فاطمیون
یاس بوی حوض کوثر می دهد عطر اخلاق پیمبر می دهد ....
یاس بوی حوض کوثر می دهد عطر اخلاق پیمبر می دهد ....
#گزارش_هفته | #جهاد_تبیین در برابر دروغپراکنی
شیوه مقابله ملّت ایران با #جنگ_ترکیبی جبهه استکبار و ماشین جعل و دروغپردازی آن چیست؟
بهانهای برای شروع یک جنگ ترکیبی
وقتی اواخر شهریورماه امسال، خبر تأثر برانگیز درگذشت یک دختر جوان در رسانهها پخش شد، شاید کسی تصور نمیکرد که این اتفاق، بهانهای برای دشمنان این مرز و بوم برای آشوبآفرینی و کلیدزدن پروژه ناامنسازی ایران عزیز باشد! در شرایطی که باور عمومی جامعه ایرانی و امید آنها به پیشرفت و حل مشکلات کشور در ماههای پیش از آن، بهطور محسوسی افزایش یافته، دشمن بهدنبال فرصت و دستاویزی افتاده بود تا علاوه بر ناامنکردن محیط عمومی کشور و حرکت بهسمت جنگ داخلی، اهداف شوم خود را برای تحقق آرزوی چهلوچندسالهاش با جدیت بیشتری دنبال کند: یعنی نابودی ایران و ایرانی!
اما این بار، دشمنان قسمخورده این مردم، با سازوبرگ جنگی جدیدی پا به میدان گذاشتند و یک جنگ ترکیبی تمامعیار را کلید زدند؛ جنگی با ترکیب اغتشاش خیابانی، عملیات روانی و رسانهای، ناامنسازی مرزها و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از بیرون مرزها. رکن اصلی این جنگ ترکیبی و نفسگیر، تنها دروغ و تحریف است: «امروز مهمترین شیوهی دشمن، جعل و دروغپردازی است. الان مهمترین کاری که دشمن دارد میکند [انتشار] دروغ است؛ یعنی همین تلویزیونهایی که میدانید و میبینید مال دشمن است یا همین فضای مجازی، خبر دروغ میدهند، تحلیل دروغ میدهند، کشتهی دروغ معرّفی میکنند، آدمها را بدروغ، یکی را بد میکنند، یکی را خوب میکنند؛ دروغ. یک عدّه هم باور میکنند. بدانید دشمن امروز بر پایهی دروغ و دروغپردازی دارد کار میکند.» ۱۴۰۱/۹/۵ «دشمن هم میفهمد که چشم و گوشِ جوانِ امروز باز است… این همه دروغ، این همه خلاف واقع، این همه حرفهای انحرافی، این همه تهمت، برای این است که دشمن برای این ذهنِ فعّال محتوا درست کند.» ۱۴۰۱/۸/۱۱
تنوع محصولات ماشین دروغسازی
تلاش دشمن برای پیروزی در جنگ ترکیبی، با بهرهگیری گسترده از چاشنی دروغ و تحریف دنبال میشود؛ گویی، خستگی و هیچ حدومرزی هم در این عملیات فریب و دروغ، برای آنان وجود ندارد. مهم این است که ماشین دروغسازی دشمن از هر مسئله حساسیتبرانگیزی، برای ارائه اطلاعات غلط، ناقص یا جعلی به بدنه جامعه استفاده کند. در گام اول، درباره علت فوت خانم جوان، دروغسازی میشود و با وجود گواهی دوربینهای مداربسته و اظهارات شاهد عینی، دائماً این دروغ را تکرار و تزریق میکنند که عامل بدحالی و فوت وی، نه عارضه مغزی، بلکه ضربوجرح توسط پلیس بوده است! بعد از آن هم که پروژه آشوب در کف خیابان و بهانحرافکشاندن اعتراض منطقی مردم کلید میخورد، در سطحی وسیعتر و متنوع، عملیات روانی و رسانهای را بر پایه دروغ دنبال میکنند. کشتهسازی و اعلام آمارهای جعلی و غیرواقعی درباره جانباختگان فلان غائله، تحریف و دروغگویی و اتهامزنی به نظام اسلامی درباره علت حوادث رخ داده با کلیدواژه پوسیده «کار خودشان است» -نظیر آنچه درباره حوادث تروریستی شاهچراغ و ایذه به کار گرفته شد- پخش وسیع خبرهایی از قبیل گروگان گرفتهشدن خانواده یک ورزشکار و تحریک برخی چهرههای هنری و ورزشی برای بازنشر این اخبار دروغ در صفحات مجازی، تنها نمونههایی از ترفند دروغسازی دشمن در این جنگ ترکیبی است: «دشمن در رسانهها لشکرسازی میکند؛ لشکرسازی کاذب، انبوهسازی دروغ. میبینید در رسانههای گوناگونِ دشمن، جوری وانمود میکند که آدم غافل و بیخبر تصوّر میکند که واقعاً یک خبری است؛ [در حالی که] واقع قضیّه این نیست.» ۱۴۰۱/۸/۲۸
هدف این عملیات دروغ و جعل نیز کاملاً روشن است: اختلال در دستگاه فکری و محاسباتی مردم و نخبگان و تخریب وجهه نظام اسلامی در افکار عمومی. وقتی حجم وسیعی از اخبار دروغین و غیرواقعی بارنگ و لعاب هنر و رسانه به خورد مخاطب داده شود، بهتدریج نظام فکری و تصمیمگیری او را نیز تغییر میدهد: «یک قضیهی خلاف واقع را، یک حادثهی دروغین را، در سکوهای اطلاعاتیشان در اینترنت، هزاران بار تکرار میکنند اما اسم آرشام [کودک شهید حادثهی تروریستی شاهچراغ] را در اینترنت ممنوع میکنند که نیاید در سکوی اینترنتی؟ چرا؟ اینها طرفدار حقوق بشرند؟ اینها را بشناسیم؛ اینها را بشناسید» ۱۴۰۱/۸/۱۱
ادامه دارد …
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط رخشاني زابل در 1401/09/18 ساعت 10:21:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |