انتخاب مسیر مقاومت، پشتوانه عقلانی و منطقی دارد

 انتخاب مسیر مقاومت، پشتوانه عقلانی و منطقی دارد
 برخلاف تسلیم شدن، مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن میشود
 هزینه‌ی تسلیم در برابر دشمن بیشتر از هزینه مقاومت است

 رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی:
?️ امام مسیر مقاومت را انتخاب کرده است. پشتوانه‌ی انتخاب مقاومت از سوی امام بزرگوار ما یک پشتوانه‌ی منطقی و عقلانی است. پشتوانه‌ی علمی و البته دینی است. بنابراین اجزای این منطق را عرض میکنم.

?️ یک جز این است که #مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرف در مقابل تهدید و زورگویی است. هر ملتی که برای شرف و هویت و انسانیت خود ارزش قائل است وقتی ببینید یکی چیزی را میخواهند به او تحمیل بکنند، مقاومت و امتناع و ایستادگی میکند. خود این یک دلیل مستقل و قانع کننده است.

?️ دلیل دوم اینکه مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن میشود؛ برخلاف تسلیم. وقتی که دشمن به شما زور میگوید اگر شما یک قدم عقب برداشتید او جلو می‌آید بدون تردید. راه اینکه او جلو نیاید این است که بایستید. مقاومت و ایستادگی کردن در برابر زیاده خواهی و باج خواهی دشمن راه جلوگیری از پیش آمدن اوست. پس صرفه با مقاومت است. تجربه خود ما در جمهوری اسلامی هم همین را نشان مدهد. هر جا ما مقاومت و ایستادگی کردیم توانستیم پیش بریم. هر جا تسلیم شدیم طبق میل طرف مقابل حرکت کردیم ضربه خوردیم.

 بخش سوم از منطق مقاومت اون چیزی است که من در همین جلسه گفتم این است که مقاومت البته هزینه دارد اما هزینه‌ی تسلیم در برابر دشمن بیشتر است. رژیم پهلوی در مقابل آمریکا تسیلم بود، هم نفت و باج میداد هم توسری میخورد. امروز دولت سعودی هم همینجوره. هم پول میدهد، هم دلار میدهد، هم بر طبق خواسته ی آمریکا عمل میکند و هم توهین میشوند. 98/3/14

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.