با احترام به روح درخت!

 با احترام به روح درخت!

 مزایای کتاب الکترونیکی نسبت به کتاب کاغذی چیست؟

 اهمیت کتاب‌خوانی و عجین شدن آن با زندگی روزمره و سبک زندگی آنچنان است که رهبر فرزانه‌مان فرمودند: «ما باید جوانان را به کتاب‌خوانی عادت دهیم، کودکان را به کتاب‌خوانی عادت دهیم؛ که این تا آخر عمر همراهشان خواهد بود… آنچه که همیشه برای انسان می‌ماند، کتاب‌خوانی در سنین پایین است.».
جریان پیشرفت تکنولوژی در حال اثرگذاری بر سبک زندگی و حتی سبک کتاب‌خوانی نیز هست. تا جایی که انتخاب بین کتاب الکترونیکی و کاغذی برای بعضی از مخاطبان این کالای فرهنگی، سخت شده است!
منکر مزایا و معایب این دو گونه کتاب نیستیم، اما در یادداشت پیش رو تنها به ذکر مزایای کتاب الکترونیکی می‌پردازیم.
 قیمتِ انگیزاننده

با افزایش قیمت کاغذ، گریزی از افزایش قیمت کتاب نیست؛ شاید برای برخی از مخاطبان، کار به جایی برسد که دیگر حریف قیمت این دوست‌داشتنی فرهنگی نشوند و به فکر حذف آن از سبد خانوار بیفتند. اما راه‌حل ساده‌ای پیش رو است؛ استفاده از کتاب‌های الکترونیکی که معمولا نصف یا یک‌سوم نسخه‌ی کاغذی، قیمت دارند، و گاهی حتی کمتر! البته مراقب باشید کتاب الکترونیکی دارای مجوز بخرید که حق کپی‌رایت و حق ناشر نیز محفوظ بماند.

 حفاظت از محیط زیست

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر ارتباط تنگاتنگ بین قطع درختان و تولید کاغذ شود. بنابراین برای حفظ محیط زیست، باید از درختان محافظت و از قطع آنها جلوگیری کرد. مسلما ترویج کتاب‌های الکترونیکی و کاهش چاپ و تولید کتاب‌های کاغذی، گام بزرگی برای حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

 فضای نگهداری

در زندگی شهری امروز که خانه‌ها کوچک و فضا محدود است، نگهداری از کتاب‌های کاغذی، خود، دل‌مشغولی بزرگی به حساب می‌آید. متأسفانه‌ در خانه‌های کوچک بسیاری از ما، جایی برای کتابخانه‌ای مناسب وجود ندارد و ناچار می‌شویم کتاب‌هایمان را در خانه‌های پدری‌مان به امانت بگذاریم تا زمانی که خانه‌ی بزرگتری با کتابخانه‌ای در خور، تهیه کنیم. اما در این فاصله می‌توانیم کتاب‌های الکترونیکی را بخوانیم که در حافظه‌ی دستگاه‌های الکترونیکی هم چندان فضایی اشغال نمی‌کنند.

 حفاظت از کتاب

دغدغه‌ی بسیاری از کتاب‌خوان‌های مستأجر، جابه‌جایی انبوه کتاب‌هایشان در هر اسباب‌کشی است، بدون اینکه کمترین آسیبی به کتاب‌ها برسد. محافظت از کتاب‌ها در مقابل شیطنت کودکان (پاره و کثیف کردن صفحات) هم مسأله‌ی قابل‌توجه دیگری است؛ در حالی که در مورد کتاب‌های الکترونیکی چنین دغدغه‌هایی وجود ندارد و به سادگی و بدون کمترین زحمت و آسیبی می‌توان آنها را جابه‌جا و حفظ کرد.

 دسترسی به کتاب و محتوای آن

تهیه‌ی کتاب‌های الکترونیکی بسیار راحت و سریع است، بدون اینکه در ترافیک بمانید یا مجبور باشید آلودگی هوای شهر را تحمل کنید! با یک جست‌وجوی ساده‌ی اینترنتی و پرداخت الکترونیکی، صاحب کتاب می‌شوید و می‌توانید در صفحات کتاب، واژه یا بخش موردنظرتان را هم جست‌وجو کنید.
 ‌#مهارتهای_زندگی

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.