افطاری مشترک چیست

 افطاری مشترک چیست و چرا بهتر است به آن روی آوریم؟

 افطاری در ماه رمضان، همواره یکی از بهانه‌های خوب برای صله رحم و خبر گرفتن از احوال یکدیگر است. رهبر انقلاب در نماز جمعه‌ی 1387/06/29 بدین نکته اشاره کردند:
 «یکی از حقوق ماه رمضان، همین نیکی به برادران، همراهی با نزدیکان، با برادران مسلمان و کمک به یکدیگر است. از سابق هم معمول و مرسوم بود، امروز بیشتر است.»

اما ممکن است بسیاری از خانواده‌ها علی‌رغم علاقه و شوقی که به افطاری دادن دارند، نتوانند حتی افطاری ساده‌ای برای مهمانان‌شان ترتیب دهند. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ آیا اولین راهی که به ذهن خطور می‌کند پاک کردن اصل مساله و افطاری ندادن است؟ خیر! شما می توانید به همراه یک یا دو خانواده دیگر افطاری مشترکی ترتیب دهید و به صورت دسته‌جمعی میزبانی افطاری را به عهده بگیرید. در اینجا با چند دلیل می‌خواهیم بگوییم چرا افطاری مشترک یکی از بهترین راه‌های موجود در حال حاضر است.
 کاهش هزینه‌های افطاری
اولین موضوعی که بعد از جرقه افطاری دادن در ذهن‌مان می‌نشیند، هزینه‌های آن است. افطاری دادن با میزبانی مشترک یک، دو یا چند خانواده دیگر، موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود. به این ترتیب که تمام هزینه‌های یک افطاری بین میزبانان تقسیم می‌شود.

 حفظ فرهنگ حسنه‌ افطاری دادن
با روش افطاری مشترک به حفظ فرهنگ افطاری دادن کمک می‌کنیم. به‌بیانی دیگر با این کار، اجازه نمی‌دهیم مهمانی‌های افطار کمتر از سال‌های گذشته شود و یا حتی برچیده شود.

 پایداری رابطه‌های دوستی و خویشاوندی
افطاری مشترک به حفظ صله ارحام در ماه مهمانی خدا کمک می‌کند. با این روش شما با وجود اینکه هزینه بسیار کمی را تقبل کرده‌اید، باعث رفت و آمد و دید و بازدید دوستان و اقوام شده‌اید.

 به دست آوردن اجر معنوی
با این روش، افراد بیشتری از اجر معنوی افطاری دادن به روزه‌داران برخوردار می‌شوند. ممکن است بسیاری از ما نتوانیم هزینه‌های یک افطاری ساده را تقبل کنیم. آیا به این دلیل باید خودمان را از اجر معنوی افطاری دادن محروم کنیم یا بهتر است هرکسی به قدر وسع‌اش از ماه مهمانی خدا سهمی بردارد؟

 زحمت کمتر
ما خانم‌ها در این شیوه می‌توانیم قرار دو، سه یا چند نفره برای آشپزی و آماده‌سازی افطاری بگذاریم و با این کار علاوه بر هزینه‌ها، زحمت‌ها و خستگی‌ها نیز را تقسیم کنیم.

 تمرین و آموزش همکاری
در خلال افطاری مشترک، آموزش‌های غیرمستقیم و مستقیمی به فرزندان‌مان می‌دهیم. مهم‌ترین آن‌ها مدیریت هزینه‌های زندگی در وضعیت‌ سخت و همکاری و تعاون است. در این میان خودمان نیز تمرین کار گروهی و همکاری میکنیم.

 اگر شما تصمیم گرفته‌اید افطاری مشترکی ترتیب دهید، با هشتگ #افطاری_مشترک عکس افطاری‌های ساده‌تان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و با تگ کردن ریحانه، در پویش افطاری مشترک با ما همراه شوید.

#مهارتهای_زندگی

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.