آیات برائت

#تبیین_و_تحلیل | آیات برائت

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از پیام حج سال 98 فرمودند: «آئین برائت که به معنی بیزاری از همه‌ی بی‌رحمی‌ها و ستمها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگویی و باج‌گیری مستکبران دورانها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملّتهای مظلوم مسلمان است.» مسأله‌ی برائت از مشرکین ریشه در متون دینی دارد و آیات فراوانی درباره‌ی این موضوع در قرآن آمده است، به همین مناسبت بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR برخی از مبانی قرآنی برائت از مشرکین را به طور اجمالی در این یادداشت مورد بررسی قرار داده است.

 برائت از مشرکین، عبارتی قرآنی است و به معنای بیزاری و دوری از مشرکین و دشمنان خدا و قطع ارتباط با آنهاست. برائت از مشرکین در اصطلاح امروزین به مجموعه کارهایی اطلاق می‌شود که در بُعد سیاسی حج به صورت اجتماعی و در قالب مراسم برائت از مشرکین در ایام حج در مکه انجام می‌شود. این مراسم سیاسی اسلام که مورد غفلت واقع شده بود، بعد از انقلاب اسلامی و در پی تأکید امام خمینی آغاز و تا امروز ادامه داشته است.

 مطالعه متن کامل ?

http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43207

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.