انجمن حجتیه ۱

#تحلیل

#انجمن_حجتیه (1)
انجمن حجتیه، تعطیلی یا انحلال؟

یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید که معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید. حضرت صاحب مگر براى چى می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد، ما معصیت کنیم که او بیاید؟
صحیفه امام، ج‏17، ص: 534

 پس از بالا گرفتن فعالیت بهائیان به سرکردگی استعمار، به منظور مقابله با آنها، انجمن خیریه حجتیۀ مهدویه در سال 1332 تأسیس شد.

 این انجمن ابتدا فعالیت‌های خوبی علیه بهائیان داشت به نحوی که بسیاری از عالمان دینی از آنها حمایت می‌کردند و وجوهات شرعی در اختیارشان می‌گذاشتند.

 با گذشت زمان، ماهیت واقعی حجتیه‌ای‌ها آشکار شد. عقایدی چون عدم مداخله در امور سیاسی، ترویج ظلم و ستم، همکاری با ساواک و… باعث مخالفت برخی بزرگان از جمله امام خمینی با آنها شد.

 امام خمینی در سال 62 طی یک سخنرانی، علیه آنها موضع‌گیری نمود و آنها نیز با صدور بیانیه‌ای به صورت رسمی اعلان تعطیلی کردند.

 اما وقتی امام راحل بیانیۀ آنها را مشاهده نمود، با بصیرت و تیزبینی خاصی که داشتند چنین فرمودند: «تعطیل غیر از انحلال است.» ولی آنها هرگز اعلام انحلال نکردند.

 همان طور که امام راحل تشخیص داده بود، آنها هنوز هم فعالیت‌هایی دارند که حوزویان به ویژه #مرکز_تخصصی_مهدیت باید علیه آنها افشاگری نمایند.

#رضا_خدری

#رحا

#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.