حمله موریانه‌ها

#خواندنی | حمله موریانه‌ها

موریانه‌ها موجودات کاملا بی‌سر و صدایی هستند، کارشان را جوری زیر‌پوستی انجام می‌دهند که فکرش را هم نمی‌کنید. آن‌ها برای ترکاندن هرچیزی سر و صدا راه نمی‌اندازند، مثلا اگر قرار باشد یک ساختمان چوبی بزرگ را خراب کنند خیلی آرام کارشان را شروع می‌کنند، سازه ظاهر خودش را حفظ می‌کند و انگار هیچ خبری نیست حتی اگر کسی آن را ببینید ممکن است شیفته ظاهر تمیز آن بشود.

واقعیت این است که زیر پوست این ظاهر شیک و مرتب خبرهایی‌ست، موریانه‌ها کارشان را می‌کنند و ساختمان را از درون پایه‌ها و بدنه چنان خالی می‌کنند که پس از مدتی تمام استحکام آن از بین می‌رود ، حالا دیگر همه چیز تمام است، کار ساختمان به آن بزرگی با یک لگد معمولی یا وزیدن کوچک‌ترین بادی فرو می‌ریزد، نابود می‌شود و به تلی از پودر تبدیل می‌شود.

 موریانه‌ها همیشه حشراتی که به جان سازه‌های چوبی افتاده اند، نیستند، گاه مشکلات ریز و درشت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند که به جان نظام حاکم در یک کشور می‌افتند و دور از چشم سردمداران آن نظام، کارشان را شروع می‌کنند. امروز به اعتراف معتبر‌ترین مقاله‌های علمی آمریکا سروکله موریانه‌ها در نظام سیاسی حاکم این کشور پیدا شده است.

 طبیعی است که حاکمان این کشور سعی می‌کنند ظاهرشان را حفظ کرده و با دروغ و جنجال تلاش کنند که دیگران از این ماجرا بویی نبرند. تلاش می‌کنند که بقیه مثل قبل آن ها را قوی بدانند. آقا سال گذشته به این موضوع اشاره کرده و گفتند:

 «یکی از تصویرهای غلط آنها [آمریکا] این است که وانمود می‌کنند در موضع قدرتند، درحالی‌که در موضع قدرت نیستند.» (1397/07/12 )

 آن‌ها این کار را می‌کنند که هم‌چنان مردم دنیا را از خودشان ترسانده و با این کار اهداف‌شان را پیش ببرند، ولی تا نابودی فاصله‌ای ندارند چرا که موریانه‌ها کارشان را خیلی وقت است شروع کرده‌اند.

نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.