؛ این آمریکا است».
ایشان به یک تحریف تاریخی بزرگ اشاره کردند:« بعضی‌ها تاریخ را تحریف می‌کنند؛ و شروع اختلافات بین ایران و آمریکا را از ماجرای سفارت -لانه‌ی جاسوسی- می‌گویند؛ قضیّه این نیست. اختلاف بین ملّت ایران و آمریکا حتّی قبل از بیست‌وهشتم مرداد شروع شد؛ بیست‌وهشتم مرداد سال 32 به اوج رسید. شوخی نیست؛ سالهای متمادی این کشور زیر فشار رژیمِ وابسته‌ به آمریکا دست و پا زد».
آقا یادآوری کردند: «انقلاب اسلامی اساساً علیه آمریکا بود. آمریکا هم در این مدّت -یعنی از سال 57 تا امروز که 41 سال است- هر کاری بلد بوده در دشمنی علیه ملّت ایران انجام داده . البتّه ما هم از این طرف بی‌کار نبوده‌ایم؛ ما هم از این طرف هر کار توانسته‌ایم، در مقابل آمریکا کرده‌ایم، در موارد زیادی هم طرف را گوشه‌ رینگ برده‌ایم؛ نتوانسته از خودش درست دفاع کند، این هم کاملاً واضح است، همه‌ دنیا می‌بینند».
رهبر انقلاب گفتند: «مهم‌ترین پاسخی که جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های آمریکا به آمریکا داده این بوده که راه نفوذ مجدّدِ سیاسی آمریکا به کشور را بسته. این منع از مذاکره که گفته می‌شود، یکی از موارد و ابزارهای همین جلوگیری و بستن راه ورود آمریکا است. بعضی خیال می‌کنند که مذاکره‌ با آمریکا مشکلات کشور را حل می‌کند؛ این اشتباه بزرگی است، صددرصد اشتباه می‌کنند. طرف مقابل، نشستن ما پشت میز مذاکره و قبول مذاکره از سوی ایران را به معنای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی می‌داند».

 در بخش دوم بیانات، آقا به رونق تولید پرداخته و گفتند: «اوّل سال عرض کردم که کلید حلّ مشکلات اقتصادی کشور و مسائل اقتصادی کشور، مسئله‌ تولید است. به انتظار دیگران و خارجی‌ها نمی‌شود ماند برای رفع مشکلات کشور، بلکه این انتظار ضربه می‌زند به پیشرفت اقتصادی کشور». و در پایان هم گفتند: «ما به حول و قوّه‌ الهی، به کوری چشم آن‌هایی که نمی‌توانند ببینند، از همه‌ مشکلات بیرون خواهیم رفت. خدا شماها را برای کشور نگه دارد». 98/8/12

 چند روز بعد در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی آقا پس از آن‌که ابعاد مختلفی از وحدت بین ملت‌های مسلمانان را مطرح کردند، در مورد آرمان فلسطین فرمودند: «ما از فلسطین حمایت کردیم، به فلسطینی‌ها کمک کردیم، باز هم کمک می‌کنیم، هیچ گونه ملاحظه و رودربایستی هم در این قضیّه نداریم. باید همه‌ دنیای اسلام به فلسطین کمک کنند».
ایشان یادآوری کردند: «محو دولت اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست ، محو آن رژیم تحمیلی است».
سپس به دشمنی‌های اشاره کرده و گفتند: «علاج این دشمنی هم ایستادگی [است]. البتّه ایستادگی سختی‌هایی هم دارد، نه اینکه کار آسانی است؛ لکن تسلیم شدن، سختی‌های بیشتری دارد؛ فرقش هم این است که شما در راه مقاومت هر سختی‌ متحمّل بشوید، خدای متعال به شما اجر خواهد داد».
و سفارش کردند: «امروز در دنیای کنونی، هر حرکتی، هر حرفی که در جهت استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی، استقلال و رشد اقتصادی کشورها و ملّت‌ها باشد، در جهت وحدت و اقتدار امّت اسلامی باشد، در جهت ترویج علم و رشد دادن جوان‌های دنیای اسلام باشد، عمل صالح است، حسنه است». 1398/08/24

 آیت الله سیدعلی خامنه‌ای و نوجوانان ایران اسلامی
 @nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.