اسلحه‌ هنر و هراس رژیم صهیونیستی

 #تحلیل_و_تبیین | اسلحه‌ هنر و هراس رژیم صهیونیستی

گفتگو با آقای سیدمسعود شجاعی طباطبایی، هنرمند کارتونیست درباره نقش هنر به‌ویژه کاریکاتور در روشنگری و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی

🔹بعضی از افراد کاریکاتور را به‌عنوان یک ابزار قدرتمند واکنش به موضوعات مختلف نام می‌برند. یک مثال از این کارایی و اثرگذاری، سرنوشت کاریکاتوریست فلسطینی، ناجی العلی است. ناجی در سال ۱۹۳۸ در فلسطین متولد شد و از ۱۰ سالگی -هنگام تشکیل رژیم صهیونیستی- تا آخر عمرش یک آواره ماند. او پس از آوارگی در چندین کشور زندگی کرد. او کاریکاتورهای مختلفی علیه رژیم صهیونیستی تولید می‌کرد و رژیم صهیونیستی نتوانست حتی یک کاریکاتوریست را تحمل کند و نهایتاً در سال ۱۹۸۷ او را در انگلیس با گلوله به شهادت رساند.

🔹 ما یک جنگ تمام‌عیار را شروع و در این جنگ از سلاح قلم استفاده می‌کنیم. بعد از انقلاب، برگزاری اولین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور در ایران، با حضور پرشمار هنرمندان پرافتخاری از کشورهای مختلف، از جمله کشورهای غیرمسلمان، مقابل رژیم صهیونیستی یک قدرت‌نمایی بود؛ بسیاری از این هنرمندان مسلمان نبودند ولی آدم‌های آزاده‌ای بودند که مخالف سیاست‌های ظالمانه صهیونیستی بودند. یک جایی دیگر این‌ها این‌قدر نفسشان بند می‌آید که شخص بنیامین نتانیاهو می‌رود شکایت می‌کند علیه مثلاً مسابقه‌ی هولوکاست.

 ادامه را بخوانید

https://khl.ink/f/52520

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.