تحلیل 46 سال پیش آقا درباره مراسم اربعین

 تحلیل 46 سال پیش آقا درباره مراسم #اربعین

 46 سال پیش، آقا در تاریخ 1352/12/24 در سلسله جلساتی در مسجد امام حسن(علیه‌السلام) مشهد، به‌مناسبت تقارن با شب اربعین حسینی(علیه‌السلام)، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه می‌دهند. بخش هایی از این تحلیل را با هم می‌خوانیم:

 کنگره جهانی اربعین
 یک کنگره‌ جهانی لازم بود براى شیعیانِ روزگار ائمّه(ع). این کنگره‏‌ى جهانى را معیّن کردند، وقتش را هم معیّن کردند؛ گفتند در این موعدِ معیّن، در آن کنگره هرکس بتواند شرکت کند. آن موعد، روز #اربعین است؛ و جاى شرکت، سرزمین #کربلا است؛ چون روح شیعه روح کربلائى است، روح عاشورائى است؛ در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است.

 تا قلب دشمن…
 شیعه هرجا که هست دنباله‌‏روِ عاشوراى حسین است. این است که مى‏‌بینیم همه جا این تپش‌هایى که در شیعه مکشوف شده، از آن مرقد پاک ناشى است؛ اینها شعله‌‏هایى بوده که از آن روح مقدّس و پاک و از آن تربت عالى‏‌مقدار سرکشیده؛ به جان‌ها و روح‌ها زده؛ انسان‌ها را به گلوله‌‏هاى داغى تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده.

 سرزمین خاطره ها
 بنابراین، مسئله‌‏ى #اربعین یک مسئله‌‏ى مهمّى است. اربعین یعنى میعاد شیعیان در یک کنگره‌‏ى بین‌‏المللى، جهانى، در یک سرزمینى که خود آن سرزمین خاطره‌‏انگیز است؛ سرزمین خاطره‌‏ها است؛ خاطره‌‏هاى باشکوه، خاطره‌‏هاى عظیم؛ سرزمین شهدا، مزار کشته‌‏شدگان راه خدا. اینجا جمع بشوند پیروان تشیّع، و دست برادرى و پیمان وفادارىِ هرچه بیشتر ببندند. این اربعین است.

#الحسین_یجمعنا

 رسانه اختصاصی نوجوانان سایت رهبر انقلاب
 @Nojavan_Khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.