سخن هفته

#سخن_هفته

بعد از پهباد آمریکایی، نیروهای مؤمن و انقلابی، جواب نفتکش انگلیسی را هم دادند

 ورق برگشت

ما ایرانی‌ها در طول تاریخ طولانی خودمان دوران‌های متفاوتی را گذرانده‌ایم؛ #عزت هم داشتیم، #ذلت هم داشتیم؛ اما در این دوران طولانىِ دویست ساله‌ی منتهی به انقلاب، ما یک #دوران_سختِ_تاریکِ_ذلت را گذراندیم. در همین دوران بود که قرارداد ننگین 1299 - 1919 میلادی - اتفاق افتاد؛ که بر طبق این قرارداد…سیاست کشور و اقتصاد کشور یکباره در اختیار دشمنان ایران قرار می‌گرفت. در همین دوران بود که رئیس سه کشور - که #متحدین جنگ بودند - به تهران آمدند و بدون اینکه از دولت اجازه بگیرند…در اینجا جلسه تشکیل دادند.

 با اجازه انگلیس و آمریکا!
در اوایل رفتن رضاخان که هنوز تکلیف سلطنت در ایران درست معلوم نشده بود، سفیر انگلیس در تهران به کسی که از طرف محمّدرضا به او مراجعه کرده بود که تکلیف خودش را بداند، می‌گوید که چون بر طبق اطّلاعات ما، محمّدرضا به رادیو برلین گوش می‌کند و پیشرفت‌های آلمان را روی نقشه پی می‌گیرد، پس مورد اعتماد ما نیست. آن شخص، خبر را به محمّدرضا می‌دهد. او هم گوش کردن به رادیو برلین را ترک می‌کند و کنار می‌گذارد! آن‌وقت سفیر انگلیس می‌گوید: «حالا دیگر عیبی ندارد؛ می‌شود او را به سلطنت انتخاب کرد.»

وقتی روحیه تحقیر حاکم شود
وقتی یک چنین روحیه‌ای در میان مردمی حاکم شد، #دستگاه_سیاسی آن کشور و آن ملت هم به طور طبیعی نوکرمآب می‌شود… همان رضاخانی که بخصوص در نیمه‌ی دوم سلطنتش آنجور با مردم خود با خشونت رفتار کرده بود، … در مقابل یک پیغام ساده‌ی انگلیسی‌ها که گفتند «باید از سلطنت کناره بگیری»، مثل موشِ مرده از سلطنت کناره گرفت و از کشور خارج شد!

و اما ورق برگشت

#انقلاب_کبیر_اسلامی به‌کلی جهت را عوض کرد و ورق را برگرداند. همت #امام - که رهبر این انقلاب و زمامدار این انقلاب و پیشوای این انقلاب بود - بر این گماشته شد که #روح_عزت‌ملی را در این مردم #احیاء کند؛ عزت آنها را به آنها برگرداند. امام بزرگوار فرهنگ #ما_می‌توانیم را به دهان مردم انداخت و در دل آنها جایگزین کرد. خود امام جلو افتاد، رهبری کرد، آن وقت انگیزه‌ها در مردم بیدار شد، همت‌ها در مردم بیدار شد، استعدادها جوشیدن گرفت؛ و عمل مردم، حضور مردم در صحنه، زمینه‌ی جلب رحمت الهی شد.

 می‌نوشتند ایران شکست می‌خورد!
جان کلام من در صحبت امروز عبارت است از، اوّل #عظمت_ایران، دوّم #اقتدار_جمهوری_اسلامی و سوّم #شکست‌ناپذیری_ملّت ایران… اینها واقعیاتی است که دشمنان ملّت ایران آرزو می‌کنند که ما اینها را ندانیم یا از آنها غفلت کنیم و گمان دیگری در مورد خودمان و کشورمان و ملّت‌مان ببریم؛ ولی این حقایق واضح‌تر از این است که کسی بتواند آنها را انکار کند… «عظمت ایران» یک امر واضحی است که هر منصفی ناچار است آن را تصدیق بکند. در مورد «اقتدار جمهوری اسلامی» همین بس که جمهوری اسلامی، کشور ایران را از زیر سلطه‌ی انگلیس و آمریکا بیرون کشید… و برای اوّلین بار در این قرن‌های اخیر، در یک جنگی جمهوری اسلامی توانسته است مانع از تجزیه‌ی کشور بشود… اقتدار به این است که جمهوری اسلامی توانسته است اعتبار و احترام این کشور را در منطقه و در کلّ جهان بالا ببرد و یک‌تنه در مقابلِ جبهه‌ی وسیع #استکبار بِایستد.

 جواب سخت به دشمن
بنابراین گزینه‌ی قطعی ملّت ایران مقاومت در مقابل #آمریکا است و در این رویارویی، در این مقاومت، او وادار خواهد شد به عقب‌نشینی. و بحث مقاومت هم بحث برخورد نظامی نیست؛ این که حالا بعضی هم مسئله‌ی جنگ را در روزنامه و در فضای مجازی و مانند اینها مطرح می‌کنند حرف بیخودی است. نمونه‌های اخیر این موضوع را می‌توان در واکنش ایران به تعرض پهباد آمریکایی به خاک‌های سرزمین ایران، و همینطور ماجرای #نفتکش_انگلیسی ملاحظه کرد. حال کشوری که در دویست ساله گذشته چنان بود که ماجرایش گذشت، به برکت روح عزتی که انقلاب اسلامی و معمار آن، امام خمینی(ره) در این ملت زنده کرد، بدان‌جا رسیده است که مقتدرانه در مقابل بزرگ‌ترین قدرت‌های جهانی می‌ایستد و البته هیچکدام نیز جرأت واکنشی علیه او ندارند.

@Khattehezbollah

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.