تغییر ساختار دانش‌بنیان، در تقسیم‌کار اجتماعی

 #تحلیل_و_تبیین | تغییر ساختار دانش‌بنیان، در تقسیم‌کار اجتماعی

? گفت‌وگو با دکتر حامد حاجی‌حیدری، استادیار و عضو هیأت علمی دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران

?بخش عمده‌ای از آنچه امروز نه‌فقط در ایران، بلکه در سرتاسر جهان و حتی کشورهایی که در خط مقدم توسعه متعارف هستند، به «بحران بیکاری» توصیف می‌شود، بازمی‌گردد به اینکه ماهیت تازه اقتصاد، یا همان اقتصاد دانش‌بنیان و فناورانه، به‌درستی از جانب سیاستمداران، حتی از جانب عمده‌ای از اقتصاددانان و عالمان علوم رفتاری درک و پذیرفته نشده است.

?به‌رغم تصور معمول، پذیرش نقش تازه فناوری و دانش در «تقسیم‌کار»، نه‌تنها بحران اشتغال را تشدید نمی‌کند، بلکه به اشتغال خلاق ابعاد تازه‌ای می‌بخشد و اساساً آن را از گره بحران خارج می‌سازد.

?هر نوع سازمان دانش‌بنیان، قلب ساختار مدنی آینده را می‌سازد؛ و نه‌فقط فرصت‌های شغلی، بلکه هر نوع ظرفیت کنشگری آینده را نظم و نسق و شتاب می‌بخشد.

?ما احتیاج به یک نوآوری در فرمول و قاعده آموزش داریم که تغییرات آینده را در خود هضم کند و ضمن حفظ ثبات کلی خود ذاتاً چابک و تطبیق‌یابنده و یادگیرنده باشد.

? باید ضمن حفظ اهتمام محوری به موضوع تغییر نظام تقسیم‌کار، مفهوم «اشتغال» را تنوع بخشید تا پاسخ‌گوی تحول عظیم روی داده در عرضه نیروی کار انسانی و فناورانه گردد.

 ادامه را بخوانید

https://khl.ink/f/50245

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.