حرکت با چراغ روشن

#خواندنی | حرکت با چراغ روشن

 یکی از عبارت‌های مهم زندگی استفاده از واژه «چگونه» است؟ اگر جواب این پرسش مهم را ندانیم چه‌بسا اهداف خوبی داشته باشیم ولی مسیر مناسبی برای تحقق آن پیدا نکنیم. مثلاً به ما می‌گویند سعی کنید جسم سالمی داشته باشید، بلافاصله می‌پرسیم چگونه؟ یا مثلاً می‌گویند سعی کنید در مقاطع مهم زندگی انتخاب‌های مناسبی داشته باشید، هنوز جمله تمام نشده می‌پرسیم: چگونه؟

 جواب این پرسش مثل نشانی گرفتن است. وقت پرسیدن نشانی دنبال آن هستیم که بدانیم چطور به مقصدمان برسیم؟ تا چند سال پیش که نرم‌افزارهای مختلف امروزی نبودند، وقتی مقصد خاصی داشتیم چند بار باید از افراد محلی نشانی می‌پرسیدیم. به‌محض این‌که کسی به‌خوبی مسیر را برایمان توضیح می‌داد تا بهتر و سریع‌تر به مقصد برسیم، دیگر وقت توقف نبود. پا را روی پدال گاز فشار داده و حرکت می‌کردیم.

 در دیدار با دانشجویان، آقا گفتند: «ما در اوایل انقلاب جوان‌هایی را داشتیم که این‌ها مردمان مسلمانی بودند و برای اسلام وارد میدان شده بودند امّا چون مبانی معرفتی‌شان ضعیف بود، پایه‌های معرفتی‌شان محکم نبود -حالا به هر دلیلی محکم نبود- این‌ها جذب گروه‌های التقاطی شدند و از یک جوان مؤمن سالمِ اسلام‌طلب تبدیل شدند به کسانی که بر روی هم‌میهن خودشان اسلحه کشیدند، جوان را، پیر را، کاسب بازاری را هدف قرار دادند و آن فجایع را، آن جنایات را به وجود آوردند؛ به خاطر ضعف مبانی معرفتی جذب آن گروه‌های ناسالم شدند و به این راه‌ها کشانده شدند؛ آخر هم سر از زیر پرچم صدّام درآوردند؛ یعنی آخرش هم کارشان به اینجا رسید؛ منشأ همه‌ این‌ها همان عدم استقرار فکری بود.»

 انگار نشانی را اشتباهی رفته و حالا از جای دیگری سر در آورده‌اند. شما هم احساس خطر کردید؟ شاید یک‌لحظه ترسیده باشید، نگران شده و فکر کنید خب راه رها شدن از این دام‌های خطرناک چیست؟ آقا راه‌حل در امان ماندن از این خطر بزرگ را تقویت مبانی معرفتی می‌دانند. یعنی…

#بامعرفت‌ها

 برای خواندن متن کامل خواندنی به سایت یا #نرم_افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید 
https://nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=21979

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.