بازگشت به نهج‌البلاغه 

​بازخوانی | بازگشت به #نهج_البلاغه

 بازخوانی تأکیدات و توصیه‌های رهبر انقلاب درباره «نهج‌البلاغه»

«در همه‌ی بخشهایی که برای یک انسان کامل و برای یک جامعه‌ی انقلابی کامل، لازم و ضروری است نهج‌البلاغه بهترین و وافی‌ترین مطالب را ارائه می‌دهد.»  ۱۳۵۹/۰۲/۱۳

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مناسبت‌های گوناگون درباره‌ی جایگاه نهج‌البلاغه و اهمیت مطالعه و اُنس با این کتاب ارزشمند سخن گفته‌اند. رسانه KHAMENEI.IR در این مطلب، اهمیت و جایگاه نهج‌البلاغه و همچنین توصیه‌ها و تذکرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی مطالعه‌ی این کتاب و عمل به آن را بازخوانی می‌کند.

نهج‌البلاغه هیچ میدانی از میدانهای زندگی را فروگذار نکرده، مگر این‌که در آن بلیغ‌ترین، رساترین، پرمغزترین و پرمحتواترین سخن را بیان کرده. یک نگاهی به فهرست نهج‌البلاغه… نشان می‌دهد که این کتاب چقدر چند بعدی و چند جانبه است و این واقعا یک شگفتی است.

۱۳۵۹/۰۲/۱۳ 

 «نهج البلاغه» اوج هنر و اوج زیبایی است؛ زیبایی لفظ و زیبایی معناست. انسان مبهوت می‌ماند! هیچ شاعر بزرگ عرب، هیچ نویسنده‌ی هنرمند عرب، نتوانسته بگوید که من از مراجعه‌ی به نهج‌البلاغه بی‌نیازم. 

۱۳۷۸/۱۰/۱۰

 ما میتوانیم پایه‌های اعتقاد کامل و جامع به اسلام را در این کتاب [نهج‌البلاغه] پیدا کنیم. این کتاب وقتی در کنار قرآن قرار بگیرد، یقینا تالی قرآن است. یعنی ما دیگر کتابی نداریم که دارای این حد از اعتبار و جامعیت و قدمت باشد. 

۱۳۶۴/۰۱/۱۹

  در نهج‌‌‌‌البلاغه همه‌‌‌‌ی ابعاد یک شخصیت والای انسانی وجود دارد. از معرفت، از اخلاق، از خصلتهای ویژه‌‌‌‌ی یک انسان منهای آموزشهایی اسلامی و از اخلاق ویژه و والایی که فقط اسلام به انسانها تعلیم داده. یک انسان کامل در نهج‌‌‌‌البلاغه مجسم میشود و آن انسان کامل خودِ امیرالمؤمنین است. 

۱۳۶۳/۰۱/۲۶ 

 امروز میشود از دیدگاه دقیق و نافذ امیرالمؤمنین علی علیه‌‌‌‌السّلام به واقعیتهای جامعه و واقعیتهای جهان نگاه کرد و بسیاری از حقایق را دید و شناخت و علاج آنها را پیدا کرد. لذاست که به نظر ما امروز از همیشه به نهج‌‌‌‌البلاغه ما محتاج‌تریم.

۱۳۶۳/۰۱/۲۶ 

 عزیزان با نهج‌البلاغه انس پیدا کنید. نهج‌البلاغه، خیلی بیدار کننده و هوشیار کننده و خیلی قابل تدبر است… اگر خدای متعال توفیق داد و یک قدم جلو رفتید، آن وقت با صحیفه‌ی سجادیه انس بگیرید. 

۱۳۷۸/۰۹/۰۱

متن کامل این گزیده بیانات را از اینجا بخوانید: 

khl.ink/f/50648

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.