راز یک جاذبه

 راز یک جاذبه

 مرور مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در خرداد 98 برای جوانان و نوجوانان 2️⃣

 روز هشتم خرداد 98 دیدار جمعی از اساتید دانشگاه با رهبر انقلاب برگزار شد. در بین بیانات آن روز آقا جملاتی گفتند که کاملا به انتخاب رشته دبیرستان و دانشگاه مرتبط بود، ایشان گفتند: «بحث علوم پایه خیلی مهم است منتها چون دستاوردِ نقدِ حاضر و آماده‌ای برایش وجود ندارد، گرایش به آن در بین دانشجوها و کسانی که رشته انتخاب می‌کنند، کم است. هدایت تحصیلی باید انجام بگیرد از طرف آموزش و پرورش؛ جوری این جوان را حرکت بدهند و هدایت تحصیلی بکنند که به سمت علوم پایه و مانند اینها حرکت بکند».
بعد توضیح دادند: «پرداختن به علوم پایه و علوم بنیادی این خصوصیّت را دارد که جامعه‌ علمی را می‌کشاند به سمت کشف حقایق کشف‌نشده.»
1398/03/08

 «سی سال از آن روز تلخ می‌گذرد». این جمله‌ای است که آقا در مورد روز رحلت امام خمینی (ره) در حرم ایشان می‌گویند. مردم زیادی به حرم امام آمدند و بعد از نجواهایی که حتما با معمار انقلاب‌شان داشتند، حالا منتظر بیانات آقا هستند که در این سی سال امانت‌دار انقلاب خمینی کبیر بوده‌اند.
صحبت آقا با روز قدس و شرکت مردم ایران و کشورهای دیگر در این راه‌پیمایی شروع شد. بعد به ویژگی‌های شخصیتی امام پرداختند. ایشان پس از اشاره به بحث مقاومت به صور کامل، گفتند: «مواجهه‌ ما با مسائل‌مان و با دشمنان‌مان باید شجاعانه، امیدوارانه، عاقلانه و خردمندانه باشد، مأیوسانه مرعوبانه هیجانی و احساساتیِ سطحی نباشد؛ مبتکرانه باشد، از روی انفعال نباشد؛ اگر به این کیفیّت حرکت کردیم، اگر این‌ جور حرکت کردیم، بدانید ملّت ایران در مواجهه‌ با همه‌ قدرت‌های بزرگ توفیق خواهد یافت». 1398/03/14
در پایان خطاب به به جوانان فرمودند: «جوان‌های عزیز! دل‌های پاکیزه‌ شما، دل‌های نورانی شما می‌تواند مثل کلید حلّ معضلات بزرگ عمل کند و رحمت الهی را جلب کند».
1398/03/14

 تقویم روزهای آخر بهار را نشان می‌داد و گرمای هوا هم رسیدن تابستان را بیشتر به رخ می‌کشید. در همان روزهای پایانی خرداد دست اندرکاران کنگره شهدای استان کردستان به دیدار آقا رفتند. آقا در این دیدار از خدمات مردم کردستان به انقلاب و همچنین مایوس کردن دشمن صحبت کردند. از برخی شهدای کردستان نام برده، به یکی از خانواده‌های کرد که شش شهید در راه انقلاب داده‌اند اشاره کرده و گفتند: «جوان امروز باید بداند این‌که ما به این وضعیّت رسیده‌ایم، بحمدالله شجره‌ طیّبه‌ انقلاب رشد کرده و به ثمر نشسته و کارهای زیادی انجام گرفته، چه تلاش‌هایی در این راه صورت گرفته. مهم‌ترینش همین تلاش شهدای ما است؛ این را باید نسل جوان بداند. بداند که چه کارهایی انجام گرفته که این پایه این ‌جور مستحکم شده و می‌تواند نظام جمهوری اسلامی با سربلندی احساس افتخار بکند». 1398/03/27
و بعد تاکید کردند: وظیفه‌ ‌ما تکریم شهدا است، این را فراموش نباید بکنیم؛ وظیفه‌ ‌ما تکریم خانواده‌های شهدا است.
1398/03/27

 آیت الله سیدعلی خامنه ای و نوجوانان ایران اسلامی
 @nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.