روزهایی که مادر و پدر شدی

#ماموریت
 از: من
 به: دخترم

 مأموریت نو+جوان برای روزهایی که مادر و پدر شدی

 در آپارتمان را با شدت باز می‌کند و مثل همیشه پر سروصدا وارد خانه می‌شود: 
-سلام بابا! من اومدم. 
-سلام مامان! ناهار چی داریم؟ دارم از گرسنگی تلف میشم.

از بالای لپ تاپ با ذوق نگاهش می‌کنی، یا از داخل آشپزخانه به بیرون سرک می‌کشی تا جواب سلامش را بدهی. حالا سال 1429 است! و تو یک دختر نوجوان داری! دقیقا همسن و سال همین روزهایِ 1399 خودت. برایش نگران هستی، دغدغه‌های مادرانه و پدرانه داری و او مثل هر نوجوان دیگری گاهی با تو سر ناسازگاری دارد. تمام تلاشت را می‌کنی تا دنیای دخترت را بفهمی، کتاب‌های مختلفی را ورق زده‌ای و پای حرف اساتید زیادی نشسته‌ای تا بتوانی حق فرزندی را برایش ادا کنی… اما نگرانی. نگران تمام راه‌هایی که وقتی نوجوان بودی رفتی، زمین خوردی، تجربه کردی و حالا نمی‌خواهی دخترت زمین بخورد. 30 سال از آن روزهای پر هیاهو و شور و شوقت گذشته و حالا به جای هیجان، مقدار زیادی پختگی داری.

برای دخترت بنویس. به او بگو که از امروز به فکرش بودی. بنویس که دخترانگی‌هایش را چگونه بگذراند؟ برایش بگو تمام نقش‌هایی که یک دختر می‌تواند داشته باشد، چیست؟ ( نگاهی به بیانات آقا درباره جایگاه و نقش دختران و زنان در جامعه بینداز.) 
 یک کاغذ بردار و برای دختر نوجوانت در سال 1429 نامه بنویس. بگذار بداند نوجوانی مادر یا پدرش با چه فکر و آرزوهایی برای خودش می‌گذرد:
- دختر پر استعدادم! عزیزِ دلِ بابا …
- دختر همدم و مهربانم! مهتابِ زندگیِ مامان …
 تمام نامه‌ات یا بخشی از آن را با صدای خودت بخوان و در یک فایل صوتی، همراه با عکس نامه در بخش مأموریت با #به_دخترم قرار بده.
 نامه‌ات را در یک پاکت زیبا نگهداری کن. دخترت حتما از خواندن آن خوشحال می‌شود. 

 اول از همه حتما نسخه1.21 رو نصب کن.
به صفحه «خودم» در #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان برو، حالا یک ➕ کوچک کنار صفحه سمت راست می‌بینی، روی آن کلیک کن. در قسمت موضوع، مأموریت را انتخاب کن و در قسمت بارگذاری، عکس و صوتی که تهیه کردی را بارگذاری کن.
 دوستانت را به مأموریت #به_دخترم دعوت کن.

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.