سوابق سیاسی آیت الله محتشمی پور

 سوابق سیاسی محتشمی پور

با تشکیل دولت دوم میرحسین موسوی در سال 1364، او به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی شد و با گرفتن رای اعتماد از مجلس دوم، تا سال 1368 وزارت کشور را بر عهده داشت. با انشعاب در جامعه روحانیت مبارز و تشکیل مجمع روحانیون مبارز در سال 1366، محتشمی پور که به جناح چپ جمهوری اسلامی گرایش داشت به این گروه سیاسی روحانی پیوست و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز شد.

 محتشمی پور در سال 1368 پس از پایان وزارت به عنوان یکی از مشاوران سیاسی رهبر انقلاب اسلامی برگزیده شد و در همان سال به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس سوم شورای اسلامی راه یافت و به عنوان رئیس کمیسیون دفاع و دبیر کل گروه بین المجالس در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. او در سال های 1369 و 1370 مدیر مسئول مجله توقیف شده “بیان” بود.

 با تشکیل دولت سید محمد خاتمی در سال 1376، محتشمی پور به عنوان مشاور اجتماعی رئیس جمهور برگزیده شد و در انتخابات مجلس ششم بار دیگر به عنوان نماینده مردم تهران راهی پارلمان شد و این بار ریاست فراکسیون اکثریت (جبهه دوم خرداد) را بر عهده گرفت.

 محتشمی پور در انتخابات سال 1384 رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی بود و در انتخابات سال 1388 ریاست کمیته صیانت از آرای ستاد میرحسین موسوی را به عهده گرفت و پس از وقایع بعد از انتخابات 88، کم کم به حاشیه سیاست ایران رفت. او پسرعموی فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاجزاده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.