خودت را کشف کرده‌ای؟

#خواندنی | خودت را کشف کرده‌ای؟

 گفت‌وگو با #ابراهیم_نعیمی استاد دانشگاه

 درِ دولنگه بزرگ مقابل صورتت باز می‌شود و حجمی از خاطرات، مثل فیلم‌های سینمایی از مقابل چشمانت عبور می‌کنند. اینجا، همان مدرسه سال‌های نوجوانی من است. با همان حیاط و ساختمان و همان درخت‌های بید مجنونش. البته بعضی چیزها هم در گذر زمان تغییر کرده‌اند. در و پنجره‌ها دیگر چوبی نیستند و به جای نیمکت، صندلی‌های تک‌نفره توی کلاس، جا خوش کرده‌اند. نه فقط نیمکت که تخته سیاه کلاس هم دوران بازنشستگی‌اش را گوشه انبار مدرسه می‌گذراند و وایت‌بردهای سفید با ماژیک‌های رنگی دست هیچ نوجوانی را کچی نمی‌کنند.

 این‌ها نه خاطره که واقعیت‌های زندگی است. آن‌هایی که از همان دوران نوجوانی و در کشاکش روزهای درس و مدرسه و تجربه بزرگ شدن یک جواب درست و درمان برای «چگونه نوجوانی‌مان را غنی کنیم؟» پیدا کردند حالا از خودشان و زندگی‌شان راضی هستند. اما آن‌هایی که خودشان را در نوجوانی فراموش کردند با کوله‌های نه‌چندان پُر به استقبال جوانی رفتند. این موضوع همان دغدغه مهمی است که بهانه گفت‌وگوی ما با دکتر «ابراهیم نعیمی» استاد دانشگاه شد. پاسخ به پرسش‌هایی که می‌تواند به ما در پرکردن کوله نوجوانی‌مان کمک کند.

⁉️ ویژگی‌های دوره نوجوانی چیست که می‌تواند بیش از مقاطع دیگر برای ما تأثیرگذار باشد؟
⁉️ به‌نظر شما نوجوانان چگونه می‌توانند این مقطع از زندگی‌شان را غنی کنند؟
⁉️ استقلال در نوجوانی چگونه به دست می‌آید؟
⁉️ در این مرحله نوجوانان آرزو می‌کنند که مثلاً در مقطع جوانی پزشک، مهندس، معلم، نقاش، شاعر، نویسنده، بازیگر، ورزشکار، خلبان و … شوند. چگونه می‌شود به نوجوانان در رسیدن به این هدف با توجه به علاقه‌مندی، توانایی و استعدادی که دارند کمک کرد؟

#نقشه_گنج

 برای خواندن متن کامل به سایت یا #نرم_افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?
https://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=18624

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.