برای آرامش یکدیگر آستین بالا بزنیم

در ایام کرونا و قرنطینه خانگی در فضای مجازی چه کنیم؟
برای آرامش یکدیگر آستین بالا بزنیم

 رهبر انقلاب در بیاناتی که پس از کاشت نهال داشتند فرمودند: «مردم عزیزمان از توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مجموعه‌های مسئول تخطّی نکنند.»
 یکی از این توصیه‌ها که در روزهای اخیر مکرر شنیده‌ایم آن است که سعی کنیم برای حفظ سلامتی خود و عزیزانمان کمتر از خانه خارج شویم. این روزها که فعالیت‌های اجتماعی، حضور در جامعه، مهمانی رفتن و مهمانی دادن و بدو بدوهای پایان سال و اسفند، معطل ویروس مانده‌اند، طبیعی است که زمان بیشتری را در فضای مجازی می‌گذرانیم.
 روزهای اول همه‌مان افتاده بودیم دنبال خبر و آمار و در فضای مه‌آلودی که نمی‌دانستیم قدم بعدی‌مان چیست، می‌خواستیم بفهمیم تکلیف‌مان چه می‌شود.
 اما حالا که همه چیز واضح و شفاف شده و محتواهای مربوط به کرونا ویروس و بهداشت و … به اندازه کافی در تمام شبکه‌های مجازی و رسانه‌های جمعی پیدا می‌شود و با #سبک_زندگی جدید داریم کنار می‌آییم، می خواهیم بدانیم در این فضا چه طور رفتار کنیم که آرامش خودمان و جامعه تأمین شود؛ با ما همراه باشید:

 زندگی خودتان را مدیریت کنید. زمان‌مان بیشتر شده، کارهای کمتری برای انجام دادن داریم، حوصله‌مان سر می‌رود، کنجکاوتر و حساس‌تر شده‌ایم و در نتیجه زمان بیشتری در فضای مجازی وقت می گذرانیم، اما اولین قدم و مهمترین کار شما این است که زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کلا وقت گذرانی با اینترنت را کم کنید. به زمانی که تعیین می کنید پایبند باشید.

 هر مطلبی را به اشتراک نگذارید. خبر کرونا گرفتن این مسئول و آن آشنا، آمار مرگ و میر، پیش‌بینی‌های غیرعلمی و کلیپ‌هایی که نمی توانید اصالتش را تضمین کنید را به برای کسی نفرستید، خودتان هم نخوانید و نبینید.

به جای به اشتراک گذاشتن مطالب دیگران، خودتان محتوا تولید کنید. این کار هم سرگرمتان می‌کند و هم برای خودتان و دیگران مفید است. حین تولید محتوا به چند نکته دقت کنید: محتوایتان سند درست داشته باشد، روحیه بخش و انگیزشی باشد، به جریان زندگی و امید اشاره کند.

 خلاق باشید و دورهمی های فامیلی و صله رحمی که فرصت واقعی‌اش موقتا از دست رفته است، از طریق فضای مجازی برگزار کنید. در این دورهمی‌ها از ناامیدی و سمی کردن فضا دوری کنید و به فامیل و دوستانتان امید و دلخوشی بدهید.
#مهارتهای_زندگی

 شما هم اگر نظری دارید به @reyhanehcontact‌ ارسال کنید.

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.