بپا جا نمونی

#ماموریت | #بپا_جا_نمونی!

 مأموریت نو+جوان برای کسانی که می‌خواهند امسال زنده باشند

 یک سلام دمِ بهاری به تو دوست نو+جوان
- زودباش دیگه! معطل چی هستی؟
- نمی‌تونم! خیلی سخته. از دنیای اون بالا می‌ترسم.
- نترس! اون بالا پر از نوره، مگه عاشق نور نبودی؟ دیر بجُنبی، مُردی!

 شروع قصه
دقیقا قصه از همین‌جا شروع می‌شود، از همین جا که وقتی همه چیز فراهم است اگر حواس‌مان به بهار نباشد، از بیدارباشِ دنیا جا می‌مانیم. مرحوم سعدی هم هشت قرن پیش فرمود «هرگیاهی که به نوروز نجنبد حطب* است». در این احوال چه چیزی قشنگ‌تر از این که هر روز و هر لحظه به دنیا ثابت کنیم زنده‌ایم و هنوز جریان داریم؟ ثابت کنیم هر روز عاشق نوریم و هر روز عاشق‌تریم؟ ثابت کنیم که آنچه هستیم، تمام وجودمان نیست بلکه مثل یک گیاه می‌توانیم سر از خاک در بیاوریم و از فرش به عرش برویم. بیا این بهار همراه رشد خودمان، شرایط را برای بذری فراهم کنیم که سعی می‌کند زنده بودنش را به عالم اثبات کند.

۱_ قدم اول
برای قدم اول کافی‌است:
 همین حالا در حال خوردن هر گیاهی که هستی، دست نگه داری! دقیق نگاهش کن و ببین کجایش را می‌توانی بکاری؟! الان بهترین فرصت کاشت برخی از بذرهاست. مثلا از همان فلفل دلمه‌ای که برای سالادِ ناهار استفاده کردید شروع کنیم. دانه‌هایش را جدا و روش کاشتنش را در اینترنت جستجو کن. با دانه‌های یک عدد فلفل ‌دلمه‌ای می‌توانی تعداد زیادی جوانه‌ فلفل دلمه‌ای به دست بیاوری. دانه‌های مرکبات مثل پرتقال و لیمو و نارنگی نیز در دو هفته از خاک سر می‌آورند و با برگ‌های درشت سلام می‌کنند. از تخمه کدوحلوایی هم غافل نشو.
 حالا با سلیقه‌‌ات کار داریم، بعد از این که از خاک سر درآوردند در گلدان‌های جدا بکار و تزئین کن. از گلدانت عکس بگیر و با هشتگ#سبزباش برایمان بفرست.

 چطوری مأموریت را بارگذاری کنم؟

 به صفحه «خودم» در #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان برو، حالا یک ➕ کوچک کنار صفحه سمت راست می‌بینی، روی آن کلیک کن. در قسمت موضوع، مأموریت را انتخاب کن و در قسمت بارگذاری عکس یا فیلم، عکس یا فیلمی که از گلدان‌هایت، روش کاشتن یا تزئین‌شان تهیه کردی را بارگذاری کن.

 دوستانت را به مأموریت #سبزباش دعوت کن.

حطب: هیزم، چوب خشک

 نوجوان؛ انرژی امید ابتکار
 @nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.