تمرکز موقع مطالعه

#راه_نما | وقتی درس می‌خوانم در چند دقیقه اول همه چیز خیلی خوب پیش می‌رود، ولی کم‌کم افکار دیگر سراغم می‌آید و وقتی متوجه می‌شوم که کلی زمان ازدست داده‌ام. برای ایجاد تمرکز موقع مطالعه راهنمایی‌ام کنید.

 ذهن ما یک جورهایی اهل صرفه‌جوئی است! مثلا اگر ده روز از یک خیابان رد شوی، فقط خاطره همان روزی را با جزییات نگه می‌دارد که اتفاق خاصی در آن خیابان افتاده باشد. هنگام تمرکز هم همین‌طوری است. مغزمان اگر ببیند چیزی حاشیه‌ای و بیهوده است، فوری توجه‌اش را برمی‌دارد می‌برد سراغ چیز دیگر تا در مصرف توجه صرفه‌جوئی کند!

 اولین اصل این است: کاری کنیم که نوشته‌های درس، برای ذهنمان مهم بشوند!
درس خواندن‌های دونفره
درس خواندن با تمرین این فکر که :《وای این درسه چقدر جذابه!》
درس خواندن وقتی مطلب قبلی را به بعدی‌ها ربط می‌دهیم.

 و یک راه خیلی کلیدی:
درس خواندن با سوال!

 کمی به صفحات کتاب نگاه کن یا سراغ نمونه سوالات برو، سوالی پیدا کن، کمی با آن کلنجار برو، حالا ذهنت را به اندازه کافی قلقلک داده‌ای، شبیه چاله‌ای که کنده شده باشد، آماده ورود مطالب درس هستی تا برایت چاله را پر کنند! این جور وقت‌ها ذهن کمتر دلش می‌خواهد به جاهای مختلف پرواز کند و تمرکز حواس بیشتری داری.

 قلق‌های خودت را پیدا کن. چه زمانی بهتر تمرکز داری؟ جای ساکت؟ صبح‌ها؟ وقتی روی میز باشی؟ مثل یک کاشف دنبال این باش که مدل خودت را پیدا کنی.
 گوشی‌های هوشمند و اطلاعات کوچولوی کم‌عمق سریع‌شان، ذهن‌های ما را بد عادت می‌کند. اگر دنبال یک ذهن هوشمندی، تا می‌توانی از آن‌ها فاصله بگیر!. (قبلا در مورد راه‌حل‌های این قسمت با هم کمی صحبت کردیم)

 راستی این را هم بگویم که مشکلات تمرکز وقتی جدی باشند نیاز به مراجعه به پزشک خواهند داشت. ان شالله که تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد البته.

 مسائل نوجوانی شما برای‌ نو+جوان مهم است، مشاوران در بخش #راه_نما به سوالات منتخب شما که از طریق @alo_nojavan برای ما بفرستید پاسخ می‌دهند و راهنمایی‌‌تان می‌کنند

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
@Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.