فاطمیون
یاس بوی حوض کوثر می دهد عطر اخلاق پیمبر می دهد ....
یاس بوی حوض کوثر می دهد عطر اخلاق پیمبر می دهد ....
#گزیده_بیانات | جاودانگی اسلام به برکت عاشورا
نگاهی به ثمرات و نتایج قیام اباعبدالله الحسین در مرور بیانات رهبر انقلاب اسلامی
نشریه خط حزب الله به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین برخی از ثمرات و نتایج نهضت عاشورا را براساس بیانات حضرت آیتالله خامنهای بازخوانی میکند.
🔸 سر دادن ندای مظلومیت و حقانیت اسلام
«خطاست اگر کسی خیال کند که امام حسین ، شکست خورد. کشته شدن، شکست خوردن نیست. در جبهه جنگ آن کس که کشته میشود شکست نخورده است. آن کس که به هدف خود نمیرسد، شکست خورده است. هدف دشمنان امام حسین علیه السّلام، این بود که اسلام و یادگارهای نبوّت را از زمین براندازند. اینها شکست خوردند. چون اینطور نشد. هدف امام حسین علیهالسّلام این بود که در برنامه یکپارچه دشمنان اسلام، که همهجا را به رنگ دلخواه خودشان درآورده بودند یا قصد داشتند درآورند، رخنه ایجاد شود؛ اسلام و ندای مظلومیت و حقانیّت آن در همه جا سر داده شود و بالأخره دشمن اسلام، مغلوب شود.» 1371/4/10
🔸 نابودی حکومت بنیامیّه
«هدف امام حسین این بود که در برنامه یکپارچه دشمنان اسلام، که همهجا را به رنگ دلخواه خودشان درآورده بودند یا قصد داشتند درآورند، رخنه ایجاد شود… خودِ این قیام و شهادت مظلومانه و اسارت خاندان آن بزرگوار، نظام حکومت بنیامیّه را متزلزل کرد. بعد از همین حادثه بود که در دنیای اسلام - در مدینه و در مکه - پیدرپی حوادثی پیش آمد و بالأخره منجر به نابودی سلسله آل ابیسفیان شد. به فاصله سه، چهار سال، سلسله آل ابیسفیان به کلّی برافتاد و از بین رفت. چه کسی خیال میکرد این دشمنی که امام حسین علیه السّلام را مظلومانه در کربلا به شهادت رسانده بود، آنطور مغلوب انعکاس فریاد آن امام شود؛ آن هم در سه یا چهار سال؟!» 1371/4/10
🔸 تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی
«یکوقت مردم که فاسد میشوند، حکومتها هم فاسد میشوند، علما و گویندگان دین هم فاسد میشوند! از آدمهای فاسد، اصلاً دین صحیح صادر نمیشود. قرآن و حقایق را تحریف میکنند؛ خوبها را بد، بدها را خوب، منکر را معروف و معروف را منکر میکنند!… آن وقتی که راه، عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی، مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است… امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدیدبنای نظام و جامعهی اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعهی اسلامی است، انجام دهد… البته این کار، گاهی به نتیجه حکومت میرسد؛ امام حسین برای این آماده بود. گاهی هم به نتیجه شهادت میرسد؛ برای این هم آماده بود.» 1374/3/19
🔸 تبدیل روحیه «گریز از مسئولیت» به روحیه «ظلمستیزی»
«بعد از آنکه اسلام، اشرافیّت را قلع و قمع کرده بود، یک طبقه اشراف جدید در دنیای اسلام به وجود آمد. عناصری با نام اسلام، با سمَتها و عناوین اسلامی در کارهای ناشایست و نامناسب وارد شدند… وقتی میگوییم فاسد شدن دستگاه از درون، یعنی این. یعنی افرادی در جامعه پیدا شوند که بتدریج بیماری اخلاقی مسری خود - دنیازدگی و شهوتزدگی - را که متأسفانه مهلک هم هست، همینطور به جامعه منتقل کنند. در چنین وضعیتی، مگر کسی دل و جرأت یا حوصله پیدا می کردکه به سراغ مخالفت با دستگاه یزیدبنمعاویه برود!؟ در چنین زمینهای، قیام عظیم حسینی به وجود آمد، که هم با دشمن مبارزه کرد و هم با روحیهی راحتطلبی فسادپذیر رو به تباهی میان مسلمانان عادی و معمولی. این مهم است. یعنی حسین بن علی ، کاری کرد که وجدان مردم بیدار شد. لذا شما میبینید بعد از شهادت امام حسین ، قیامهای اسلامی یکی پس از دیگری به وجود آمد… حسین بن علی، کاری کرد که در همهی دورانهای حکومت طواغیت، کسانی پیدا شدند و بااینکه از دوران صدر اسلام دورتر بودند، ارادهشان از دوران امام حسن مجتبی ، برای مبارزهی با دستگاه ظلم و فساد بیشتر بود… مرتب در داخل ملتها قیام به وجود آمد. این قیامها را چه کسی به وجود آورد؟ حسین بن علی. اگر امام حسینقیام نمیکرد، آیا روحیهی تنبلی و گریز از مسئولیت تبدیل به روحیهی ظلمستیزی و مسئولیتپذیری میشد؟… تا قبل از شروع قیام امام حسین، خواص هم حاضر نبودند قدمی بردارند. اما بعد از قیام امام حسین، این روحیه زنده شد.» 1371/11/6
ادامه دارد…
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط رخشاني زابل در 1402/05/02 ساعت 10:47:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |