بازوی ضد تروریستی انقلاب اسلامی 2

ادامه #سخن_هفته 

🔹این تجربیات و عملکرد موفق باعث شد که حفاظت از کشور در برابر پدیده شوم هواپیماربایی و اقدامات تروریستی در آسمان هم به عهده سپاه پاسداران قرار بگیرد. سپاه حفاظت هواپیمایی کشور با خنثی‌سازی اقدامات تروریستی متعدد توانست خدمت ارزنده‌ای به کشور و مردم کند. با اتمام جنگ تحمیلی هرچند خطر تجاوز دشمن خارجی با همکاری و هماهنگی نیروهای مسلح کشور دفع شد اما حفاظت و پاسداری از منافع و دستاوردهای انقلاب اسلامی تمام نشده بود. ناامنی‌های گسترده توسط اشرار در جنوب شرق و شمال غرب کشور به حدی رسید که پرونده امنیتی این مناطق هم در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفت. پرونده‌ای که با استقرار قرارگاه‌های عملیاتی و امنیتی در این مناطق اجرایی شد. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بخشی از دوران مسئولیت خود را در یکی از همین قرارگاه‌ها در جنوب شرق کشور سپری کرد و با به‌کارگیری هم‌زمان رویکردهای امنیتی، اجتماعی و اقتصادی توانست امنیت را به زیست‌بوم آن منطقه بازگرداند. با همین تجربیات بود که آرام‌آرام  توان ضد تروریستی سپاه بالا  رفت. 

🔻  مبارزه با فتنه‌های داخلی و منطقه‌ای

🔹مقابله با اقدامات و ناامنی‌های داخلی در دهه‌های بعدی تا امروز نیز  وجه مهم دیگری از اقدامات سپاه پاسداران است. اما مهم‌ترین بخش کارنامه سپاه مقابله با جریان تروریستی و ضد انسانی تکفیری‌ها در سوریه و عراق در دهه ۹۰ شمسی بود. سوءاستفاده از بعضی شکاف‌ها ی اجتماعی در درون این کشورها در کنار بعضی اقدامات و از همه مهم‌تر حمایت تمام‌قد سرویس‌های امنیتی غرب، کار را به‌جایی رساند که در اواسط دهه ۹۰ شمسی بخش زیادی از شمال عراق و جنوب سوریه به اشغال یک موجود سرطانی به‌نام داعش درآمد. غده‌ای که نه‌تنها سرمایه‌های انسانی و مالی و اجتماعی این دو کشور را ذبح و منابع این کشورها را غارت کرد بلکه هم‌راستا با طرح آمریکایی‌ها برای تغییر نقشه غرب آسیا، قصد داشت کشور جعلی‌ای را بین عراق و سوریه هم به‌نام دولت اسلامی عراق و شام ایجاد کند. 

کاری که صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه برای آن خیز برداشته و شکست خوردند را حالا داعش و تکفیری‌ها داشتند با موفقیت انجام می‌دادند. همه این‌ها در کنار اهمیت جبهه شام به‌عنوان پشتیبان اصلی مقاومت ضد صهیونیستی در لبنان و فلسطین باعث شد تا جمهوری اسلامی برای مبارزه با این غده سرطانیِ استعمارساز درنگ نکند. پرونده باز هم در اختیار سپاه پاسداران و بازوی برون‌مرزی آن یعنی نیروی قدس و فرمانده سرافراز آن قرار گرفت. انگار که همه تجربیات ضدترویستی این نهاد از مبارزه با گروهک‌های تجزیه‌طلب در ابتدای انقلاب و مهار اقدامات تروریستی منافقین در دهه ۶۰ و جنگ تحمیلی تا فتنه‌های سیاسی بعدی قرار بود مقدماتی باشند برای یک پرونده بزرگ‌تر. پرونده‌ای که حالا با گذشت حدود ۱۳ سال از ورود مستشاری پیروزمندانه سپاه پاسداران و هدایت نیروهای مقاومت مردمی این کشورها نتایج آن نه‌تنها برای ایران و مردم منطقه بلکه دنیا روشن شده است. 

نه نقشه سیاسی منطقه تغییر کرد نه جریان‌های تکفیری موفق به تشکیل دولت و حاکمیت سیاسی در منطقه شدند و نه جبهه پشتیبان مقاومت ضد صهیونیستی آسیب دید. هرچند که برای رسیدن به این هدف مجاهدان سرافرازی به شهادت رسیدند، اما حالا مرزهای دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از جغرافیای سیاسی کشور به چند هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر و تا سواحل مدیترانه و مرزهای فلسطین اشغالی گسترده شده است. عامل اصلی این موفقیت منطقه‌ای در درجه اول فکر و جهان‌بینی توحیدی‌ای بود که با نفس قدسی خمینی کبیر احیا شد. نتایج بعدی این اتفاق مبارک، تشکیل یک سازمان بزرگ ضد تروریستی است که در کنار دیگر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی در هیچ نقطه‌ای از جغرافیای این کره خاکی ابایی ندارد.

 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله

 @Khatt_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.