روایت دکتر اردکانیان از جلسه ویژه با رهبر انقلاب:

#تبیین_و_تحلیل | روایت دکتر اردکانیان از جلسه ویژه با رهبر انقلاب:
 راهبرد رهبر انقلاب، دستور کار قطعی وزارت نیرو است

 وزیر نیرو: در جلسه روز سه شنبه با رهبر انقلاب، در جریان گزارشم به این نکته اشاره‌ کردم که همان‌طور که خشکسالی نتیجه‌ی طبیعی کم بارشی است سیل هم نتیجه‌ی طبیعی پربارشی است و کشورهایی که به‌دلیل تغییر اقلیم ممکن است با سال‌های بسیار خشک و یا سال‌های بسیار تَر به‌صورت حتی پیاپی مواجه بشوند؛ باید بدانند که نه از خشکسالی و نه از سیل گریزی نیست. مهم این است که ما خسارت‌های هر دو مورد را به حدأقل برسانیم و فوایدش را زیاد کنیم…

 رهبر انقلاب ضمن اشاره به عرض بنده فرمودند که سیل هم برکات دارد و هم صدمات و ما باید از ویرانی‌ها جلوگیری کنیم و تأکید داشتند باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی بکنیم و طرح‌هایمان را اجرا بکنیم که در شرایط آتی به‌طور قطع خسارت نداشته باشیم و این موضوع برای ما قطعاً در وزارت نیرو متعاقب بحث امداد و مدیریت سیل، یک دستور کار قطعی خواهد بود. ما یک برنامه‌ی تفصیلی البته با حمایت سازمان برنامه و بودجه‌ و سایر دستگاه‌ها در این باره خواهیم داشت.

 ایشان در بخش دیگر سخنانشان نیز اشاره داشتند به نقش بشر در کاهش این خسارت‌ها و اینکه هر کدام از حوادث به نوعی می‌تواند ریشه در عملکرد خود انسان‌ها داشته باشد. و در ادامه ایشان آیه‌ای از قرآن را خواندند: «ما اَصابَکَ مِن حَسَنَةٍ فَمِنَ اللهِ وَ ما اَصابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَفسِک. یعنی آن‌چه که خیر هست از خداوند است و اگر سیئه و سختی‌ای در نزول نعمت‌هاست، برمی‌گردد به خود ما و فرمودند که باران اصلش خیر و برکت است و صدمات ناشی از آن طبیعتاً به عملکردهای ما برمی‌گردد.

 متن کامل گفت‌و‌گوی جدید سایت Khamenei.ir با وزیر نیرو را بخوانید ?

http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42161

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.