«حاج قاسم»ها در راهند!

«حاج قاسم»ها در راهند!

 امام خمینی (ره) فرمودند: «بغض و کینه‌ انقلابی‌تان را در سینه‌ها نگه دارید، با غضب و خشم بر دشمنان‌تان بنگرید و بدانید که پیروزی از آن شماست.» امروز که ما و تمام ملت‌های مظلوم منطقه، داغ‌دار شهید سردار قاسم سلیمانی هستیم، نباید به گریه و فغان بسنده کنیم؛ بلکه باید راهبردهای ارزشمند تربیتی را پیش بگیریم.
 رهبر گرانقدر انقلاب نیز در پیام تسلیت شهادت این سردار آسمانی فرمودند: «او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود…» 98/10/13
در این مطلب با #معرفی_کتاب «حاج قاسم» درباره‌ی تربیت سلیمانی‌گونه‌ فرزندان‌مان نکاتی را بیان می‌کنیم.

«حاج قاسم» را بخوانید
کتاب «حاج قاسم» را نه به عنوان کتاب خاطرات یک سردار آسمانی، بلکه به عنوان سرمشقی از نمونه یک سبک زندگی درست اسلامی بخوانید. در این کتاب، سردار خاطراتی را از همرزمان خود روایت کرده‌اند که هر کدام درسی برای ماست تا درگیر متاع زرورق‌پیچ‌شده‌ دنیا نشویم و کارهایمان را با اخلاص و نیت الهی پیش ببریم. متن بعضی سخنرانی‌های ایشان نیز در کتاب آمده است که دربرگیرنده‌ی مفاهیم بلند انسانی و سبک زندگی اسلامی است.

«حاج قاسم» را زندگی کنیم
کتاب «حاج قاسم»، با زبان ساده و همه‌فهم، که همان زبان سردار باهوش و محبوب ماست، آموزه‌های عمیقی را به جان و دل مخاطب تزریق می‌کند. می‌توانید عکس‌های کمتر دیده‌شده‌ای را از ایشان در کتاب ببینید که در آنها مردمی بودن، سادگی و اخلاص موج می‌زند. اگر امروز احساسات‌تان از شهادت سردار در غلیان است، با مطالعه‌ این کتاب سعی کنید گوشه‌ای از سبک زندگی ایشان و همرزمان‌شان را در زندگی‌تان جاری کنید و آنها را به فرزندان‌تان بشناسانید.

«حاج قاسم» را معرفی کنیم
انسان فطرتاً قهرمان‌دوست است و در هر مرحله از زندگی‌اش کسی را قهرمان قلمداد می‌کند. اگر جای قهرمان را در زندگی و تربیت فرزندان‌مان خالی بگذاریم، دشمن آن را با قهرمانان پوشالی و موهوم پر می‌کند. سردار سلیمانی و شهدای ما قهرمانان واقعی و ملموس معاصرند که فرزندان‌مان به محض شناختن آنها، عاشق‌شان خواهند شد. این فرصت را از کودکان و نوجوانان‌مان نگیریم. می‌توانیم بخشی‌هایی از «حاج قاسم» را برای آنها بخوانیم یا کتاب را به آنها هدیه بدهیم.

«حاج قاسم» تربیت کنیم
ضمیر پاک کودکان، بیش از هر الگوی دیگری، آماده‌ی پذیرش الگویی مانند حاج قاسم است. آنها به خوبی می‌دانند چطور خودشان را شبیه ایشان کنند. کاری که ما به عنوان پدر یا مادر باید انجام بدهیم این است که دور هر سبک تربیتی مغایر با منش و اعتقاد حاج قاسم، خط بکشیم. بسم‌الله!

 این کتاب توسط نشر یازهرا (س) و در سال 1394 منتشر شده است.

 اگر نظری در این باره دارید به حساب @reyhanehcontact ارسال کنید.
#مهارتهای_زندگی

@Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.