انجام تکالیف مدرسه با گوشی

#راه_نما | خیلی اوقات که مشغول انجام تکالیف مدرسه با گوشی هستم والدین فکر می‌کنند بازی می‌کنم. چطور می‌توانم این سوءتفاهم را حل کنم؟

 قصه این روزهایمان را دوست دارم قصه آدم‌هایی که مدام مجبورند با تغییرات مختلف هماهنگ شوند. سبک مدرسه رفتن جدید، سبک معلمی کردن جدید، سبک تکلیف ارائه دادن جدید، سبک امتحان دادن جدید. و … قبلا هم تغییراتی بود که باید با آن هماهنگ می‌شدیم ولی خیلی دیر به دیر و جزئی. اما حالا افتاده‌ایم وسط میدان تغییرات بزرگ و متنوع.

 قصه این روزهایمان را دوست دارم هرچند هماهنگ شدن با تغییرات نیاز به زمان دارد. مادر و پدرهایمان هم از این قاعده مستثنی نیستند و برای هماهنگی با سبک جدید درس خواندن ما نیاز به زمان دارند. پس بیا کمی صبورتر باشیم. البته راهکارهایی هم هست که این فرایند هماهنگی راحت‌تر اتفاق بیفتد.

 باید اعتماد‌سازی کنیم. یعنی اینکه تا حدی آن‌ها را در جریان درس و مشق و نحوه انجام تکالیف و کارهای خود قرار دهیم.

سعی کنیم با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب از کِش‌دار شدن تکالیف و آمیخته شدن همه زندگی با فضای مجازی و درس و تکلیف بپرهیزیم. حتی اگر در برنامه‌ها زمانی را برای بازی و سرگرمی در فضای مجازی قرار می‌دهیم، به آن پایبند باشیم و به والدینمان هم بگوییم که فقط در این زمان مشغول بازی و سرگرمی در فضای مجازی هستیم.

 مراقبت پذیر باشیم. یعنی بپذیریم که والدینمان در مواجهه ما با فضای مجازی نگرانی‌های به حقی دارند و به آنها اجازه بدهیم که از ما مراقبت کنند. همانطور که بعدها وقتی پدر و مادر شویم از فرزندانمان مراقبت خواهیم کرد چون عمیقا دوستشان داریم. البته شاید روش‌های مراقبت با هم فرق داشته باشند.

 قصه این روزهایمان را دوست دارم قصه آدم‌هایی که تلاش می‌کنند اعتماد سازی کنند. برنامه‌ریزی داشته باشند. و با درک نگرانی والدینشان، مراقبت پذیر شوند.

مسائل نوجوانی شما برای‌ نو+جوان مهم است، مشاوران در بخش #راه_نما به سوالات منتخب شما که از طریق @alo_nojavan برای ما بفرستید پاسخ می‌دهند و راهنمایی‌‌تان می‌کنند.

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.