امام زمان کارهای ما را می بیند

 شهر شیرین کام!
⁉️ در این روزهای شاد و مبارک ما چه‌کاره‌ایم؟

 چیزی به نیمه‌شعبان نمانده. روزهایی که گذشت، روزهای جشن و شادی پیاپی بود و روزهایی که در پیش داریم، روز جشن آزادگی و امیدواری همه مسلمانان جهان است. دل‌های منتظر، به امید آمدن منجی عالم روز ولادت ایشان را جشن می‌گیرند و شادی و سرورِ قلبی‌شان را به کوی و برزن و خیابان‌ها می‌کشانند. اما در این میان ما، فقط باید بیننده و شنونده باشیم؟ آیا فقط باید از دیدن جشن‌ها لذت ببریم؟ سهم ما از این همه شور و نشاط و شادی چیست؟ مگر نه اینکه «شیعتنا خلقوا من طینتنا،‌یفرحون لفرحنا…» ؟
 در ماشین نشسته ام و مدام حدیث «یفرحون لفرحنا» در ذهنم تکرار می‌شود. در خنکای بهار به خیابان ها نگاه می کنم. خیابان ها وکوچه هایی که در آن‌ها آنچنان ردو پای پررنگی از جشن های شعبانیه دیده نمی شود. احساس می‌کنم هنوز شهرمان به خوبی آماده‌ی جشن نیمه‌شعبان نشده. در دلم غر می زنم، کمی به صداوسیما، کمی به نهادهای فرهنگی ذیربط و غیره!
باز صدایی در ناخودآگاهم تکرار کرد: «شیعتنا… یفرحون لفرحنا…» انگار در پس تمام این غرهای درونی، خودم را فراموش کرده‌ام. نقش خودم را و اثر کار خودم را. شما خانم محترم عزیز، دانشجوی گرامی، مادرارجمند، کارمند و رییس و … با توجه  به نقشی که در خانواده و جامعه دارید، برنامه‌ای برای روزهای زیبای شعبان دارید یا فقط قرار است نظاره‌گر باشید؟
 مادر عزیزی که دوست داری الگوی پسرت به جای بتمن‌ها، علی اکبرها باشد، می‌توانی به پسرت بگویی به مناسبت ولادت امام عصرمان، دوستانش را به خانه دعوت کند و شما با تهیه کتاب‌های کودک در زمینه مهدویت، برای بچه‌ها داستان بگویی و شعر بخوانی و به تناسب سن کودک‌تان امام زمان‌شان را به آن‌ها بشناسانی.
 یا مثلا اگر دانشجو هستید، در دانشگاه و خوابگاه با کمک هم‌دانشگاهی‌ها و هم اتاقی‌هایتان می‌توانید از افراد خیر پول جمع‌آوری کنید و به این ترتیب، یک تکه از جهیزیه دختری از خانواده‌های نیازمند را خریداری کنید.
 چند روز پیش که میلاد حضرت عباس علیه السلام بود به سرم زد که بروم تعدادی بادکنک بخرم، بعد یکی یکی بادکنک ها را به کمک بچه‌ها و خانم‌های همسایه باد کردیم.

 در این عید بسیار زیبا، مراقب محیط شهر، حسینیه و مساجد باشیم و از ریختن زباله‌های شربت و شیرینی بپرهیزیم و به بهانه شاد بودن دست به هر کاری نزنیم.
 برای ما بنویسید که شما چگونه قرار است در شادی و نشاط شهر و محله‌تان این روزها شریک باشید.
#مهارتهای_زندگی

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.