خانه‌ی انقلاب

«خانه‌ی انقلاب»
 در این یادداشت، ایده‌هایی برای شما والدین عزیز مطرح می‌کنیم تا دهه‌ی فجر را برای فرزندان‌تان شاد، خاطره‌انگیز و هدفمند برگزار کنید.

1️⃣ باور کنید عید است!
رهبر گرانقدر انقلاب می‌فرمایند: «برگزاری دهه‌ی فجر، باید مثل برگزاری جشن نیمه‌ی شعبان باشد. 1369/10/11» ؛ پس خانه را مانند عید، سامان دهید و آذین ببندید.
با کمک فرزندان، خانه را با بادکنک و کاغذهای رنگی تزئین کنید. آنها حتما دلیل این تغییر خوشایند را از شما خواهند پرسید؛ پس با واژه‌های ساده، آنچه را که چهل و یک سال پیش اتفاق افتاده برایشان بگویید.
تقدس قیام در برابر ظلم و آلودگی، و مبارزه برای به دست آوردن آزادی و استقلال را برایشان توصیف کنید. به نقش و ویژگی‌های امام خمینی (ره) بپردازید و سعی کنید تصویر ساده‌ای از ایران قبل از انقلاب به آنها بدهید.

2️⃣ شادی بیافرینید
تمام کارهایی را که سال‌ها پیش، در ایام دهه‌ی فجر در مدرسه انجام می‌دادید، حالا می‌توانید در خانه برای فرزندان‌تان اجرا کنید. با بچه‌ها بساط روزنامه‌دیواری را دست و پا کنید. نتیجه هر چه که باشد، خوب است. روزنامه‌دیواری تکمیل‌شده را تا آخر دهه‌ی فجر به جایی در خانه آویزان کنید. مهم این است که در خلال تولید این روزنامه‌دیواری، با بچه‌ها تعامل و تبادل نظر دارید.
 بچه‌ها این بازی‌ها را دوست دارند و از آنها اثر می‌پذیرند؛ خصوصاً اگر برای تولید یک اثر جایزه بگیرند، هرگز محتوای آن را از یاد نمی‌برند.

3️⃣ پرچم را بالا ببرید!
در دهه‌ی فجر، با وسواس و طی مراسم جذابی، به همراهی بچه‌ها پرچم ایران را بر سر در خانه‌تان برافرازید. عشق و احترام به پرچم کشور را در فرزندان‌تان پرورش دهید. به آنها بگویید هر کدام از رنگ‌های به کار رفته در پرچم چه مفهومی دارند. نام بردن از همین مفاهیم، پرسش‌های زیادی در ذهن‌شان ایجاد می‌کند که با پاسخ دادن به این پرسش‌ها می‌توانید نکات تربیتی مهمی را به آنها انتقال دهید؛ البته متناسب با سن و درک خودشان. هرگز آنها را با واژه‌هایی که برایشان پیچیده و نامفهوم است، تنها نگذارید. اگر می‌خواهید واژه‌ی جدیدی به آنها بیاموزید، حتما توضیحات لازم و کافی را ضمیمه‌اش کنید. 

4️⃣ یک راهپیمایی خاطره‌انگیز بسازید
قبل از رفتن به راهپیمایی 22 بهمن، با همکاری فرزندان‌تان پوستر و ماسک درست کنید. آنها حتماً این کار را دوست خواهند داشت و از انجامش در کنار شما لذت می‌برند.
 سعی کنید مسیر را طوری انتخاب کنید که کمتر در ازدحام جمعیت یا ترافیک خودروها بمانید. صبر آنها از شما کمتر است و زودتر خسته می‌شوند.
عکس یادگاری را فراموش نکنید. لازم نیست در عکس‌ها خیلی هم اتوکشیده باشید. کمی صمیمی‌تر، شوخ‌تر و کودکانه‌تر، برای بچه‌ها دلنشین‌تر خواهد بود.
 از قبل هدیه‌ی کوچکی برای فرزندان‌تان بخرید و بعد از راهپیمایی، غافلگیرشان کنید. مطمئن باشید با اجرای چنین ایده‌هایی، آنها هرگز این دهه‌ی فجر را فراموش نخواهند کرد!
#مهارتهای_زندگی

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.