تولید علم در چهارچوب جهان‌بینی توحیدی

#تبیین_و_تحلیل | تولید علم در چهارچوب جهان‌بینی توحیدی

 یادداشتی از دکتر مهدی گلشنی
فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز، پژوهشگر فلسفه علم، عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران

 بمناسبت بیانیه #گام_دوم_انقلاب

 درست است که ما پس از انقلاب در حوزه‌های مختلف پیشرفت داشته‌ایم، اما این‌ها در حد ظرفیت عظیم کشور ما نبوده و این بخاطر غفلت مسئولان از این ظرفیت بزرگ بوده است، و دلیل عمده‌ی آن عدم رعایت شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها است.

 جوانان باید با آگاهی از ظرفیت‌های کشور و توجه به اقتضائات زمان درصدد آگاهی‌بخشی به جامعه برای استفاده‌ی از ظرفیت‌های عظیم کشور باشند و مسئولان را به استفاده‌ی از این ظرفیت‌ها تشویق کنند. رهبر انقلاب دو ویژگی اساسی را متذکر می‌شوند: «همت بلند» و «انگیزه‌های انقلابی جوانان». مسئولان و افراد جامعه باید مراقب باشند که آن‌ها تضعیف نشوند.

 الان غرب درصدد ناامید ساختن مردم ما از آینده‌ی کشور است و ما را در محاصره‌ی تبلیغاتی انداخته است. جوانان باید در تقویت هویت دینی-ملی خود و جامعه بکوشند و نهال امید به آینده را در جامعه‌ی ما پرورش دهند و ترس و نومیدی را از افراد جامعه‌ی ما بزدایند.

 گاه به خارج، عدم توجه به ظرفیّت نیروی انسانی کشور، عدم برنامه‌ریزی‌های مناسب اقتصادی، و عدم رعایت اولویّت‌ها منجر به ایجاد مشکل در زندگی مردم از قبیل بیکاری جوان‌ها، و فقر درآمدی طبقه‌ی ضعیف و امثال آن شده و نومیدی را در بعضی اقشار جامعه تقویت کرده است. جوان‌های دغدعه‌مند می‌توانند با آگاه ساختن مسئولین از خطاها و دادن امید به جامعه، روحیه‌ی امید را در جامعه‌ی ما تقویت کنند.

 می‌توان گفت که لازمه‌ی رسیدن به تمدن نوین اسلامی، حضور و حرکت جوانان از طریق مشارکت در شکستن مرزهای دانش و تولید علوم در چهارچوب جهان‌بینی توحیدی است، که در عرصه‌های فرهنگی، فنّاوری و اقتصادی مؤثر و تعیین کننده است.

 ادامه یادداشت جدید را بخوانید ?

http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41721

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.