استضعاف فرهنگیِ ملت ایران

 رهبر انقلاب با اشاره به استضعاف فرهنگیِ ملت ایران در دوران طاغوت و تحول فرهنگی ناشی از انقلاب اسلامی:

 غربگراها به ملت تلقین کرده بودند که ایرانی نمی‌تواند / امروز ملت با پیشرفتها، غربگراها را تحقیر میکند

 یک استضعاف این است که یک قدرتی یک ملتی را عقب نگه دارد. چیز بدی است چیز خطرناکی است. از این خطرناکتر نوع دوم استضعاف است. آن، این است که یک ملت خودش باور کند که ضعیف است. باور کند بی‌عرضه است.

ما در دوره‌ی قبل از انقلاب هر دو جور استضعاف را داشتیم. هم ما را ضعیف نگه داشته بودند، یعنی [مانند]  همین جوانی که در دوره‌ی انقلاب مثل رضایی‌نژاد، مثل شهریاری، مثل فخری‌زاده تولید شد؛ تربیت شد؛ این در قبل از انقلاب هم بود، اما به این رتبه نمی‌رسید، نمی‌گذاشتند. تحقیر میکردند ملت ایران را؛ مانع پیشرفت ملت میشدند.

 این روحیه‌ی امروز، این امید امروز، این شوقی که امروز به کار وجود دارد، این توانایی بروز یافته‌ی امروز را مقایسه کنید با آن وضعی که آن روز [قبل از انقلاب] وجود داشت. آن روز غربگراها ملت را تحقیر میکردند، امروز ملت غربگراها را تحقیر میکنند. امروز ملت ما کسانی که دارای آن فکر و آن توهمات هستند، آنها را دارد تحقیر میکند. با چه تحقیر میکند؟ با همین ساخت و سازهایی که شما اینجا به ما نشان دادید. این تحقیر غربگراهاست. این نشان دادن خطای بزرگ آنهاست که میخواستند بباورانند که ملت ایران توانایی ندارد.

 #بسته_خبری

 Farsi.Khamenei.ir

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.