حقوق دشمن بشر ۱

 #گزارش_هفته | حقوق دشمن بشر

 مروری گذرا بر سیاهه جنایات آمریکای مدعی حقوق بشر 

🔻 ‌ سالهاست که آمریکا و کشورهای غربی در مجامع بین المللی و با ابزارهای رسانه‌ای، می‌کوشند تا کشورهایی که تحت سلطه آنها نیستند را ذیل عناوین پرطمطراق و زیبایی مثل آزادی، حقوق بشر، حقوق زنان و… محکوم کرده و خود را ناجی ملت ها و مدافع انسان‌ها نشان دهند. اما واقعیت چیست و مدعیان این شعارها با انسان ها چگونه رفتار می‌کنند؟ کارنامه آمریکایی ها در حوزه صلح و دفاع از حقوق بشر چگونه است؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها باید ذهن را از شبهات امپراطوری رسانه‌ای آمریکا و غرب ، دور و شواهد جنایات آمریکا در جای جای دنیا را مرور کرد.البته که سیاهه جنایات آمریکا علیه ملت‌ها فراوان و بخش‌های زیادی از آن نیز هنوز پنهان است.

🔻 ‌226 سال جنگ در تاریخ 243ساله

🔹 پنج سال پیش بود که “جیمی کارتر” رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در تماس تلفنی با “دونالد ترامپ” با بیان اینکه از 243 سال تاریخ آمریکا، 226 سال در جنگ بوده‌ایم، گفت: ” آمریکا در طول تاریخ خود به جز 16 سال، در بقیه زمان‌ها در جنگ به سر برده است.” نتایج پژوهش‌های یک مؤسسه بین‌المللی، درباره هزینه‌های جنگ آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن در جنگ‌های خارجی پس از حملات یازده سپتامبر بیش از پنج تریلیون و 900 میلیارد دلار هزینه کرده است. آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده سلاح در دنیا است. تنها در جنگ خلیج‌فارس حدود 5 هزار غیرنظامی کشته شدند. پس از حمله آمریکا به عراق و افغانستان بیش از یک ونیم میلیون نفر کشته و یا در حوادث تروریستی ناشی از حملات آمریکا جان خود را از دست دادند. «آمریکایی‌ها مردم را میکُشند و با جنایت واضح و آشکار، خودشان را نشان میدهند و عذرخواهی هم نمیکنند؛ در عین حال زبانشان هم دراز است، میگویند حقوق بشر.» 1399/3/14

🔻 از ابوغریب تا فلسطین؛ صحنه نمایش حقوق بشر آمریکایی! 

🔹 یکی دیگر از شواهد نقض گسترده حقوق بشر، رفتار آمریکایی‌ها در برخورد با سیاه پوستان این کشور و تبعیض‌نژادی است که همچنان در خیابان‌ها و دادگاه‌های آمریکا حکم‌فرماست. آمریکا با بیش از 2 میلیون نفر زندانی در بین کشورهای جهان، رکورددار است. آمریکایی‌ها سازنده دو زندان مخوف ابوغریب و گوانتانامو هستند که خشن‌ترین شکنجه‌ها در آنها صورت گرفته است. «شکنجه‌هایی که در زندان ابوغریب عراق انجام‌گرفته است، شکنجه‌هایی است که در دستگاه‌های شکنجه‌ی دنیا مثل رژیم صهیونیستی و مانند آن -که سرآمد شکنجه‌گری هستند- کم‌نظیر است؛ یا دستگاهِ شکنجه‌گریِ زمانِ رژیمِ پهلوی که سررشته‌دار آنها هم اسرائیلی‌ها بودند؛ شکنجه‌هایی که در زندان ابوغریب شد، از همه‌ی آنها بدتر و بالاتر بود.» 1397/3/2 آمریکایی‌ها با داشتن کارنامه ننگین در قتل و غارت انسان، مدعی حقوق بشر هستند و خودشان را متر و معیار این مسئله می‌دانند. «حقوق بشرشان را در داعش دیدیم؛ داعشی که زنده‌زنده آدمها را آتش میزد یا در آب غرق میکرد جلوی چشم همه؛ در حمایتشان از منافقین دیدیم؛ در حمایتشان از صدّام دیدیم؛ در غزّه داریم می‌بینیم؛ در فلسطین داریم می‌بینیم؛ در ترورها داریم می‌بینیم.» 1402/1/16 

🔻 زخم خوب نشدنی سردشت

🔹 یکی از معیارهای حقوق بشر، پرهیز از مداخله نظامی در کشورهای دیگر و عدم استفاده و به کارگیری سلاح‌های کشتارجمعی هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی است. آمریکا در تمام این موارد کارنامه‌ای سیاه و آغشته به خون غیر نظامیان دارد. با آغاز جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه کشورمان، آمریکایی‌ها اصلی‌ترین پشتیبان نظامی و اطلاعاتی رژیم بعث بودند. حتی در ماه‌های آخر جنگ تعارف را کنار گذاشته و عملاً به نفع عراق وارد جنگ شدند. در نوامبر 1983 آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که “دولت آمریکا هر آنچه لازم، و از نظر قانون موجه، است را انجام می‌دهد تا عراق در جنگ با ایران مغلوب نشود.” ساعت چهار و نیم عصر یکشنبه هفتم تیر سال 1366 هواپیماهای جنگی ارتش بعث عراق، سردشت و روستاهای اطرافش را بمبماران شیمیایی کردند. در همان لحظات اولیه 20 نفر شهید و حدود 2 هزار نفر مجروح شدند. خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس پس از دستگیری صدام در گزارشی نوشت: “حقیقت این است که هر گاه عراق قوانین بین‌المللی را نقض می‌کرد و از جنگ‌افزار کشتارجمعی استفاده می‌کرد، بیش‌ازپیش، کمک‌ها و حمایت‌های مالی و سیاسی از آمریکا دریافت می‌کرد.”

حقوق بشر می‌خواهید؟ بفرمایید داعش!

 ادامه دارد…

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.