رنگ‌های بی‌اثر

#خواندنی | رنگ‌های بی‌اثر

 اگر در تاریخ اسلام و ایران دقت کنیم، بیشتر اشخاصی که مورد تمجید و احترام‌اند، به‌واسطه موضع‌گیری‌ها و موقعیت‌شناسی‌های سیاسی‌اجتماعی و مجاهدت‌هایشان نزد ما تکریم می‌شوند نه صرفاً به‌واسطه نماز و عبادات و نام‌آوری‌شان. مالک‌اشتر، ابوذر، عمار، میثم، مقداد و… بیشتر به‌واسطه تکلیف‌مداری، شمّ‌سیاسی و لحظه‌شناسی‌شان مورد ستایش بوده‌اند. ازطرف‌دیگر هم بزرگان و افرادی که شماتت می‌شوند، به خاطر موقعیت‌نشناسی و عدم حضورشان درجایی که باید باشند، است.
ازاین‌دست موارد را می‌توان در تاریخ معاصر ایران نیز به‌راحتی یافت.

 … حوادث سال 1388، به‌عنوان یک برهه مهم و تجربه‌ای تاریخی، پیش چشم ملت ایران است. حوادثی که مجموع اتفاقات و عوامل دخیل در آن، سالی فتنه‌گون را رقم زد. زمانی که یکی از نامزدهای انتخابات، پیش از پایان شمارش آرا در نشستی خبری، خود را پیروز قطعی انتخابات نامید و پس از اعلام نتایج با صدور بیانیه‌های مختلف، مکرراً ادعای تقلب در انتخابات را تکرار و تشویق به اردوکشی‌های خیابانی کرد، کمتر کسی گمان می‌کرد این اقدامات سرآغاز فتنه‌‌ای هشت‌ماهه باشد. اما شرایط و حوادث هرچه به جلو می‌آمد، با ظهور شعارها و رفتارهای هنجارشکنانه، نظیر خط زدن اسلام، حمله به ولایت‌فقیه، تشکیک در آرمان مظلوم‌خواهی جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان، منحرف کردن خط مبارزه با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، حمله به اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی و… از شدّت و حدّت حمایت‌های طرفداران آن جریان کاسته شد و نهایت پس از حرمت‌شکنی روز عاشورا، خروش ملت ایران در 9 دی 1388 پایانی بر صبر و تحمل در برابر تمامی آن اقدامات بود…

#علیه_قانون

برای مطالعه متن کامل این مطلب به سایت یا #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?

http://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=15801

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.