رفتار پدرانه

 #تحلیل_و_تبیین | امام جمعه باید با همه مردم پدرانه رفتار کند

 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، امام‌جمعه ایلام با موضوع بررسی محورهای مطرح‌شده در دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب

 نماز جمعه حیات اجتماعی دین را می‌رساند. جمعیت زیادی از مردم آنجا حاضر می‌شوند، مطالب بصیرتی را می‌شنوند، آگاه می‌شوند، با مصالح امت و ترفندهای دشمن آشنا می‌شوند. خطیب باید خبر آفاق را به مردم برساند. از این جهت این کار برکاتی دارد که هیچ فریضه دیگری ندارد.

 امام جمعه درد امت را باید درد خودش بداند. هیچ‌وقت تماشاگر نیست؛ امام‌جمعه نباید تماشاگر باشد. وقتی که امام‌جمعه پدر شد معنی‌اش این است که این جناح و آن جناح اصلاً برایش معنا ندارد. یک پدر باید از همه‌ی فرزندان خود حمایت کند. 

 امام‌جمعه نباید به جناحی متمایل شود. نباید از امت فاصله بگیرد. اگر امام‌جمعه از امت فاصله گرفت دیگر بیگانه است. امام‌جمعه باید حلقه‌ی واسط بین ملت و دولت باشد. درد مردم را به دولت برساند. 

 یکی از مطالبی که همواره مورد تأکید رهبری بوده #مطالعه برای خطبه‌ها است. خطبه باید پرمغز باشد. وقتی مردم می‌آیند می‌نشینند پای خطبه باید با دست پر بلند شوند و اعتقادشان این باشد که من اگر یک جمعه به نماز جمعه نروم، ضرر می‌کنم.

 ادامه را بخوانید

https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=50777

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.