روی شانه دنیا

روی شانه دنیا

#ماموریت نو+جوان برای آن‌هایی که سقف اتاق‌ها برایشان کوتاه است

 تصور کن، چشم‌هایت را صبح در اتاقت باز کنی و یک ساعت بعدش ایتالیا باشی، روز بعد در ساحل خلیج فارس قدم بزنی و یک روز بارانی را بدون هیچ مقدماتی در روستایی شمالی بگذرانی. سرت را بالا بگیری برج ایفل را ببینی و کف پاهایت گل‌های قالی اتاقت را لمس کنند. لحظه‌ای وسط تظاهرات انقلابیون در زمستان 57 باشی و ساعتی کنار یک دوست نوجوان فلسطینی در مسجدالاقصی نماز بخوانی یا حتی همراه با سربازان جنگ جهانی دوم برای زنده ‌ماندن تلاش کنی.

اصلا محال نیست. افکار تو، این کشورِ مستقلِ ذهن، از قید و بند هر مرز و قانون و پاسپورت و زمان و مکانی آزاد است، آن قدر آزاد که می‌تواند بدون هیچ دردسری در هر شهر و کشوری که بخواهد خانه و دوست و هم‌صحبت داشته باشد و با آن‌ها معاشرت کند. سفیر این کشورِ مستقل کتاب‌ها هستند، کتاب‌هایی که قالیِ سلیمان ذهن ما می‌شوند و سوار بر آن‌ها می‌توانیم در هر لحظه به هر کجای دنیا سر بزنیم و روی شانه‌های دنیا بایستیم.

? حالا بیا هم تصور کنیم یک بلیط سفر به دور دنیا داریم؛ یعنی یک کتاب دمِ دست‌مان وجود دارد.
? ما نشسته‌ایم و فقط نگاهش می‌کنیم. اصلا دست و دلمان به این‌که از بلیط استفاده کنیم، نمی‌رود.
? چرا؟ چرا چنین فرصتِ خفنی را از دست می‌دهیم؟ یک کاغذ بردار و رویش بنویس چه دلایلی باعث این اتفاق می‌شود. یعنی صاف و ساده بنویس چه دلایلی وجود دارد که کتاب نمی‌خوانی؟ مثلا حالش را نداری؟ فایده ندارد؟ بستنی‌ش خوشمزه‌تره؟!
 از لیست دلایلت عکس بگیر و در بخش ماموریت ایستادن بر شانه‌های دنیا بارگذاری کن.

 چطوری ماموریت را بارگذاری کنم؟
 به صفحه «خودم» در #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان برو، حالا یک ➕ کوچک کنار صفحه سمت راست می‌بینی، روی آن کلیک کن. در قسمت موضوع، مأموریت را انتخاب کن و در قسمت بارگذاری عکس یا فیلم، عکسی که تهیه کردی را بارگذاری کن.

 دوستانت را به ماموریت #ایستادن_بر_شانه_های_دنیا دعوت کن.

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_Khamenei

  • 5 stars
    نظر از: Alma
    1399/03/21 @ 09:45:39 ب.ظ

    Alma [عضو] 

    چه جالب.
    Alma

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.