این خانه نزدیک است

#خواندنی | این خانه نزدیک است

 چند روایت خواندنی از زندگی امام عالم و معلم، امام جعفر صادق علیه‌السلام

 شب، مثل مخملی پولک‌نشان، بر فراز آسمان شهر گسترده شده. فانوس‌ها، مشعل‌ها و چراغ‌های پیه‌سوز خانه‌ها، یک به یک، رو به خاموشی می‌روند؛ آن‌قدر که ساعتی از نیمه‌شب نگذشته و نور کم‌جان ستاره‌هاست که بر خاموشی و سکوت شهر خط می‌اندازد.
درِ خانه، به‌آهستگی باز می‌شود. شمایل مرد، با انبان‌های همیشگی‌اش بر دوش، در آستانه در ظاهر می‌شود. بوی نان تازه به مشام می‌رسد. مرد، عبا را بر شانه‌اش مرتب می‌کند؛ سر به زیر می‌اندازد و به راه می‌افتد. خانه‌ها را یکی پس از دیگری رد می‌کند تا به نشان‌کرده‌ها برسد، به خانه‌های محقر و کوچکی که رنج گرسنگی از پنجره‌هایشان به بیرون درز می‌کند.
 مرد، در می‌زند و پیش از آنکه در گشوده شود تکه‌ای نان و خوراکی برای اهالی خانه می‌گذارد. پا تند می‌کند و می‌رود. فقرای مدینه تا انتهای تاریکی را چشم می‌دوانند، اما صاحب‌کرم همه این‌سال‌ها را نمی‌بینند. کسی اما اگر شرح روزگار علی علیه‌السلام را شنیده باشد، زود می‌فهمد شیوه، شیوه علی علیه‌السلام است و صاحب‌کرم، از اولاد علی علیه‌السلام. جعفربن‌محمد، امام صادق علیه‌السلام، مثل روشن‌ترین‌ ستاره شب، از پیچ کوچه گذشت و رفت تا سفره خالی بعدی.

 برای خواندن متن کامل به سایت یا #نرم_افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?
https://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=17503

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.