استفاده از ظرفیت طلاب خواهر

استفاده از ظرفیت طلاب خواهر
کاری که باید به دست خود حوزوی‌ها انجام شود

 یادداشت تحلیلی خانم عطیه کشت‌کاران طلبه‌ی سطح سه جامعةالزهرا درباره‌ی دیدار رمضانی رهبر انقلاب با طلاب

 رهبر انقلاب در دیدار رمضانی که با طلاب داشتند، به رسمیت شناختن ظرفیت‌های طلاب خواهر را یکی از مهم‌ترین کارهایی دانستند که باید در حوزه انجام بگیرد و اضافه کردند که « این کار، کار ما نیست، کار حوزه است؛ منتها ما می‌توانیم از لحاظ اجرائی سفارش کنیم، کمک کنیم، که می‌کنیم اگر مطلبی برسد.»
 جایگاه اجتماعی چند ده هزار خانم طلبه‌ی فاضل که بین آنها فضلای برجسته زیادی همچون بانو امین‌ها هستند، مگر جز به دست خود آنها رقم می‌خورد؟ رشد کمی مدارس حوزوی در سراسر کشور پس از انقلاب اسلامی و ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی فرصت ارزشمندی را برای بانوان فراهم آورده که به کسب فضائل علمی و معنوی بپردازند و در این میان ساختارها نقش اندکی در آنچه برخی نابرابری جنسیتی می‌دانند ایفا می‌کند. چنانکه بانو امین نیز در دوران استبداد رضاخانی به تحصیل علم همت گماشت تا آنجا که به مقام اجتهاد رسید، بذر تاسیس حوزه علمیه را در اصفهان بنانهاد، آثار ارزشمندی از خود به جای گذاشت و شاگردان فاضلی تربیت کرد.
 کسب علم و معرفت زن و مرد نمی‌شناسد و سه توصیه رهبر انقلاب در پایان این دیدار می‌تواند راهنمای خواهران طلبه‌ای باشد که سرمایه‌های معنوی جامعه زنان و مبلغان دین در عرصه خانواده و اجتماع هستند.
1️⃣ توصیه نخست آیت الله خامنه‌ای جدی گرفتن درس خواندن بود چرا که برای فراگیری معارف اسلامی اجتهاد لازم است.
2️⃣ نکته دوم مدیریت کردن اختلافات گوناگون در مسائل مختلف علمی، فکری و سیاسی است که مبادا به درگیری و تشنج منجر شود.
3️⃣ و پند آخر خطابی دوسویه به بزرگان و طلاب جوان است، طلبه‌های جوانی که باید اطاعت نسبت به بزرگان حوزه و مراجع تقلید را حفظ کنند و بزرگانی که حلم و تحمل نسبت به جوان‌ها را در نظر داشته باشند.
که اگر این به سه توصیه جامه عمل پوشانده شود و خواهران طلبه بتوانند مقام علمی لازم را کسب کنند، با توجه به اقبال عمومی جامعه به دین، ظرفیت‌های ایشان نیز از سوی مراکز و نهادها به رسمیت شناخته خواهد شد. در واقع گام اول به رسمیت شناختن ظرفیت‌ها، ایجاد ظرفیتی است که جز به سعی و تلاش خودِ طلاب محقق نمی‌شود.

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.