انجام کارها

#راه_نما | مدتی است که برای کارهایم دائم امروز و فردا می‌کنم. تا وقتی هم به لحظات آخر نرسم آنها را انجام نمی‌دهم. لطفا راهنمایی کنید چطور این شرایط را اصلاح کنم؟

 شما در این مشکل تنها نیستید. بسیاری از افراد درجاتی از اهمال کاری را تجربه می‌کنند. این اهمال کاری (تعلل ورزی) به معنی به عقب انداختنِ تصمیم‌های مهم و یا تاخیر انداختن انجام کارها و وظایفِ دارای اولویت است. یک جور زندگی در دقیقه نود!. اما باید راهی پیدا کرده و این مشکل را که معمولا اضطراب هم همراه خودش می‌آورد، حل کرد. ما چند پیشنهاد برای شما داریم:

 همین الان شروعش کنید. ترجیحا بدون تاخیر و بدون هر دلیل‌تراشی دوباره‌ای، همین الان آن کار را آغاز کنید. مثل زمانی که یک تماس واجب برای وقت گرفتن از یک پزشک باید انجام شود، و یا وقتی که خواندن یک کتاب مد‌ت‌ها عقب افتاده است. البته معلوم است که این توصیه مشروط بر این می‌باشد که در کارهای مهم دیگر شما اخلالی ایجاد نشود.

 برای خودتان جایزه تعیین کنید. بعضی کارها بسیار مهم بوده و ارزش گرفتن یک جایزه را دارند. با خودتان رفیق باشید و برای انجام یک کار معین که مدتی است روی دست‌تان مانده، برای خودتان جایزه تعیین کنید.

 یک شریک کاری پیدا کنید. معمولا برای انجام کارها وقتی با دیگران هستیم انگیزه بیشتری داریم. حتی اگر یک شریک کاری مناسب پیدا نکردید، می‌توانید چند دقیقه‌ای را پای حرف کسانی که به شما انگیزه عمل می‌دهند، بنشینید.

 بدبینی نسبت به نتیجه را کنار بگذارید! یک علت عقب انداختن کارها ترس از ارزیابی منفی دیگران و عزت نفس پایین است. ممکن است از ترس آنکه در این کار شکست بخورید یا از عهده آن کار بر نیایید باعث شود آن را به تاخیر بیاندازید. این ترس دست و پا گیر را کنار بگذارید.

 بعضی‌ها فکر می‌کنند همه جوانب و جزئیات کار باید کاملا بدون عییب و نقص انجام شود. این چنین افرادی گاه ویژگی‌های انجام کار را چنان ایده‌آل و بزرگ تلقی می‌کنند که آن را قابل دسترسی نمی‌بینند و به همین خاطر آن را عقب می‌اندازند. با خودتان در جزئیات کارها مدارا کرده و سخت نگیرید.

 برنامه بریزید، مسیر تعیین کنید و کارها را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید! خصوصا قدم‌های اول را طوری بنویسید که فوری و در دسترس قابل انجام باشند.

 مسائل نوجوانی شما برای‌ نو+جوان مهم است، مشاوران در بخش #راه_نما به سوالات منتخب شما که از طریق @alo_nojavan برای ما بفرستید پاسخ می‌دهند و راهنمایی‌‌تان می‌کنند

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
@Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.