رابطه دُرست پدر با فرزندان

رابطه دُرست پدر با فرزندان

رهبر انقلاب درباره‌ی ایفای دُرست نقش پدری در خانواده می‌فرمایند: «بهترین پدرها آنهایى هستند که با پسر و دختر خود رفیقند. هم بزرگ‌ترى و ارشاد و راهنمایى و محبتِ کارگشاى پدرى را دارند، هم همدلىِ یک رفیق را. اگر جوان شما سؤال و حرف و درددلى دارد، اولین گوشى که باید آن را بشنود، گوش شما و همسرتان است.»

  این روزها که پدرها زمان بیشتری در خانه حضور دارند، خوب است که مهارت‌های ارتباط با فرزندان خردسال خود را تقویت کنند ?

بازی کنید!
بازی زبان کودکان است. اگر بتوانید با زبان خودشان صحبت کنید، بدون تلاش و کوشش ویژه‌ای در حال ساختن یک رابطه بسیار خوب با فرزندتان هستید. زمان کودکی بهترین فرصت شما برای ساختن یک رابطه خوب در نوجوانی، جوانی و بزرگسالی با فرزندتان است. بازی پدرانه به لحاظ ماهیت متفاوتی - به لحاظ هیجان و حرکت بیشتر - که دارد، برای کودکان لازم است. آنچه کودک در بازی با پدر تجربه میکند و می‌آموزد، بسیار متفاوت با سایر بازیهایی است که با مادر انجام میدهد. بازی پدرانه به بازی بدون قاعده معروف است.

صندوق محبت‌تان را پر کنید!
در محبت کردن به فرزندتان از هیچ کوششی فروگذار نکنید. هر روز فرزندتان را در آغوش بگیرید. با او صحبت کنید و به صحبت‌هایش گوش دهید. هنگام صحبت کردن یا شنیدن صحبت‌هایش به چشم‌هایش نگاه کنید و از معجزه ارتباط چشمی در رابطه با فرزندتان غافل نشوید. محبت‌تان را در جمله‌های کوتاه ابراز کنید. به هر شکلی که میتوانید، صندوقچه محبت و رابطه با فرزندتان را پر کنید تا بتواند هر زمان که میخواهد از این پس‌انداز عشق و محبت شما بهره ببرد.

 زمان با کیفیت دونفره بسازید!
با فرزندتان زمان با کیفیت دونفره داشته باشید. اگر زمان کافی دارید، این زمان دونفره را روزانه داشته باشید، حتی اگر به اندازه پانزده دقیقه باشد نیز بسیار مفید است. اگر زمان روزانه ندارید، می‌توانید هفتگی و یا حتی ماهیانه زمانی برای خود و فرزندتان ایجاد کنید. مهم است که زمان دونفره‌تان جدا از زمان تفریح خانوادگی باشد. بستگی به سن فرزندتان میتوانید این زمان را مدیریت کنید.

اگر فرزند سه ساله دارید، در زمان باکیفیت دونفره‌تان می‌توانید با او بازی کنید یا او را به پارک ببرید. اگر فرزند نوجوان دارید، می‌توانید با او به سینما یا رستوران بروید البته بعد از روزهای کرونایی! نکته مهم زمان دونفره این است که نباید به تلفن همراه، کار یا هر موضوع دیگری بپردازید. باید شش دانگ حواس‌تان به فرزندتان باشد. حین زمان دو نفره، با فرزندتان گفتگو کنید و از این فرصت‌های گفتگو برای محبت کردن، شنیدن دغدغه‌ها و مشکلاتش و … نهایت استفاده را ببرید.
#مهارتهای_زندگی

عضویت در ریحانه ?
@Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.