این کار خطر داره...

این کار خطر داره…

#خواندنی

 هم‌زمان با داغ شدن مجدد بحث مذاکره با آمریکا، «خط حزب‌الله» سرانجام این موضوع را بررسی کرده که در ادامه خلاصه‌ای از آن را می‌خوانیم:

 این یک واقعیت انکارناپذیر است که آمریکایی‌ها به #مذاکره با ایران احتیاج دارند. چرا؟ حداقل به دو دلیل عمده: اول آنکه قدرت ایالات متحده، روز به روز در حال افول است، پس نیاز دارند به افکار عمومی جهان نشان دهند که هم‌چنان قدرت برتر دنیا و محور تحولات آن هستند. دوم آنکه جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت نوظهور، توانسته است در سال‌های اخیر، عمق راهبردی خود را روز به روز گسترش داده و در عین حال، سیاست مستقل بودن خود از نظام سلطه را هم به معرض نمایش بگذارد، پس کشاندن چنین کشوری به میز مذاکره، برای مقامات آمریکایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 اما چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم؟

⁉️ این سؤالی کلیدی است و این روزها توسط برخی مطرح می‌شود. برای پاسخ به آن اما بیایید سؤال را برعکس کنیم و بپرسیم که اگر فرضا با آمریکا مذاکره کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ در این صورت، طبعا نتیجه‌ آن از سه حالت خارج نیست:

#اول، دو طرف پای میز مذاکره بروند و بعد از ساعت‌ها و روزها گفتگو کردن، به دلیل تعارض شدید #دیدگاه‌ها، به نتیجه‌ای نرسند و میز مذاکره را ترک کنند. واضح است که در این حالت، نه تنها چیزی عاید کشور نمی‌شود بلکه فرصت‌های کشور هم به هدر می‌رود، و فضاسازی‌ها علیه ایران به شکل سنگین‌تری از سر گرفته خواهد شد که ایران نمی‌خواهد مذاکرات به نتیجه برسد!

#دوم، دو طرف بعد از مذاکرات فشرده و بحث‌های فراوان، در بهترین حالت به توافقی شبیه همین توافق موسوم به #برجام برسند. در این حالت، سؤال آن است که آیا منافع ایران از این متن حاصل خواهد شد؟ از این مهم‌تر، اساسا چه تضمینی وجود دارد که دولت بعدی ایالات متحده، مانند دولت فعلی، به‌طور یک‌جانبه از آن خارج نشود؟ و اصلا چرا باید مسیری را که یک بار آزموده‌ایم و به نتیجه‌ای هم نرسیده‌ایم، مجددا تکرار کنیم؟

#سوم هم اینکه آمریکا به مذاکرات، به صورت یک بسته‌ کامل که فراتر از موضوع هسته‌ای نگریسته و خواستار #مذاکرات_جامع با ایران، بر سر سایر موضوعات مهم مانند #فعالیت‌های_منطقه‌ای ایران، #تسلیحات_موشکی، #حقوق_بشر، حمایت ایران از #گروه‌های_محور_مقاومت هستند. مثل روز روشن است که پیامد چنین مذاکره‌ای نیز تهی کردن کشور از #مؤلفه‌های_قدرت خود است و در این صورت، کشور بیش از هر زمان دیگری به گزینه‌ #حمله‌ی_نظامی نزدیک‌تر خواهد شد. بنابراین هیچکدام از سه حالت فوق، در بردارنده‌ #منافع_ملی کشور و مردم نخواهد بود.

 پس چه باید کرد؟
حال که مشخص شد مذاکره با آمریکا، «بی فایده و باضرر» است، باید به این سؤال پاسخ داد که پس چه باید کرد و راه چاره چیست؟ جواب این سؤال را آقا در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بیان کردند: رساندن کشور به #نقطه‌ی_بازدارندگی. «هدف #مقاومت عبارت است از رسیدن به نقطه‌ی بازدارندگی. هم در اقتصاد، هم در مسائل سیاسی کشور، هم در مسائل اجتماعی، هم در مسائل نظامی باید به نقطه‌ای برسیم که این نقطه بازدارنده باشد، یعنی بتواند جوری خود را نشان بدهد که دشمن را از تعرّض به ملّت ایران در همه‌ی زمینه‌ها منصرف کند؛ دشمن ببیند فایده‌ای ندارد و با ملّت ایران نمی‌تواند کاری بکند.»

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
@Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.