ساده‌تر روزه‌داری کنید

ساده‌تر روزه‌داری کنید

 احتمالا شما هم مثل خیلی از مادرها بعد از گذشت این سه هفته از ماه رمضان به این نتیجه رسیدید که بابت بهم ریختگی ساعات خواب و نظم خانه و رسیدگی به امورات خانواده باید راه حلی پیدا کنید. راه حلی که به شما کمک کند تا این روزهای باقی‌مانده را مرتب‌تر و مفیدتر بگذرانید.

لیست ببندید
برای اینکه روی کارهای خانه مسلط باشید روزهایی که قرار است مهمان برای افطاری داشته باشید و روزهایی که به افطاری بروید را روی تقویم مشخص کنید، با این کار می‌دانید چه روزهایی احتیاج به فعالیت بیشتر دارید.

بازی‌های جدید بسازید
احتمالا ضعف روزه داری برای مادرها بیشتر از اهالی دیگر خانه خودنمایی کند. آماده کردن خانه برای مهمانی، پخت و پزهای افطاری و سحری، نگهداری از بچه‌ها و رسیدگی به غذا و بازی‌های بچه‌ها. تدارک چند بازی نشستنی جدید مانند اوریگامی و کاردستی‌هایی با کاغذ و چسب و قیچی را جدی بگیرید. این بازی‌ها می‌توانند چند ساعتی کودکان را سرگرم کنند و انرژی زیادی از شما نگیرند.

با کتاب صوتی دوست شوید
اگر کتاب‌هایی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید اما فرصت خواندن ندارید، به سراغ کتاب‌های صوتی بروید. در زمان پخت و پز با کمی دقت می‌توانید چند فصل از یک کتاب را جلو بروید.

 از فرصت استفاده کنید
سعی کنید برای رسیدن به همه مستحبات این ماه به خودتان فشار وارد نکنید. چند دقیقه قبل از اذان صبح یا بعد از آن را که بچه‌ها خواب هستند از فرصت استفاده کنید و دعای مخصوص هر روز را بخوانید. با تندخوانی های جز‌ءهای قرآن می‌توانید در زمانی حدود نیم ساعت قرآن روزانه تان را در همین فواصل زمانی بخوانید.

 از خوراکی‌های سرگرم کننده غافل نشوید
غیر از غذاها و فرنی‌هایی که همیشه برای بچه ها تدارک می‌بینید، کیک‌ها، ذرت بوداده و ساندویچ‌های کوچک نان و پنیر و سبزی و تکه‌های خرد شده میوه را آماده کنید تا در زمانی که انرژی کافی برای حضور در آشپزخانه را ندارید آن‌ها را در اختیار بچه‌ها قرار دهید..
#مهارتهای_زندگی

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.