جاماندگان کربلا

#ماجرا | جاماندگان کربلا

 خواندن تاریخ و سرگذشت پیشینیان برای ما که در حال برنامه‌ریزی برای آینده‌مان هستیم، پر از درس است، حالا اگر این سرگذشت مربوط به حادثه عظیم تاریخ شیعه یعنی کربلا، این درس و تجربه تاریخی قیمتی هزاران برابر پیدا می‌کند، مروری می‌کنیم بر چند روایت از جاماندگان کربلا، کسانی که پشیمانی‌ بی‌فایده‌شان در تاریخ ثبت شد:

1️⃣ اشک‌های کوفی 

? نه به آن نامه فرستادن ها و نه به آن جنگاوری ها در سپاه عمر سعد، کوفی ها خودشان هم نمی‌فهمیدند دارند چه کار می کنند. روزی هم که کاروان اسرای کربلا به کوفه رسید حسابی اشک و ناله داشتند سر بدهند ولی چه فایده.

 حذلم بن ستیر می گوید: وقتی اهل بیت را سوار بر شتران بى‏‌جهاز آورده و وارد شهر کوفه شدند. زنان کوفی شروع به گریه و زارى کردند، امام سجاد علیه‌السلام که در اثر بیماری بسیار لاغر و ضعیف شده، بند و زنجیر به گردن داشتند و دستهایشان به گردن بسته بود، با صدایی ضعیف پرسیدند: هان، این زنان بر ما مى‏‌گریند! پس چه کسى (جز مردان ایشان) افراد ما را بقتل رسانده است؟

برای خواندن 6 ماجرای کوتاه دیگر از جاماندگان کربلا به سایت یا نرم‌افزار موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?

http://nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=14001

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.