اثر پدران بر تربیت دختران

این پست را فقط پدرها بخوانند!
اثر پدران بر تربیت دختران

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معتقدند که: «بهترین پدرها آنهایى هستند که با پسر و دختر خود رفیقند. هم بزرگ‌ترى و راهنمایى و محبتِ کارگشاى پدرى را دارند، هم همدلىِ یک رفیق را. اگر جوان شما سؤال و حرف و درددلى دارد، اولین گوشى که باید آن را بشنود، گوش شما و همسرتان است.» 80/7/27

حتما شما هم شنیده اید که «دخترا بابایی‌ان»! این جمله را صرفا به عنوان یک سطر احساسی در نظر نگیرید. خوب که فکر کنیم می بینیم که اثر پدر بر تربیت دختر اگر بیش از مادر نباشد، کمتر هم نیست. و البته نباید تمرکز بر تربیت مادر، ما را از نقش پدران در بلوغ همه‌جانبه‌ی دختران نادیده بگیریم.

دختران خود را بستایید و تایید کنید
پدری که متوجه استعدادهای ظاهری و نهفته‌ی دخترش است و با کلمات و رفتارش او را تایید و ستایش می‌کند، اعتماد به نفسی ویژه به او می دهد که چه بسا این اعتماد به نفس را دیگر هیچ کجا و توسط هیچ فرد دیگری نتواند کسب کند. پس علاوه بر زیبایی های ظاهری اش، استعدادها و خصلت های زیبایش را هم ستایش کنید. گفتن جملاتی که با «من واقعا بهت افتخار می کنم چون …» شروع می شوند، اثری بی نظیر بر اعتماد به نفس دختران دارند و آنها را واکسینه می کنند.

من تکیه گاه توام
مادر، منبع محبت است، محبتی دلنشین و آرامبخش. اما محبت پدرانه که اغلب مردان در ابراز آن کمی وسواس به خرج می دهند، پیام های زیادی برای دختران دارد: من تکیه گاهتم، من پشت‌تم و همیشه حمایتت میکنم. روان شناسان می گویند دخترانی که رابطه پدر و دختری خوبی دارند، بسیار کمتر به سمت بزهکاری تمایل دارند.

اولین مرد زندگی
دختران به شکلی ناخودآگاه تصورشان از مردان را از پدرانشان می گیرند. اینکه مردها قابل اعتمادند یا نه، تصوری است که دختر از پدرش گرفته است. بنابراین پدران نقش مهمی در آموزش هایی که دخترشان در مورد مردها می بیند، دارند.

قانون گذاری به نام پدر 

پدر ستون خانه است و قانونگذار جمع خانوادگی. اگر این نقش از پدر گرفته شود یا به مادر سپرده شود، یک اختلال تربیتی روی می‌دهد و آن این است که فرزندان نمی‌توانند با دنیای واقعی به خوبی ارتباط برقرار کنند و موقعیت‌های متفاوت اجتماعی را درک کنند. پدر به دلیل شخصیت مردانه می‌تواند دخترش را برای پذیرش قوانین منطقی و درک آنها آماده کند.

 شما هم اگر نظری دارید به @reyhanehcontact ارسال کنید.

@Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.