فاطمیون
یاس بوی حوض کوثر می دهد عطر اخلاق پیمبر می دهد ....
یاس بوی حوض کوثر می دهد عطر اخلاق پیمبر می دهد ....
#تبیین_تحلیل | جنگ رسانهای و مسئله «امید و یأس»
بررسی راهبرد دشمن در جنگ تبلیغاتی علیه ایران اسلامی و الزامات مقابله با آن
حضرت آیتالله خامنهای چهارشنبه 16 مرداد 1398 در دیدار مدالآوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان، با اشاره به صحبتهای یکی از جوانان نخبه که از مشکلات موجود بر سر راه نخبگان و عملکرد دستگاهها گلایه داشت، گفتند: مشکلات نباید جوان را متوقف و نا اُمید کند، زیرا نا اُمیدی، سَم است و اگر نسلهای قبل متوقف و نا اُمید میشدند، ما باید همچنان در همان دوران فساد و طاغوت میماندیم ولی اکنون به برکت همان جوانان نسل قبل، در کشور شرایطی فراهم شده است که استعدادهای جوان نخبه بروز و ظهور پیدا میکند و میتواند با صراحت بایستد و حرفهای خود را بزند.
امروز مسئلهی «امید» یکی از نقاط محوری در حرکت رو به جلوی ملت ایران است. در نگاه رهبر انقلاب «امید، بزرگترین قوّه محرّکه انسان است. امید به پیروزی، امید به پیشرفت و امید به موفقیّت، هر انسانی را به حرکت وادار میکند.» 1376/07/24 و در نقطهی مقابل، «امروز دشمنان ما که از برخورد چهرهبهچهره با این ملت مأیوساند و از طرق گوناگون میخواهند روی این ملت اثر بگذارند؛ یعنی سعی میکنند افق را تیره و تار نشان دهند؛ جوان را ناامید کنند.» 1383/12/24 توطئهای که میدان اصلی ظهورش «جنگ رسانهای و تبلیغاتی» است.
از سوی دیگر «هوشیاری نسبت به اقدامات دشمن و آرایش جنگی او در عرصهی رسانه»، «شناخت صحیح و دقیق نسبت به جوانب این جنگ» و «هوشمندی برای مقابله و جلوگیری از تحقق اهداف دشمن در جنگ رسانهای» به صورت مکرر در هشدارها و توصیههای سالهای اخیر رهبر انقلاب اسلامی مطرح شده است.
از این رو، پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در یادداشتی که براساس بیانات حضرت آیتالله خامنهای تنظیم شده است، برنامهی دشمن در عرصهی جنگ رسانهای برای ارائهی تصویر غلط از وضعیت کشور و نا امیدسازی مردم و الزامات مقابلهی صحیح با آن را مورد بررسی قرار میدهد.
متن کامل یادداشت ?
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط رخشاني زابل در 1398/05/17 ساعت 07:49:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |